Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford focus zwarte rook

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford focus zwarte rook

    Een vriend van me heeft zonder na te denken een Ford Focus 1.6 tdci gekocht en nu blijkt dat de wagen een aantal problemen heeft.

    Bij koud starten draait de wagen onstabiel, soms draait die met 800 toeren, wat normaal is en dan gaat die naar 400 toeren en valt bijna uit, maar blijft nog draaien. Dus toerental is onstabiel en na een bepaalde tijd draait hij wel normaal.
    Zowel bij koude als warme motor komt er veel zwarte rook uit de uitlaat, dit bij het optrekken.

    Dus ik dacht ik ga even de olie en water checken en dan pas de rest, maar nu is het slot van de motorkap afgebroken. We krijgen de motorkap niet meer open.
    Ik denk zelf dat het de injectoren zijn dat die onstabiel draait of dat de turbo naar de vaantjes is, aangezien de 1.6 tdci motoren altijd problemen hebben met de turbo.

    Er staan momenteel 190.000 km's op.
    Bij het uitlezen krijg ik de foutcode U0073.

    Iemand suggesties wat ik kan doen?

  • #2
    Terugbrengen naar de verkoper.
    Verborgen gebreken of garantie.

    En anders, naar de garage er mee.
    Er is een probleem met de injectiepomp of the injectoren. Dat lost je niet op met een tang en een schroevendraaier.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Terugbrengen naar de verkoper.
      Verborgen gebreken of garantie.

      En anders, naar de garage er mee.
      Er is een probleem met de injectiepomp of the injectoren. Dat lost je niet op met een tang en een schroevendraaier.
      Die verkoper sprak gebrekkig frans en leek volgens die vriend een onbetrouwbare man. Hij heeft zelfs geen onderhoudsboekje meegegeven. Ik had persoonlijk nooit die wagen gekocht. Ik koop liever van iemand die deftig nederlands spreekt en waarvan de boekjes en motor tenminste in orde zijn.
      Hij gaat hem echt niet terugnemen ben ik bang.

      Comment


      • #4
        Hopelijk niet te veel betaald dan... ik zou nooit een oudere ford diesel kopen, hoe vaak ik al niet gezien heb dat die slecht starten en lopen, blauwe/zwarte rook... mijn straat hing er geregeld vol telkens mn buur vertrok.

        Comment


        • #5
          Ik snap dat dus niet. Wie doet zoiets?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
            Die verkoper sprak gebrekkig frans en leek volgens die vriend een onbetrouwbare man. Hij heeft zelfs geen onderhoudsboekje meegegeven. Ik had persoonlijk nooit die wagen gekocht. Ik koop liever van iemand die deftig nederlands spreekt en waarvan de boekjes en motor tenminste in orde zijn.
            Hij gaat hem echt niet terugnemen ben ik bang.
            "het leek een onbetrouwbare man" Dus hebben we er maar een auto aan gekocht ... Wie begrijpt dat nu ....

            Comment


            • #7
              Ik zou hem ééns met een ford uitlees toestel uitlezen en niet met zo een joppie joppie ding.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Ik zou hem ééns met een ford uitlees toestel uitlezen en niet met zo een joppie joppie ding.
                Aliexpress stuff

                Comment


                • #9
                  Zo'n mannen lijk ons zijn er niet veel meer van voor en na. Kapot gepest door....
                  Eerst dat slot open krijgen, of is de klep stuk binnen in de auto zelf ?
                  Die rook is hws de injectors,maar kijk wel even op lekken zowel de retours,aanzuig,retourklep,filter.
                  Gloeiers moeten ook werken en het nagloeien.
                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                  Comment


                  • #10
                    ford heeft geen klep binnen. 9 van de 10 is het knietje los, dus plaat onder de motor eraf en langs daar openen....

                    gloeiers zorgen voor stabiele loop vlak na het starten (tot +- 2 minuten als het erg koud is). zwarte rook: EGR controleren.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                      Zo'n mannen lijk ons zijn er niet veel meer van voor en na. Kapot gepest door....
                      Eerst dat slot open krijgen, of is de klep stuk binnen in de auto zelf ?
                      Die rook is hws de injectors,maar kijk wel even op lekken zowel de retours,aanzuig,retourklep,filter.
                      Gloeiers moeten ook werken en het nagloeien.
                      Motorkap heb ik opengekregen. Grill eraf gehaald en dan met platte schroevendraaier opengemaakt en slot hersteld. Injectoren kan ik zelf niet voor de deur vervangen, want heb geen garage, dus ik zal het door de garagist moeten laten doen.

