Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelventilator BMW 335d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Koelventilator BMW 335d

Vraag mij af of de start initiatie van de koelventilator kan veranderd worden. (Zonder AC !)

Bij mijn wagen start de koelventilator bij 97°( Temp gaat dan naar 98-99°) en stopt daarna ook bij die temperatuur (97°), vind ik toch wat te kort, vooral het stoppen bij 97° vind ik veel te vroeg, ook al is er zeker geen reden tot paniek.
    Zou graag willen dat de start begint bij ongeveer 95° en stopt bij 93°.

Kan iemand mij bevestigen of dit via de computer kan geprogrammeerd worden of houdt het op bij de waarden van de temperatuurvoelers en dus vaste waarden?

Stuur best een mail naar mannen als brp , dvx , ppe ........

Denk je dat die 2 graden veel gaat uitmaken?

Comment

Ik zou daar niets aan veranderen... De kans dat hij niet juist meet, is veel groter dan de voorden van de aanpassing.
      en misschien zit er wel een tijdsvertraging op? Of een dode zone...

Comment

Onder druk ligt het kookpunt hoger bij koelwater. Bij een CX ging de 2° trap fan aan bij 107°.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Bij warm weer zit ik zo aan de 98° soms 99° en zakt daarna niet verder dan 97° als de wachttijd aan 't rood licht wat langer is. De fan werkt dus met een marge van een graad of 2.

Wil alleen maar hebben dat bij stilstand de temp niet hoger komt dan 93° (bedrijfstemp), zodoende dat bij harde acceleratie naderhand het zaakje niet richting +100° gaat.

Nu weet ik wel dat 100°+ niets is om je zorgen over te maken maar bij die temp zal ik nooit volluit acceleren omdat ik dat gevoelsmatig niet vertrouw.
          Wacht eerst tot de temp is gezakt naar een graad of 95 en dat ervaar ik als vervelend.

Zal eens informeren bij BRP.

Comment

Dan scheelt er toch iets met de koeling hoor . Een 335d blijft mooi tss de 88 en 92 graden draaien . Ofwel rij je heel wild.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
              Bij warm weer zit ik zo aan de 98° soms 99° en zakt daarna niet verder dan 97° als de wachttijd aan 't rood licht wat langer is. De fan werkt dus met een marge van een graad of 2.

Wil alleen maar hebben dat bij stilstand de temp niet hoger komt dan 93° (bedrijfstemp), zodoende dat bij harde acceleratie naderhand het zaakje niet richting +100° gaat.

Nu weet ik wel dat 100°+ niets is om je zorgen over te maken maar bij die temp zal ik nooit volluit acceleren omdat ik dat gevoelsmatig niet vertrouw.
              Wacht eerst tot de temp is gezakt naar een graad of 95 en dat ervaar ik als vervelend.

Zal eens informeren bij BRP.
              je kan beter je olietemperatuur meten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Dan scheelt er toch iets met de koeling hoor . Een 335d blijft mooi tss de 88 en 92 graden draaien . Ofwel rij je heel wild.
                Wat ik wil bedoelen is dat bij langer stationair draaien de temp stillaan oploopt, wat verder normaal is en die 98°-99° wordt bereikt omdat de fan pas bij 97° aanslaat en terug afslaat bij 97° veel te kort eigenlijk, naar mijn gevoel.
                Of dat er iets scheelt met de koeling denk ik niet want 300 á 400m verder zit ik terug op de normale temp, zo rond de 92°- 93°.

Zou dus eventueel wel kunnen dat er iets mis is met één of andere sensor of dat de temp readings via de OBD niet juist worden weergegeven maar intussen is het wel een vervelende onwetendheid.

Ben trouwens heel zuinig op m'n auto, dus nee, geen wild gerij..
                Last edited by JMM; 30/06/2016, 00:54.

Comment

Vergelijk de temperaturen ééns via het verborgen menu met die van u obd.

Comment

Kan ik doen en eventueel met een thermometer de koelvloeistoftemperatuur meten.

Comment

Working...
                    X