Hallo, Ik rij in Citroën C4 gran Picasso diesel. Op de autostrade in Duitsland (afwisselend 150km/u en dan file), na een 3-tal uren rijden kwam het volgende voor:
Bijkomende opmerkingen:
· Geen verlies vermogen (dit voorafgaande aan stilvallen; bij testen op autostrade trok nog goed op)
· Geen controlelampjes ivm koelvloeistof of temperatuur tijdens rijden
· Geen rook onder motorkap (controle net na het stilvallen), wel een beetje uit de uitlaat.
· Geen extreme hitte onder motorkap (controle net na het stilvallen)
· Stok oliecontrole gemengd kleur (bruin – beige) (controle net na het stilvallen)
· Reservoir koelvloeistof: leek nog meer dan de helft over (controle net na het stilvallen)
Alles is gebeurd op 100km tijd (afwisselend autostrade 150/u en file), dus geen voorgaande problemen te melden.
Weet iemand welke problemen dit zouden kunnen zijn?
De auto komt deze week terug naar mijn garage in België. Uit wat ik vond op internet gis ik dat het misschien iets met de joint de culasse is? Of met de verstuivers? De waterpomp? Alles samen? :-(
Bedankt voor jullie antwoord.
- Tussen 800 en 1500 tpm licht schudden motorblok. Bij hogere toeren (en snelheid) geen problemen.
- Geen meldingen controlelampjes
- Half uur later bij afrijden aan een afrit ( 30km/u )
- Plots geratel te horen uit motorblok (cylinder?)
- Witgrijs-blauwe rook uit uitlaat
- Motor uitgevallen , geparkeerd, motor eerst niet meer te starten (enkel startmotor te horen)
- Melding dashboard: “defect in motor, contacteer garage”.
- Kwartier later motor toch weer kunnen starten, 3 km verder gereden aan 30km/u, geen probleem meer.
- Motor afgezet. Na 1 minuut weer aangelegd > weer getik te horen + grijs-blauwe rook > afgezet.
- Na half uur aangelegd: geen rook, geen getik meer, draait weer normaal. Niet meer gereden. Na 2 minuten motor afgelegd. Depannage gebeld.
Bijkomende opmerkingen:
· Geen verlies vermogen (dit voorafgaande aan stilvallen; bij testen op autostrade trok nog goed op)
· Geen controlelampjes ivm koelvloeistof of temperatuur tijdens rijden
· Geen rook onder motorkap (controle net na het stilvallen), wel een beetje uit de uitlaat.
· Geen extreme hitte onder motorkap (controle net na het stilvallen)
· Stok oliecontrole gemengd kleur (bruin – beige) (controle net na het stilvallen)
· Reservoir koelvloeistof: leek nog meer dan de helft over (controle net na het stilvallen)
Alles is gebeurd op 100km tijd (afwisselend autostrade 150/u en file), dus geen voorgaande problemen te melden.
Weet iemand welke problemen dit zouden kunnen zijn?
De auto komt deze week terug naar mijn garage in België. Uit wat ik vond op internet gis ik dat het misschien iets met de joint de culasse is? Of met de verstuivers? De waterpomp? Alles samen? :-(
Bedankt voor jullie antwoord.
Comment