Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilator/ airco ford focus 2001 werkt niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ventilator/ airco ford focus 2001 werkt niet

Hallo!

Mijn ventilator doet het niet meer op 1ste, 2de en 3de stand. Wat opzich geen probleem is want 4de stand werkt echter nog wel.

Nu is mijn probleem dat mijn airco enkel aangaat op die eerste 3 standen en afslaat bij stand 4.

Aangezien stand 4 nog wel werkt veronderstel ik dat het contactje van de eerste 3 verbroken zijn. Om dit te kunnen vaststellen moet ik heel het frame en misschien mijn dashboard er af halen. wat vrij lastig is met al die verborgen vijzen.

afbeelding dashboard:

Is er een andere manier om hier aan te kunnen?

Alvast bedankt!

PS.: Ben momenteel opgenomen in het ziekenhuis en kan dus niet aan mijn wagen tot 18/6/2016.
    Last edited by gEEof; 12/06/2016, 13:44.

Als de ventilator van de verwarming bij een auto alleen nog op de hoogste stand werkt, is meestal de weerstand van de verwarming stuk. Deze weerstand beperkt de stroom door de ventilator waardoor die langzamer gaat draaien. Bij de hoogste stand wordt deze overbrugt waardoor de ventilator op maximum toerental gaat draaien. De weerstand bevindt zich normaal ergens in een buis van de verwarming waar lucht door blaast (om zo de weerstand te koelen).

Ik heb snel eens gegoogled en op volgende website hebben ze het erover voor de focus 1 (ook hoe te vervangen):

Comment

ac mag ook niet afslagen op stand 4... heb je daar wat meer info over?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Focus RS Bekijk Berichten
        Als de ventilator van de verwarming bij een auto alleen nog op de hoogste stand werkt, is meestal de weerstand van de verwarming stuk. Deze weerstand beperkt de stroom door de ventilator waardoor die langzamer gaat draaien. Bij de hoogste stand wordt deze overbrugt waardoor de ventilator op maximum toerental gaat draaien. De weerstand bevindt zich normaal ergens in een buis van de verwarming waar lucht door blaast (om zo de weerstand te koelen).

Ik heb snel eens gegoogled en op volgende website hebben ze het erover voor de focus 1 (ook hoe te vervangen):
        http://www.focusfanatics.com/forum/g...-problems.html
        door wat verder te surfen via deze link, ben ik op een youtube filmpje gekomen. Zal aanstaande zaterdag deze stappen eens toepassen.
        Ford Focus mk1 heater resistor replacementThe heater/blower fan will only work on setting number 4 and switches the a/c off.

Ontzettend bedankt voor de snelle reactie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
          ac mag ook niet afslagen op stand 4... heb je daar wat meer info over?
          is blijkbaar een bekend probleem. Heb exact het zelfde als deze persoon in de video.

Ford Focus mk1 heater resistor replacementThe heater/blower fan will only work on setting number 4 and switches the a/c off.

Zal zelf nog moeten zien of het effectief het zelfde probleem is binnenin.

Bedankt voor de reactie

Comment

Is gefixed, weerstand was stuk en heb een nieuwe besteld. Allesinds hartstikke bedankt voor de hulp!

Comment

Working...
            X