Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto gaat niet verder dan 3000 toeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto gaat niet verder dan 3000 toeren

    Hallo iedereen,

    Ik weet dat deze vraag veel gesteld is, maar ik zou toch graag jullie mening willen weten over waar dit probleem aan te wijten is.

    Ik heb net een Astra H 1.7 CDTi uit 2005 gekocht en natuurlijk krijg je geen garantie op tweedehandsvoertuigen van particulieren. Dus ik reed even een blokje om met de wagen, soort van proefrit, en hij reed best wel goed. Alleen een fluitend geluid bij het gas geven, maar oké, dat valt wel op te lossen.

    Nu zit ik met het volgende; ik heb de wagen in Oostende gekocht en toen ik hem naar Antwerpen reed, merkte ik dat vanaf 120 km/u het servicelampje begon te branden gepaard met de melding 'stand koelmiddel controleren' en dat de wagen niet hoger dan 3000 toeren ging. Als ik dan even op de pechstrook ging en de auto opnieuw startte, dan was het lampje weg en dan trok hij als een beest meer dan 3000 toeren in alle versnellingen tot ik terug aan 120 km/u zat, dan begon het spelletje weer. Ik kon in geen enkele versnelling hoger dan 3000 toeren geraken en de auto trok heel slecht op.

    Telkens ik de auto opnieuw start, dan trekt die goed door tot 120 km/u en dan kan ik niet verder dan 3000 toeren tot ik hem opnieuw start.

    Ik denk zelf dat het de luchtmassameter is, maar omdat ik de melding 'stand koelmiddel controleren' krijg, begin ik toch te twijfelen of het iets anders kan zijn.

    Ik heb een stuk minder voor die wagen betaald dan dat ze werkelijk kosten en ik ben bereid om bepaalde kosten aan te doen, alhoewel ik het niet eerlijk vind van die man dat die niets heeft gezegd.

    Iemand suggesties?
    Alvast bedankt

  • #2
    mee rijden tot het voorvalt en dan naar de opel garage rijden.
    zonder stilleggen de auto daar uitlezen.
    die gaat in noodloop. stand koelmiddel zal wel een 2de probleem zijn. ik vermoed dat het komt omdat er ofwel een temp sensor niet werkt en de auto denkt te overhitten (maar dan zou die vlak na het herstarten weer in noodlooop moeten gaan), maar ik heb het grootste vermoeden dat je turbodruk verliesd. na herstarten wordt dat weer gereset.
    dat fluitend geluid zal wel de turbo zijn die je hoort lekken (kijk ff of de luchtleidingen niet gescheurd zijn ergens. of iemand kort laten gasgeven telkens en jij proberen het gefluit te achterhalen

    Comment


    • #3
      Dat is een noodprogramma omdat er wat scheelt. Natuurlijk niet de bedoeling dat je telkens opnieuw gaat starten.
      Hoe staat het koelmiddel?

      Een fluitend geluid is mogelijk een versleten turbo.

      Best de auto eens laten uitlezen bij Opel.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

      Comment


      • #4
        Sensor in koelvloeistof reservoir zal wel slecht zijn. Is een echte ziekte bij de Astra H. Voor de rest laten uitlezen.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Dat is een noodprogramma omdat er wat scheelt. Natuurlijk niet de bedoeling dat je telkens opnieuw gaat starten.
          Hoe staat het koelmiddel?

          Een fluitend geluid is mogelijk een versleten turbo.

          Best de auto eens laten uitlezen bij Opel.
          Ik zal morgen nog is 120 rijden en dan wanneer het servicelampje brandt even de auto uitlezen, want ik heb uitleesapparatuur, alleen had ik het niet bij me vandaag.
          En wat andy zegt; ik zal morgen is de leidingen checken.
          Moet ik de luchtmassameter uitspuiten met brake cleaner?

