Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervangen koppeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vervangen koppeling

Ik zal het direct maar even duidelijk zeggen...Ik heb geen verstand van de techniek van auto's maar weet wel als er iets aan mankeert..
    Zo hoorde ik een raar kloppend geluid als ik de koppeling van de auto (mitsubishi ) intrapte, van zodra ik hem losliet was het geluid weg. Naar de mitsubishi garage geweest en daar werd gezegd dat dit de koppeling was en dat deze vervangen moet worden...Kan iemand mij hierover een prijs noemen waar ik op moet rekenen. Type auto Colt 1.3 benzine en heeft 137.000 gelopen...
    Alvast dank je wel.... Petra

In onderdelen kost u dat een 200a250euro naar gelang waar je koopt. En garage zal ook wel doorrekenen zeker als het een officiële is.
    Polo 6n 1.4

Comment

In een garage zal je dat makkelijk 1000€ kosten.

Comment

ik moest voor nieuwe koppelingsschijf en vliegwiel met plaatsing inbegrepen ongeveer 800€ betalen. Wel voor een peugeot 607 en gedaan in officiële garage.
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          In een garage zal je dat makkelijk 1000€ kosten.
          Doe er nog maar 300 bij... :-(

Comment

Flappy...daar waren wij ook vanuit gegaan... Maar de garagist heeft er een prijs van 1300 op gezet...

Comment

Hij had het erover dat er iets van 4 dingen vervangen moest worden...zonder het vliegwiel...Kan hij dat zo beoordelen door op het geluid en een paar meters rijden af te gaan..???

Comment

als de auto nog kan rijden, misschien de moment om eens ergens anders te gaan horen
                www.peugeotforum.be

Comment

Hij rijdt nog en gaan morgen dus ook nog bij een andere( onafhankelijke ) garage horen....x

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door petra95 Bekijk Berichten
                    Flappy...daar waren wij ook vanuit gegaan... Maar de garagist heeft er een prijs van 1300 op gezet...
                    vb prijs voor de onderdelen

1000euro werk !!! hooguit 3 u werk
                    Z4 M40i

Comment

Geldt dat voor eenders merk auto of is dat per auto verschillend..???
                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

De bandieten zitten nog niet allemaal in de politiek

Comment

Duurt wel iets langer dan 3u, maar dat is de prijs die ik ooit bij Mitsubishi kreeg, waarop we besloten om de auto te verkopen voor export.

Comment

Geldt dat voor eenders merk auto of is dat per auto verschillend..???
                            Voor een auto zoals die van u is het in 3 uur mogelijk,
                            moest het 5 u duren is 1000 Euro nog veel te veel.
                            Z4 M40i

Comment

We zijn dus naar een andere (onafhankelijke ) garage geweest en die praat over een 700 euro... (globaal)
                              Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en reacties...Ben blij met forums zoals deze...XX

Comment

We zijn dus naar een andere (onafhankelijke ) garage geweest en die praat over een 700 euro... (globaal)
                                Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en reacties...Ben blij met forums zoals deze...XX
                                Dat trekt er al veel beter op.
                                Z4 M40i

Comment

Prima.

Die 1000€ zat als volgt in elkaar:

450€ onderdelen
                                  5h werk à 70€
                                  21% BTW

Comment

Hij had het erover dat er iets van 4 dingen vervangen moest worden...zonder het vliegwiel...Kan hij dat zo beoordelen door op het geluid en een paar meters rijden af te gaan..???
                                    Ja. Een kloppend geluid en trillingen zijn vaak het gevolg van een defect vliegwiel. Ik zou in dit geval de volledige koppeling vervangen inclusief druklager + vliegwiel. Eventueel de keerringen van de cardanassen (weet niet hoe dat bij mitsubishi zit, flens of niet) en je zit aan een onderdeel of vijf. 1300 euro valt nog mee. Bij sommige merken zit je al gauw aan tweeduizend euro voor deze klus. Een onafhankelijke garage gaat niet enkel goedkoper zijn qua werkuren maar ze gaan ook besparen op onderdelen en enkel het hoognodige vervangen. In mijn ogen zal je altijd een afweging moeten maken.
                                    Last edited by ; 28/07/2016, 02:19.

Comment

Working...
                                    X