Mededeling

Collapse
No announcement yet.

olie in koelvloeistofreservoir

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• olie in koelvloeistofreservoir

dag iedereen,

ik heb een vraagje over mijn opel corsa c 1.7 DTI. Toen ik gisteren van de winkel kwam, lag er een plasje olie onder mijn auto. Ik heb toen mijn motorkap opengedaan. Mijn koelstofreservoir hing helemaal zwart aan de buitenkant, je zag ook overal olie tussendoor naar beneden lopen. Ik heb toen mijn reservoir eens opengedraaid en er kwam zwarte opborrelende olie eruit. Ik ben rustig naar huis gereden. Mijn temperatuur bleef onder de 80 staan. Zou dit een kapotte pakking zijn of kan het ook mijn oliekoeler zijn? Waar bevindt de oliekoeler zich juist, is dit bij de oliefilter? Toen ik thuis kwam heb ik mijn auto laten afkoelen. Daarna nog eens het koelvloeistof reservoir opengedaan. Dit zit tot aan de bovenkant vol met olie. Er zit dus geen koelvloeistof meer erin. Mijn oliecarter is ondertussen gezakt en niet meer meetbaar. Er zit volgens mij geen koelvloeistof in de olie.

groetjes elissa

Koppakking.

Comment

koppakking zeker, kans dat de culasse gescheurd is tussen olie en waterkanaal??
      zeker niet meer mee rijden, je zegt dat de olie in het carter niet meer meetbaar is..

Comment

vandaag de oliekoeler gedemonteerd, is duidelijk kapot, nieuw onderdeel besteld, hopelijk is het enkel dit

Comment

Working...
        X