          Edit: koelmiddel staat net onder maximum
          Last edited by ; 22/06/2016, 23:52.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
            Moet ik de luchtmassameter uitspuiten met brake cleaner?
            Ik zou hier véél grondiger te werk gaan: hem eerst met de Karcher reinigen (zo'n 140 bar is OK), nadien hem met remmenreiniger behandelen, hem dan uitblazen met compressor (12 à 14 bar is OK) om dan af te ronden met het leggen van een royale beschermlaag van WD-40.

            Comment


            • #7
              Uitlezen is de boodschap zeker op een moderne wagen tenzij je onnodige zaken wilt vervangen. Als een moderne wagen in noodloop gaat kan dat van alles zijn.
              Lmm reinigen helpt niet echt . Je kunt wel remmen reiniger erop spuiten en hopen dat het iets gaat helpen maar dat is éérder een soort test als je geen uitlees toestel hebt en dat helpt ook maar tijdelijk . Tegenwoordig kun je met een fatsoenlijke uitlees toestel lmm testen doen of waardes vergelijken.

              Koelvloeistof sensor zou ik al zeker vervangen als hij niet zakt.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Ik zou hier véél grondiger te werk gaan: hem eerst met de Karcher reinigen (zo'n 140 bar is OK), nadien hem met remmenreiniger behandelen, hem dan uitblazen met compressor (12 à 14 bar is OK) om dan af te ronden met het leggen van een royale beschermlaag van WD-40.
                Dit is grondig! ...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Uitlezen is de boodschap zeker op een moderne wagen tenzij je onnodige zaken wilt vervangen. Als een moderne wagen in noodloop gaat kan dat van alles zijn.
                  Lmm reinigen helpt niet echt . Je kunt wel remmen reiniger erop spuiten en hopen dat het iets gaat helpen maar dat is éérder een soort test als je geen uitlees toestel hebt en dat helpt ook maar tijdelijk . Tegenwoordig kun je met een fatsoenlijke uitlees toestel lmm testen doen of waardes vergelijken.

                  Koelvloeistof sensor zou ik al zeker vervangen als hij niet zakt.
                  Ik ga hem straks uitlezen en dan zeg ik welke foutcodes hij aangeeft

                  Comment


                  • #10
                    Dit zijn de foutcodes die ik gekregen heb:

                    Current fault: P0234 - Aandrijfsysteem: Turbo/Super charger overboost condition

                    Andere fouten:
                    -U2108
                    -P1815
                    -P0500: Vehicle speed sensor
                    -P1811
                    -U2139
                    -U2103

                    Wat ik ook gemerkt heb is dat er onderaan de wagen water lekt, maar waar het vandaan komt kon ik niet echt zien, het lekte in ieder geval langs de voordeuren.

                    Comment


                    • #11
                      kan turbo zijn, maar evengoed het overdrukventiel dat te snel de druk aflaat of net de druk te hoog laat komen. In beide gevallen geeft dat noodloop.

                      het water: dat is het water wat in de deur blijft staan na een regenbui. Onderaan de deur moet je eens de drainage gaatjes terug vrij maken. Verder heb je bij aircogebruik ook water'verlies' omdat er condens optreedt.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        kan turbo zijn, maar evengoed het overdrukventiel dat te snel de druk aflaat of net de druk te hoog laat komen. In beide gevallen geeft dat noodloop.

                        het water: dat is het water wat in de deur blijft staan na een regenbui. Onderaan de deur moet je eens de drainage gaatjes terug vrij maken. Verder heb je bij aircogebruik ook water'verlies' omdat er condens optreedt.
                        Om bij het overdrukventiel te komen moet ik toch al redelijk wat onderdelen demonteren, toch? Of kan ik redelijk makkelijk bij de turbo?

                        Comment


                        • #13
                          da's voor elk model specifiek. bij sommige auto's moet ge heel de onderbrug demonteren om de turbo te kunnen demonteren.

                          begin eens met de axiale speling van de turbo te controleren, da's vrij makkelijk te controleren. Weet ge niet hoe ge dat moet doen, ga dan naar een specialist.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Opgelost: gat in de slang van de intercooler

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                              Opgelost: gat in de slang van de intercooler
                              Dat heb je wel vermogen verlies gehad en zwarte doemp.

                              Comment

                              Working...
                              X