Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW golf 5 - EGR klep controle lampje uitschakelen/resetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW golf 5 - EGR klep controle lampje uitschakelen/resetten

    Hallo,

    We hebben thuis een VW golf 5 uit 2005. Het gele lampje op het dashbord is beginnen branden van het uitlaat symbool tesamen met de melding "abgas werkstatt".
    De garagist heeft me eerst aangeraden een product in de diesel tank te kappen om de het roet van de EGR klep te laten komen.
    Dit werkte niet, en nu heb ik zelf de EGR klep uitgebouwd en gekuist.

    Het lampje op het dashboard en de melding blijft nu echter nog wel branden. Ik zou dit graag willen resetten. Hoe kan ik dit doen zelf?

    (ik heb het volgende al geprobeerd: batterij nacht ontkoppelen, reset combinatie van service, 120km aan een stuk gereden... alles zonder resultaat)

    Alvast dank,
    groeten,
    Erik

  • #2
    als het probleem weg is, zal na 5 foutloze starten het lampje uit gaan. Indien niet opgelost, niet natuurlijk...

    Comment


    • #3
      Dat werkt helaas ook niet, inmiddels 10maalherstart. In. De garage hadden ze het lampje uitgeschakeld toen ze dat product bij de diesel hadden gegoten, de garagist verteld me dat dit terug kon opspringen, wat ook gebeurd is. Dus er zou een methode moeten zijn om het lampje uit te kunnen zetten lijkt mij...

      Comment


      • #4
        foutcode uitlezen
        misschien dat het probleem is opgelost maar de foutcode gewoon gewist moet worden, misschien mankeert er nog iets meer
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

        Comment


        • #5
          Kan me vergissen maar het lampje Abgas werkstatt gaat vanzelf uit als probleem is opgelost.
          De foutcode in de foutenlijst kan je via vagcom laten wissen.
          Zolang er geen nieuwe foutcode wordt bijgeschreven, blijft het lampje uit.

          Bij m'n vorige Caddy was het een scheurtje in de turboleiding.
          Maar er zijn verschillende mogelijke oorzaken : egr, sensoren, kat etc.
          Vermoed dat het probleem hier niet is opgelost.

          Comment


          • #6
            Bedankt voor reacties. Kan de exacte storing worden bepaald bij het uitlezen? Want
            de garagist zei resoluut dat het de EGR klep was, zou dit dan ook op het uitleesverslag staan?
            Of wordt bij het uitlezen mogelijk gewoon vermeld " fout bij sensor of fout bij EGR of fout bij katalysator" , en blijft
            deze uitlezing redelijk algemeen?

            Comment


            • #7
              kan best zijn dat de egr gewoon kapot is. Als die door het vele sluiten en openen speling krijgt op de as van de klep, gaan de gassen lekken langs de as. Ofwel ziet de egr klep zo vuil dat zelfs met het product de vuiligheid niet volledig weg te krijgen is. Dan zit je met een klep die ofwel niet meer goed sluit ofwel met een doorgang die nog zo klein is dat boordcomputer denkt dat er een probleem is met de klep. Heb je trouwens bij het proper maken ook al de darmen/buizen voor en na de klep proper gemaakt?
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #8
                gewoon EGR uitschakelen
                echt een kanker voor je motor, je motor ziet er uit als de longen van een roker
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                Comment


                • #9
                  De flexibele darm aan de egr klep heb ik ook gekuist, maar aan het andere uiteinde, geen idee wat dat stuk is maar het is een groot metalen vast stuk, zat ook visueel goed aangekoekt met roetpartikkels, . Kan zo een egr klep worden uitgeschakeld? Zonder blijvende foutmeldingen?

                  Comment


                  • #10
                    Bij jouw wagen wel nog.
                    Meestal worden ze 85% dicht gezet.
                    Of je steekt er gewoon een plaatje voor.

                    Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Erik-bt Bekijk Berichten
                      Bedankt voor reacties. Kan de exacte storing worden bepaald bij het uitlezen? Want
                      de garagist zei resoluut dat het de EGR klep was, zou dit dan ook op het uitleesverslag staan?
                      Of wordt bij het uitlezen mogelijk gewoon vermeld " fout bij sensor of fout bij EGR of fout bij katalysator" , en blijft
                      deze uitlezing redelijk algemeen?
                      Dat geel lampje is een melding mbt uitlaatgassen/ recirculatie algemeen.

                      Die uitgelezen foutcodes zijn meer specifiek maar moeten wel nog altijd geanalyseerd of juist geïnterpreteerd worden door een vakman.

                      Uw garagist zal z'n redenen hebben om de egr te verdenken, misschien toch best terug kontakt met hem opnemen.

                      Comment


                      • #12
                        Garagist heeft olie zitten vervangen, anti roet zitten toevoegen en lampje gewoon gereset. Hoewel ik duidelijk het probleem heb uitgelegd. Weeral een gepruts door de garage zonder het probleem op te lossen,

                        Comment

                        Working...
                        X