Hallo iedereen,
Ik weet dat deze vraag veel gesteld is, maar ik zou toch graag jullie mening willen weten over waar dit probleem aan te wijten is.
Ik heb net een Astra H 1.7 CDTi uit 2005 gekocht en natuurlijk krijg je geen garantie op tweedehandsvoertuigen van particulieren. Dus ik reed even een blokje om met de wagen, soort van proefrit, en hij reed best wel goed. Alleen een fluitend geluid bij het gas geven, maar oké, dat valt wel op te lossen.
Nu zit ik met het volgende; ik heb de wagen in Oostende gekocht en toen ik hem naar Antwerpen reed, merkte ik dat vanaf 120 km/u het servicelampje begon te branden gepaard met de melding 'stand koelmiddel controleren' en dat de wagen niet hoger dan 3000 toeren ging. Als ik dan even op de pechstrook ging en de auto opnieuw startte, dan was het lampje weg en dan trok hij als een beest meer dan 3000 toeren in alle versnellingen tot ik terug aan 120 km/u zat, dan begon het spelletje weer. Ik kon in geen enkele versnelling hoger dan 3000 toeren geraken en de auto trok heel slecht op.
Telkens ik de auto opnieuw start, dan trekt die goed door tot 120 km/u en dan kan ik niet verder dan 3000 toeren tot ik hem opnieuw start.
Ik denk zelf dat het de luchtmassameter is, maar omdat ik de melding 'stand koelmiddel controleren' krijg, begin ik toch te twijfelen of het iets anders kan zijn.
Ik heb een stuk minder voor die wagen betaald dan dat ze werkelijk kosten en ik ben bereid om bepaalde kosten aan te doen, alhoewel ik het niet eerlijk vind van die man dat die niets heeft gezegd.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt
Ik weet dat deze vraag veel gesteld is, maar ik zou toch graag jullie mening willen weten over waar dit probleem aan te wijten is.
Ik heb net een Astra H 1.7 CDTi uit 2005 gekocht en natuurlijk krijg je geen garantie op tweedehandsvoertuigen van particulieren. Dus ik reed even een blokje om met de wagen, soort van proefrit, en hij reed best wel goed. Alleen een fluitend geluid bij het gas geven, maar oké, dat valt wel op te lossen.
Nu zit ik met het volgende; ik heb de wagen in Oostende gekocht en toen ik hem naar Antwerpen reed, merkte ik dat vanaf 120 km/u het servicelampje begon te branden gepaard met de melding 'stand koelmiddel controleren' en dat de wagen niet hoger dan 3000 toeren ging. Als ik dan even op de pechstrook ging en de auto opnieuw startte, dan was het lampje weg en dan trok hij als een beest meer dan 3000 toeren in alle versnellingen tot ik terug aan 120 km/u zat, dan begon het spelletje weer. Ik kon in geen enkele versnelling hoger dan 3000 toeren geraken en de auto trok heel slecht op.
Telkens ik de auto opnieuw start, dan trekt die goed door tot 120 km/u en dan kan ik niet verder dan 3000 toeren tot ik hem opnieuw start.
Ik denk zelf dat het de luchtmassameter is, maar omdat ik de melding 'stand koelmiddel controleren' krijg, begin ik toch te twijfelen of het iets anders kan zijn.
Ik heb een stuk minder voor die wagen betaald dan dat ze werkelijk kosten en ik ben bereid om bepaalde kosten aan te doen, alhoewel ik het niet eerlijk vind van die man dat die niets heeft gezegd.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt
Comment