Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford focus zwarte rook

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    injectors verander je niet zo maar voor de deur

    die moeten ingeleerd worden en dat moet via de diagnosecomputer

    eerst dus maar de darmen van de turbo controleren, of de intercooler nog luchtdicht is (demonteren en nakijken op olieplekken op plaatsen waar dat niet mag) kijken naar de EGR, zien of de injecteurs wel goed vaststaan (dat laatste zou ik wel door de garage laten doen omdat je niet met een kapot gedraaide injector in je blok wil zitten)

    maar dan nog... als ik de foutcode ga opzoeken op het internet, vrees ik dat er een ernstig probleem is



    als ik het goed begrijp is er een probleem met het CAN-bus netwerk. Dat probleem moet eerst opgelost worden eer je nog maar moet denken aan de andere problemen. Goed mogelijk dat door de slechte werking van het CAN netwerk er bepaalde modules slecht aangestuurd worden en dat daar net de problemen uit voortkomen.
    Je kan al eens proberen de foutcode te wissen door de batterij op een correcte manier af te koppelen: dwz zien dat de centrale computer volledig uit is na het stilleggen van de auto. Meestal is dat 2 minuten. Beste wat je kan doen is de motorkap al openzetten en een paar minuten te wachten. Batterij afkoppelen en 30 tal seconden te wachten. Batterij terug aanschakelen en na een kort ritje kijken of de foutboodschap terug komt. Laat ook bij iemand die er iets van kent of het juiste toestel heeft, de batterijspanning eens doormeten. Een niet juiste batterijspanning doet soms ook rare dingen met het can bus netwerk.
    U, C en de meeste P codes zijn totaal niet gereguleerd. die zijn op zijn minst merk-specifiek en vaak ook nog model specifiek. weet je dus niets mee...

    Sowieso moet er een P-code (tussen 0000 en 0999) gegenereerd worden indien de fout invloed kan hebben op de emissienormen. Dat is hier niet het geval, kan gewoon zijn dat er een niet originele radio geplaatst werd.

    De motor ecu maakt voornamelijk gebruik van een fysiek/analoog netwerk ivm de sensoren en actuatoren, enkel deze die minder kritiek zijn zitten soms op een LIN-bus, maar nooit op een CAN-bus. Zeker op de generatie van deze wagen.

    Comment


    • #22
      Dat inleren van injectoren is niets speciaal aan . Een ford uitleestoestel heeft er zelfs een menu voor daar je bij een ford injectoren moet inleren .

      Comment


      • #23
        Als het enkel de dichtingen zijn of je laat ze reviseren moet je ze zelfs nog niet inleren.

        Comment

        Working...
        X