                      Comment


                      • #12
                        Zoals hierboven gemeld ,check de egr. Maar zwarte rook is dikwijls scheur in darm van turbo naar intercooler bvb.
                        Dat is nog zelf te checken.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                          Zoals hierboven gemeld ,check de egr. Maar zwarte rook is dikwijls scheur in darm van turbo naar intercooler bvb.
                          Dat is nog zelf te checken.

                          Als hij niet meer trekt en je hem hoort blazen is het waarschijnlijk een luchtlek. Buis kost veel bij dealer maar is zelf te vervangen.

                          Waarom zou je onmiddellijk injectoren vervangen? Zoek eerst naar de oorzaak van het probleem en kijk dan wat er nodig is voor de oplossing. Het kan zijn dat je er voor een honderd euro vanaf bent. En misschien beter niet handelen in auto's als je niet weet wat je koopt en geen werkplaats hebt.
                          Last edited by ; 26/06/2016, 00:52.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door K0EN Bekijk Berichten
                            Als hij niet meer trekt en je hem hoort blazen is het waarschijnlijk een luchtlek. Buis kost veel bij dealer maar is zelf te vervangen.

                            Waarom zou je onmiddellijk injectoren vervangen? Zoek eerst naar de oorzaak van het probleem en kijk dan wat er nodig is voor de oplossing. Het kan zijn dat je er voor een honderd euro vanaf bent. En misschien beter niet handelen in auto's als je niet weet wat je koopt en geen werkplaats hebt.
                            Nee, hij trekt nog steeds goed. Geen vermogensverlies oid

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                              Motorkap heb ik opengekregen. Grill eraf gehaald en dan met platte schroevendraaier opengemaakt en slot hersteld. Injectoren kan ik zelf niet voor de deur vervangen, want heb geen garage, dus ik zal het door de garagist moeten laten doen.
                              Injectoren is zeker vervangbaar voor de deur .

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Injectoren is zeker vervangbaar voor de deur .

                                niet hier.... je mag niets meer doen voor de deur of je riskeert een GAS-boete van250 euro. zelfs een fietsband plakken mag niet.

                                Comment


                                • #17
                                  mag op meer plekken idd niet...maar ik denk niet, dat als je een goeie relatie met je buren hebt er iets van zal komen

                                  Comment


                                  • #18
                                    injectors verander je niet zo maar voor de deur

                                    die moeten ingeleerd worden en dat moet via de diagnosecomputer

                                    eerst dus maar de darmen van de turbo controleren, of de intercooler nog luchtdicht is (demonteren en nakijken op olieplekken op plaatsen waar dat niet mag) kijken naar de EGR, zien of de injecteurs wel goed vaststaan (dat laatste zou ik wel door de garage laten doen omdat je niet met een kapot gedraaide injector in je blok wil zitten)

                                    maar dan nog... als ik de foutcode ga opzoeken op het internet, vrees ik dat er een ernstig probleem is



                                    als ik het goed begrijp is er een probleem met het CAN-bus netwerk. Dat probleem moet eerst opgelost worden eer je nog maar moet denken aan de andere problemen. Goed mogelijk dat door de slechte werking van het CAN netwerk er bepaalde modules slecht aangestuurd worden en dat daar net de problemen uit voortkomen.
                                    Je kan al eens proberen de foutcode te wissen door de batterij op een correcte manier af te koppelen: dwz zien dat de centrale computer volledig uit is na het stilleggen van de auto. Meestal is dat 2 minuten. Beste wat je kan doen is de motorkap al openzetten en een paar minuten te wachten. Batterij afkoppelen en 30 tal seconden te wachten. Batterij terug aanschakelen en na een kort ritje kijken of de foutboodschap terug komt. Laat ook bij iemand die er iets van kent of het juiste toestel heeft, de batterijspanning eens doormeten. Een niet juiste batterijspanning doet soms ook rare dingen met het can bus netwerk.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      injectors verander je niet zo maar voor de deur

                                      die moeten ingeleerd worden en dat moet via de diagnosecomputer
                                      das idd weer zoiets van job-protectie

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        das idd weer zoiets van job-protectie

                                        neen, heeft er niets mee te maken. das zoiets als productiekosten aanvaardbaar houden.

                                        zonder inleren rijdt de auto ook hoor. en software bestaat om het zelf te doen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X