Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Almera '03 elektrische probleempjes.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nissan Almera '03 elektrische probleempjes.

Hallo, fenj als nieuw forumlid meld zich.

Beste mensen, ik heb hier een Nissan Almera uit 2003 met 2 problemen:

1) De richtingaanwijzers werken niet maar de alarmlichten (4 pinkers dus) werken dan weer wel. Heb de bedieningshendel naast het stuur al los gehad en nagekeken maar niks abnormaals aan gemerkt. Alle zekeringen zijn ook goed.

2) Van de koplamp aan de bijrijderskant werkt enkel de richtingaanwijzer (mits ik de alarmlichten inschakel uiteraard).

Dus, deze 2 probleempjes samen genomen gok ik dat het probleem waarschijnlijk in het canbus systeem zit en waarschijnlijk in de ECU (of toch een soort van ECU). Even snel googlen leert mij dat de enige mogelijkheid zou zijn om deze ECU te laten vervangen en door de dealer opnieuw te laten inleren. Een kost die nogal redelijk hoog uitvalt, dus dacht ik voor deze 2 probleempjes aan volgende 2 eventuele oplossingen:

1) Ofwel laat ik de ECU door een bedrijf herstellen (in geval dat het effectief de ECU is)
    2) Ofwel koppel ik de bekabeling los van de bedieningshendel aan het stuur en trek zelf kabel naar de betreffende verlichting met aparte relais ertussen, MAAR dan is natuurlijk de vraag, gaat dit geen problemen geven ivm het canbus systeem?

Of is er misschien een Nissan kenner aanwezig die dit herkent en zegt van "Hey, kijk eens eerst dat en dat na vooraleer de ECU te verdenken"?

Alvast bedankt.

ik denk eerder aan de com module aan het stuur. Dat is de module waar je hendels van de verlichting, richtingaanwijzers en ruitenwissers op zijn bevestigd.
    www.peugeotforum.be

Comment

Working...
    X