Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Accu loopt leeg + ledlampjes flikkeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Accu loopt leeg + ledlampjes flikkeren

Mijn Range Rover (bouwj. 2004, model L322) heeft het probleem dat na een paar dagen stilstaan de accuspanning zodanig laag komt (tot ongeveer 8V) dat starten niet meer lukt.

Ik heb de wagen gekocht ongeveer een maand geleden, de standlichten vooraan zijn vervangen door LED lampjes, die soms heel kortstondig flikkeren... kan dat eventueel de oorzaak zijn van een eventuele lekstroom die mijn accu leegtrekt?... Wat doen om dat flikkeren te vermijden?

Weet iemand een zaak waar men enkel elektronica doet van wagens? De aansluitingen werden door de vorige eigenaar ook maar slordig gedaan en zou misschien beter mijn wagen aanbieden om alles even te checken (alternator, accu,... connectoren deftig kableren)

Patriek

Leeglopende accu's is op zich al niet zo uitzonderlijk bij dit model. De oorzaak vinden kan wel eens tegenvallen. Collega van mij was uiteindelijk +5000 euro kwijt alvorens ze het probleem gevonden hadden...

Het lijkt me best om de updates aan de wagen (LED's) ongedaan te maken, dat zal alvast helpen. Is het dan nog niet opgelost, dan wordt het zoeken... Geen evidentie... kan heel duur uitkomen als ze het niet direct vinden...

Bij Adventure Cars in Merelbeke hebben ze alvast behoorlijk wat ervaring met elektronica problemen bij deze wagens.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Steek je (LED-)licht eens op bij Andries: http://andriesautoelectro.be/nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Leeglopende accu's is op zich al niet zo uitzonderlijk bij dit model. De oorzaak vinden kan wel eens tegenvallen. Collega van mij was uiteindelijk +5000 euro kwijt alvorens ze het probleem gevonden hadden...

Het lijkt me best om de updates aan de wagen (LED's) ongedaan te maken, dat zal alvast helpen. Is het dan nog niet opgelost, dan wordt het zoeken... Geen evidentie... kan heel duur uitkomen als ze het niet direct vinden...

Bij Adventure Cars in Merelbeke hebben ze alvast behoorlijk wat ervaring met elektronica problemen bij deze wagens.
        Het zoeken naar het probleem is steeds een heel avontuur

Comment

Tjeu, dankjewel voor de tip!! Adventure Cars is ook niet zo heel ver van mij gelegen... misschien dat ik beter daar onmiddellijk ga aankloppen

Comment

Flikkeren kun je voorkomen door led lichten met een ingebouwde weerstand te kopen voor u can systeem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Flikkeren kun je voorkomen door led lichten met een ingebouwde weerstand te kopen voor u can systeem.
              De aangepaste leds voor can zijn voorzien van een beetje elektronica die zorgt voor een aangepaste weerstand, zoals de ecu die ziet.

Nadeel van weerstand of weerstandsdraad ( in parallel ) is dat deze konstant vermogen opslorpt en veel warmte afgeeft.

Comment

- probleem van leeg lopende accu lijkt voorlopig, hopelijk voor altijd, opgelost. Fout komt ook voor bij BMW... 'egeltje' (elektronische component met koelvinnetjes) BMW 6931680 vervangen in de dashboard.
                - standlichten zijn LED's en knipperen nog steeds... ook al zijn deze vervangen door exemplaren met ingebouwde voorschakelweerstand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patriek L322 Bekijk Berichten
                  - probleem van leeg lopende accu lijkt voorlopig, hopelijk voor altijd, opgelost. Fout komt ook voor bij BMW... 'egeltje' (elektronische component met koelvinnetjes) BMW 6931680 vervangen in de dashboard.
                  - standlichten zijn LED's en knipperen nog steeds... ook al zijn deze vervangen door exemplaren met ingebouwde voorschakelweerstand.
                  Veel voorkomende probleem bij oudere bmw's de kachelweerstand .

Comment

ondertussen kachelweerstand (egeltje) vervangen, ook relais gemonteerd die bij contact af ook de chauffage'dingen' onderbreekt.
                    De gps/audio installatie vertrouw ik ook niet zo goed, er blijft ongeregeld een ledje branden in de cd-rom voor de gps...
                    Sinds ik alle connectoren even had gechekt op slechte contacten werkt trouwens het display ook niet meer... ben van plan om sowiso dat oude infotainment te vervangen door een nieuwe examplaar met mindet modules én dat tevens voorzien is van bluetooth, usb, recente gps,... vraag is daar wélk merk heeft een compatibele unit die ook werkt met de stuurwielbediening...

Comment

Working...
                    X