Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Subwoofer werkt niet, versterker wel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Subwoofer werkt niet, versterker wel

Hallo,

Ik heb net een set aangesloten op mijn auto, maar de subwoofer toont geen teken van leven.

Ik ben er vrij zeker van dat ik alles goed heb aangesloten.
    Rood/witte kabel op de input op de versterker die loopt naar de wit/rode ingang van de autoradio.
    Plus kabel met zekering aangesloten op de batterij en versterker
    Massa kabel op een bout op het chassis.
    Remote op de remote kabel (blauw/wit) van de autoradio.
    + en - kabel van de subwoofer naar de versterker.

Er is 1 lampje op de versterker: Power/Protection en die brandt rood, dus ik gok dat de versterker kapot is, alleen verbaast me dat een beetje, want ik heb hem 2 weken geleden werkend uit een andere auto gehaald en in mijn auto geïnstalleerd.

Iemand suggesties?

Uitgang radio>ingang sub?
    En niet ingang op ingang.

Wie vertrouwt jou al die dingen toe? Uit al je topics hier blijk je er echt niet al te veel kaas van gegeten te hebben. Zelfs relatief eenvoudige zaken als een doorgang in het schutbord zoeken edm leveren issues op...
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Uitgang radio>ingang sub?
      En niet ingang op ingang.

Wie vertrouwt jou al die dingen toe? Uit al je topics hier blijk je er echt niet al te veel kaas van gegeten te hebben. Zelfs relatief eenvoudige zaken als een doorgang in het schutbord zoeken edm leveren issues op...
      Dat gat in het schutbord heb ik geboord en alle kabels weggewerkt, daar gaat het nu niet over.
      Hoezo ingang sub? Je bedoelt ingang versterker.
      Ja, uitgang radio op ingang versterker aangesloten, maar toch een rood lampje..

Comment

Wat is de weerstand van uwe sub? Zelfde als uwe versterker?

Hoe de sub aangesloten, gewoon of 'gebrugd'?

Levert de versterker genoeg vermogen voor de sub?

Klinkt gewoon alsof uwe versterker in veiligheid spring omwille van 1 ban bovenstaande redenen.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
          Wat is de weerstand van uwe sub? Zelfde als uwe versterker?

Hoe de sub aangesloten, gewoon of 'gebrugd'?

Levert de versterker genoeg vermogen voor de sub?

Klinkt gewoon alsof uwe versterker in veiligheid spring omwille van 1 ban bovenstaande redenen.
          Als hij op mijn vorige auto heeft gewerkt, dan moet die da nu ook doen.
          Dan lijkt het mij wel dat de versterker genoeg vermogen levert voor de sub.
          Ik heb de + van de sub naar de Left + van de versterker gedaan en de - van de sub naar de Right - van de versterker.

Het enigste wat veranderd is, zijn de kabels, ik heb bij Ataf een set kabels van 40 euro gekocht. De verkoper zei dat de versterker en subwoofer daarmee zeker zou werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
            Als hij op mijn vorige auto heeft gewerkt, dan moet die da nu ook doen.
            Dan lijkt het mij wel dat de versterker genoeg vermogen levert voor de sub.
            Ik heb de + van de sub naar de Left + van de versterker gedaan en de - van de sub naar de Right - van de versterker.

Het enigste wat veranderd is, zijn de kabels, ik heb bij Ataf een set kabels van 40 euro gekocht. De verkoper zei dat de versterker en subwoofer daarmee zeker zou werken.

LOL

zet de kabels eens allebei op left, of allebei op right. Indien dat je 'm kan en mag bruggen, moet je nog een draad van Left - naar Right + hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
              LOL

zet de kabels eens allebei op left, of allebei op right. Indien dat je 'm kan en mag bruggen, moet je nog een draad van Left - naar Right + hebben.
              Ik heb geprobeerd beide op Left, deed niks en beide op Right, deed ook niks..

Comment

Heb je ook merk en type. Een subwoofer speelt bvb tussen 200 en 20 hz. Is dan meestal een aparte aansluiting op versterker.
                Of het is een subwoofer met ingebouwde versterker. Foto's met de aansluitingen zou ook al goed. Het eet geen brood en mss via Tinypic of zoiets('k kan zelf ook geen foto's plaatsen hier)
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Staat het volume van uw versterker wel open?

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                    Heb je ook merk en type. Een subwoofer speelt bvb tussen 200 en 20 hz. Is dan meestal een aparte aansluiting op versterker.
                    Of het is een subwoofer met ingebouwde versterker. Foto's met de aansluitingen zou ook al goed. Het eet geen brood en mss via Tinypic of zoiets('k kan zelf ook geen foto's plaatsen hier)
                    Het is een PTX 800 versterker. Typ even op google en kijk bij de afbeeldingen.
                    En een Pioneer TS-WX205 subwoofer, dus sub en versterker zijn apart.
                    Hopelijk ben je daar iets mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      LOL

Indien dat je 'm kan en mag bruggen, moet je nog een draad van Left - naar Right + hebben.
                      Ik dacht net hetzelfde. Zo is hij bij mij ook aangesloten trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                        Ik heb geprobeerd beide op Left, deed niks en beide op Right, deed ook niks..
                        Sommige versterkers gaan in veiligheid als je niet beide kanalen belast.

Vermits hij daarvoor zo aangesloten was zou ik hem opnieuw aansluiten zoals toen dus. Left - naar - subwoofer en Right + naar + subwoofer en dan left + verbinden met Right - (dus tussen de 2 middelste een lus)

Comment

Ik heb vandaag alle aansluitingen nog eens bekeken en heb iets vreemd ontdekt.
                          Moet normaal het lampje groen branden als de Remote, + en - zijn aangesloten?
                          Want dat doe de versterker niet. Als ik de +, - en remote aansluit, dan brandt de lamp niet.
                          Pas wanneer ik de RCA aansluit, brandt het lampje rood.
                          Ik weet zeker dat de + en - goed aangesloten zijn. De plus gewoon op de batterij en de min op het chassis.

Kan iemand helpen?

Comment

Gemolesteerd tijdens het demonteren ? ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              Gemolesteerd tijdens het demonteren ? ...
                              Nee hoor, als eerst had ik bij het demonteren de plus afgekoppeld en dan de min en dan de rest.

Is er nog andere manier waarop de versterker zou kunnen werken of moet ik een nieuwe kopen?

Comment

controleer eens of ge 12v krijgt op uwe remote

Comment

Of sluit uw remote eens effe aan op de + om te testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                    Of sluit uw remote eens effe aan op de + om te testen.
                                    Oke, morgen even proberen

Comment

Versterker geeft weer een rood lampje als ik de remote op de + aansluit

Comment

Working...
                                      X