Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringende vraag over OEM-nummer distributieriem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dringende vraag over OEM-nummer distributieriem

Ik heb vandaag een Peugeot 307 1.4 HDi gekocht met 203.000 km's.
    De distributieriem is vervangen geweest op 103.000 km's, dus nu is het de moment om de riem opnieuw te vervangen.

Ik mag van de garagist zelf met de riem en waterpomp komen en dan moet ik hem 150 euro voor zijn werk betalen.
    Maar nu zit ik met het volgend probleem.
    Ik wil op misterauto zo een set bestellen, maar ik weet niet zo goed welke ik moet nemen, want de OEM-nummers verschillen van riem tot riem.

Er staat wel dat ze op een Peugeot 307 passen, maar nu weet ik niet of die OEM-nummers van belang zijn.

Weet er misschien iemand hier iets meer over?
    Alvast bedankt

Eentje die op restaurant wil gaan, zijn eigen biefstuk wil meepakken en op de koop toe ook nog geen verstand van vlees heeft ...
    Last edited by Packard; 17/06/2016, 18:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Eentje die op restaurant wil gaan, zijn eigen biefstuk wil meepakken en op de koop toe ook nog geen verstand van vlees heeft ...
      Ik heb er wel verstand van, ik vraag alleen of het er toe doet welke riem ik neem of is het gewoon juist het merkverschil

Comment

is de termijn niet 140.000 km?

Comment

Koop op eBay.de adhv oemnr
          Polo 6n 1.4

Comment

In mijn vaste winkel koop ik liever,'s morgens bestellen is 's middags hebben. Dikwijls is dat verkeerd via internet. Soms is dat een koerier en dan weer gewoon onze post. En soms nog duurder of het komt van .....
            Bij twijfel legt men die 2 D-riemen naast elkaar, tanden bijeen. Een krijtstreep erop en de riemen verder rollen terug aan de krijtstreep. Die moeten terug matchen dan.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Als er iets gebeurd na vervangen van de riem (set) zal de garagist dan zeggen dat het uw fout is (verkeerde set) ,want hij heeft de set niet besteld.
              Wat denk je daarmee uit te sparen door zelf te bestellen?
              Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                is de termijn niet 140.000 km?

Dacht dat dat 240.000 km was bij een 14 HDI ?

Onderhoudsboekje kan duidelijkheid brengen.

Comment

Wat Camaro zegt, laat dit door de garage zelf bestellen.
                  Voor die paar euro's meer, het risico niet waard.

Denk ook aan geleidingsrollen en spanrol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                    Sommige garagisten rekenen wel een pak meer aan dan de prijs waarvoor je onderdelen zelf kan bestellen.
                    Distributieriem zou ik persoonlijk zelf ook niet bestellen maar andere dingen wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                      Sommige garagisten rekenen wel een pak meer aan dan de prijs waarvoor je onderdelen zelf kan bestellen.
                      Distributieriem zou ik persoonlijk zelf ook niet bestellen maar andere dingen wel.
                      Dan mag je ze zelf plaatsen ook. Wat als de door jou meegebrachte onderdelen niet blijken te passen? Je auto staat wel gedemonteerd op de brug, hier verliest een garage gewoon geld aan. En hoe lang duurt het eer je dan de correcte onderdelen hebt?

Garagisten moetende onderdelen snel hebben, effe op internet bestellen maar een week moeten wachten op levering is totaal ontereikend. Dat kost dan inderdaad wel meer...

Comment

zo was het inderdaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten

Denk ook aan geleidingsrollen en spanrol.
                          Aan de garagist betaal ik 150 euro als ik alles zelf mee breng en zo een set van Contitech kost 120 euro.
                          Als de garagist het zelf bestelt, doet die het natuurlijk bij een duurdere plaats, dus niet online, ook al krijgt die korting, het komt uit in mijn nadeel. Ik moet hem 400 euro betalen als hij alles zelf doet en dat is toch een verschil van 130 euro.

Comment

In het onderhoudsboekje staat dat ik hierover de fabrikant moet contacteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                              Als er iets gebeurd na vervangen van de riem (set) zal de garagist dan zeggen dat het uw fout is (verkeerde set) ,want hij heeft de set niet besteld.
                              Wat denk je daarmee uit te sparen door zelf te bestellen?
                              Ja, dat klopt wel, maar de garagist gaat ook de riem niet monteren als hij niet past.
                              Op mister auto kies in het merk, model en motortype en dan geeft die mij deze lijst.
                              Volgens mij is het gewoon een lijst met riemen van verschillende merken, geen constructieverschil, maar kwalitatief verschil.
                              Ik kan de riem zelf ook plaatsen en de ontsteking correct afstellen, maar ik heb zelf geen plaats om dat te doen, vandaar dat ik zelf bij de garagist blijf terwijl hij het monteer en zie ik ineens of hij past of niet

Comment

Is dat een garagist met weinig werk mss.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                  Dan mag je ze zelf plaatsen ook. Wat als de door jou meegebrachte onderdelen niet blijken te passen? Je auto staat wel gedemonteerd op de brug, hier verliest een garage gewoon geld aan. En hoe lang duurt het eer je dan de correcte onderdelen hebt?

Garagisten moetende onderdelen snel hebben, effe op internet bestellen maar een week moeten wachten op levering is totaal ontereikend. Dat kost dan inderdaad wel meer...
                                  Het ging me niet over het feit 'zelf bestellen en door de garage laten plaatsen'.
                                  Eerder waarom sommige garagisten zo veel meer aanrekenen voor hetzelfde onderdeel dat ik kan kopen via internet en waarop ik slechts hoogstens 2 dagen moet wachten op levering.Werkuren niet bij gerekend uiteraard.

Comment

Een garagist wil winst maken, toch niks verkeerd mee?

Comment

Zelf uw klodden bestellen/kopen=zelf uw klodden plaatsen=zelf voor uw klodden verantwoordelijk.
                                      Welke idioot van een garagist dénkt er nog maar aan om zoiets te doen????
                                      Als puntje bij paaltje komt is uw garagist verantwoordelijk als het fout loopt.
                                      Het zegt veel over uw 'garagist' (én over uzelf).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                                        de ontsteking correct afstellen,
                                        ontsteking bij een HDI motor?
                                        Toont helaas veel over uw kennis van zaken... :/

Comment

Working...
                                        X