We zijn enkele dagen op vakantie in Zuid-Franrijk met onze Octavia 1.6 tdi greenline van 2010. Heeft momenteel 110000 km op de teller. Tijdens de rit hierheen (1200 km) begon plots het lichtje( spiraal) van het voorgloeisysteem te branden en het was even vlug weer gedaan. Toen we onderweg waren om iets te bezoeken begon opeens het lampje van het uitlaatgascontrolesysteem te branden gevolgd door het lampje van de roetfilter en tussenin nog eens het voorgloeisysteem wat pinkte. Direct de handleiding erbij genomen en gedurende een tijdje aan min. 60 km/u en ts de 1800-2500 tr/ min gereden zolas gevraagd in de handleiding. Lampje Roetfilter ging dan uit , lampje voorgloeisysteem ook maar het lampje uitlaatgascontrolesysteem bleef branden. Gelukkig( dacht ik) is er een VW-dealer in de stad dus daar gestopt en alles uitgelegd. Antwoord: u mag volgende week dinsdag langskomen!!! Ik zeg tegen die persoon :ik vertrek maandag huiswaarts. Antwoord: dan kan ik niets voor u doen!!!!
Plaatselijke kleine garagist gezocht en laten uitlezen en foutmelding gewist. Nog geen 5 minuten werk.Dag erop terug hetzelfde en terug laten uitlezen en foutmelding weer gewist. Vandaag uitstap gedaan en bij terugkomst lichtjes van de roetfilter en voorgloeisysteem die begonnen branden. Opeens alles terug weg en na een stop aan de supermarkt gaat het lampje uitlaatgascontrolesysteem terug aan . Pfff. Wagen bolt zoals gewoonlijk, geen verlies aan power of dergelijke, ook geen extreem verbruik.
Vraag is : mag ik komende maandag de terugreis aanvatten ? Eerst een 400 km en de dag erop een kleine 800 km.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Roetfilter? EGR- klep?
Bedankt voor de respons!!!
Plaatselijke kleine garagist gezocht en laten uitlezen en foutmelding gewist. Nog geen 5 minuten werk.Dag erop terug hetzelfde en terug laten uitlezen en foutmelding weer gewist. Vandaag uitstap gedaan en bij terugkomst lichtjes van de roetfilter en voorgloeisysteem die begonnen branden. Opeens alles terug weg en na een stop aan de supermarkt gaat het lampje uitlaatgascontrolesysteem terug aan . Pfff. Wagen bolt zoals gewoonlijk, geen verlies aan power of dergelijke, ook geen extreem verbruik.
Vraag is : mag ik komende maandag de terugreis aanvatten ? Eerst een 400 km en de dag erop een kleine 800 km.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Roetfilter? EGR- klep?
Bedankt voor de respons!!!
Comment