Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtjes uitlaatgascontrolesysteem, roetfilter en voorgloeisysteem branden op Octavia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lichtjes uitlaatgascontrolesysteem, roetfilter en voorgloeisysteem branden op Octavia

We zijn enkele dagen op vakantie in Zuid-Franrijk met onze Octavia 1.6 tdi greenline van 2010. Heeft momenteel 110000 km op de teller. Tijdens de rit hierheen (1200 km) begon plots het lichtje( spiraal) van het voorgloeisysteem te branden en het was even vlug weer gedaan. Toen we onderweg waren om iets te bezoeken begon opeens het lampje van het uitlaatgascontrolesysteem te branden gevolgd door het lampje van de roetfilter en tussenin nog eens het voorgloeisysteem wat pinkte. Direct de handleiding erbij genomen en gedurende een tijdje aan min. 60 km/u en ts de 1800-2500 tr/ min gereden zolas gevraagd in de handleiding. Lampje Roetfilter ging dan uit , lampje voorgloeisysteem ook maar het lampje uitlaatgascontrolesysteem bleef branden. Gelukkig( dacht ik) is er een VW-dealer in de stad dus daar gestopt en alles uitgelegd. Antwoord: u mag volgende week dinsdag langskomen!!! Ik zeg tegen die persoon :ik vertrek maandag huiswaarts. Antwoord: dan kan ik niets voor u doen!!!!
    Plaatselijke kleine garagist gezocht en laten uitlezen en foutmelding gewist. Nog geen 5 minuten werk.Dag erop terug hetzelfde en terug laten uitlezen en foutmelding weer gewist. Vandaag uitstap gedaan en bij terugkomst lichtjes van de roetfilter en voorgloeisysteem die begonnen branden. Opeens alles terug weg en na een stop aan de supermarkt gaat het lampje uitlaatgascontrolesysteem terug aan . Pfff. Wagen bolt zoals gewoonlijk, geen verlies aan power of dergelijke, ook geen extreem verbruik.
    Vraag is : mag ik komende maandag de terugreis aanvatten ? Eerst een 400 km en de dag erop een kleine 800 km.
    Wat zou het probleem kunnen zijn? Roetfilter? EGR- klep?
    Bedankt voor de respons!!!

kan bijvoorbeeld een gloeikaars zijn die kapot is, daardoor werkt de regeneratie van de roetfilter niet meer

kan opnieuw veel zijn... Heb je tijdens de diagnose bij die kleine garagist geen uitsluitsel gekregen over wat het probleem nu juist was?
    www.peugeotforum.be

Comment

De laatste foutmelding stond er injection maar wagen bolt normaal en start ook gewoon.

Comment

Lijkt telkens nadat de auto stilstond en motor uit. Is dan toch mss de gloeikaars(maar blijft dan stuk).
        Gloeilampje gloeiers is evtl ook motorstoring.
        Maar voor en na de roetfilter wordt de druk vergeleken. ETC.....en nu is't weekend.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Gloei bougie kan nooit bij dit type motoren. Ofwel egr koeler of injectoren of turbo.. Welke storing staat erin? Als je constante snelheid aanhoud gaastt normaliter geen probleem zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Comment

De laatste foutmelding stond er injection maar wagen bolt normaal en start ook gewoon.

Comment

Heb er een flesje tecflow speedcleaner ingegoten op aanraden van garagist. Maandag mag hij terug om opnieuw uit te lezen en te resetten. Desnoods egrklep eens uitkuisen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fobie Bekijk Berichten
                Heb er een flesje tecflow speedcleaner ingegoten op aanraden van garagist. Maandag mag hij terug om opnieuw uit te lezen en te resetten. Desnoods egrklep eens uitkuisen.
                Deze heeft geen uitwendige egr klep. Deze zit mee in de egr koeler en daar kun je niet aan.

Comment

Ahja , wist ik niet

Comment

Update: wagen werd in Belgie naar de garage gebracht en uitgemeten en er bleek een druksensor defect, hij werkte soms wel en soms niet. Werd vervangen en bolt weer zonder die vervelende lichtjes in het dashbord.

Comment

Working...
                    X