Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slepend, kletterend geluid bij stapvoets rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Slepend, kletterend geluid bij stapvoets rijden

Het is nu reeds tweemaal voorgevallen dat bij het stapvoets rijden mijn auto een slepend, kletterend geluid maakt. Het is het duidelijkst te horen wanneer ik naast een vrachtwagen of een muur rij. Het is niet zo dat het zich telkens voor doet. Er zit tussen de eerste en tweede keer een anderhalve week tussen waarbij ik ook in de anderhalve week stapvoets heb moeten rijden wat het moeilijk maakt om te reproduceren. Het is ook niet zo dat als ik verander van versnelling dit moeizamer gaat of dat er problemen zijn bij het gas geven of remmen. En van zodra ik in mijn derde versnelling zit is er in het geheel niets meer te horen. Heeft er iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Mijn auto is een Audi A3 van 2009.

Lang geleden dat uw remblokken vervangen zijn? Ik hoorde ook een slepen geluid bij het rijden, bleek dat mijn remblokjes op waren.

Comment

Nee, zowel mijn remblokken als remschijven zijn nog net geen jaar geleden vervangen.

Comment

versnellingsbak???

Z4 M40i

Comment

Zou ik dan ook geen probleem moeten hebben bij het schakelen? Ik merk geen probleem bij het schakelen, gas geven of remmen. Ook het vermogen is niet verminderd. Er is alleen het geluid bij het filerijden en dan nog niet elke keer. En van zodra ik in 3de zit hoor ik het geluid niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jus10_86 Bekijk Berichten
            Zou ik dan ook geen probleem moeten hebben bij het schakelen? Ik merk geen probleem bij het schakelen, gas geven of remmen. Ook het vermogen is niet verminderd. Er is alleen het geluid bij het filerijden en dan nog niet elke keer. En van zodra ik in 3de zit hoor ik het geluid niet meer.
            Er kunnen beschadigingen zijn aan de syncro's (of tandwielen) van de eerste en tweede versnelling.

er zijn veel problemen met vw en audi bakken

Een nonkel van mij had dit met de eerste versnelling van zijn passat, kon ook zonder probleem in eerste schakelen en vertrekken, maakte wel veel lawaai bij het rijden.
            Z4 M40i

Comment

Zou misschien kunnen. Het komt alleen niet altijd voor. Enkel bij filerijden of soms stapvoets rijden en dan ook nog niet altijd. Ik heb het nog maar 2 maal gehoord.

Comment

Lijkt op vet op remschijf, is de aandrijfashoes nog intact ?
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

steentje tussen remschijf en stofkap ?
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                    Lijkt op vet op remschijf, is de aandrijfashoes nog intact ?
                    Dan zou hij wel HEEL scheef moeten trekken tijdens het remmen he?

Comment

Vet in zeer kleine hoeveelheden, geeft verglazing en brandvlekken op uw schijf en evtl schurend geluid.
                      Maar bij een Audi heb ik ook eens tikken/geratel gehoord bij draaien met de aandrijfas. Meteen denk je aan differentiëel . Maar dat waren de wiellagers. En toch had je geen versleten wiellager-geluid.
                      Maar eerst nazien,wiel eraf en checken.
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                        Vet in zeer kleine hoeveelheden, geeft verglazing en brandvlekken op uw schijf en evtl schurend geluid.
                        Hoe kan vet een schurend geluid veroorzaken schele ?

Comment

Ja Packard gij weet het. In't begin glijdt dat vet .Maar na een tijdje niet meer ,het smelt weg door hitte en verdroogt. En dan heb je verglazing en blauwe plekken en groeven.
                          Wie ziet nu elke keer naar zijn cardanhoes of remschijf. Een auto gaat toch maar 1 keer/jaar naar de garage

Comment

Working...
                          X