Mededeling

Collapse
No announcement yet.

odb storingscodes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• odb storingscodes

is het woord "storingscodes" de vertaling voor "fault codes"?
    ik heb immers in the smartphone app Torque in the fault codes gui in de nederlandstalige menu:"storingscodes in ECU wissen" gedaan.
    ik hoop dat ik niets verkeerd gedaan heb behalve het wissen van de fault codes.

ja.

Comment

Waarom begin je daaraan te knutselen als je zelfs nog niet eens de taal machtig bent ?

Comment

ik dacht het wel dat het de vertaling was maar ik had op het internet gelezen van iemand die ook met een odb adapter gewerkt had en bij het wissen zijn hele ecu chip leeg gewist had daarom had ik schrik gekregen.

Comment

Dagelijks vanaf 11u.

Comment

effe googelen lost toch veel op he
            en die juistheid van die app mag je ook al helemaal vergeten.

Comment

Ik ken nu niks van die storingsapp's die ge kunt downloaden, maar ik weet dat die universele systemen maar bij sommige merken zo-zo werken.

Alles van de VW groep is - dacht ik - moeilijk uit te lezen zonder Vagcom. En een universele uitlezer bij Mercedes geeft alleen maar vage meldingen (MB werkt met Star).

Bij oudere wagens zal zo een systeem misschien wel goed werken?

Comment

nee hoor Rusty koppel der maar eens icarsoft pro aan die zegt je wat er fout is nu kan het wel zijn bij oudere wagens dat je een andere aansluiting moet hebben omdat die soms met verouderde OB stekkers werken.

Comment

Met goede software kan je niet enkel de foutcodes correct uitlezen, maar ook een heleboel diagnoses uitvoeren, en dat lukt vaak niet met die multimerken oplossingen

zoals bvb de bits in can bus systemen nakijken, of signalen van sensoren nazien en uitlezen.
                  daar leer je vaak meer mee over een defect dan enkel de foutcode.
                  want anders heb je nog veel kans dat je een fout onderdeel vervangt.

Comment

niemand kijkt bits na in de canbus communicatie.

Comment

Working...
                    X