Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beeld koplamen niet goed

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beeld koplamen niet goed

Met de Musso naar de keuring vorig jaar een blad met opmerkingen gereduceerd tot amper 3 waarvan eentje afkeur door

Beeld koplampen niet goed

Maar hoe kan dat? Vorig jaar alles ok nu niet meer.
    één lamp ok maar toevallig beide gok ik op de keuring zelf het is en blijft de Belgische keuring hé
    Hoogte enzo wel goed.

1) Ik ga naar een ander station en probeer het daar nog eens.
    2) Andere lijn zelfde keuringsstation maar zelfde apparatuur...
    3) Ik heb nog een andere linkse koplamp liggen
    Polo 6n 1.4

Uw koplampen worden mat?

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      1) Ik ga naar een ander station en probeer het daar nog eens.
      2) Andere lijn zelfde keuringsstation maar zelfde apparatuur...
      3) Ik heb nog een andere linkse koplamp liggen
      1) elders nog eens betalen voor een nieuw rood A4-tje ?
      2) een andere lijn en ander toestel lijkt me de beste optie als je twijfelt aan de apparatuur
      3) lost je probleem nog niet op, je meldt dat beide koplampen niet OK zijn

Comment

Controleer het lichtbeeld is op een muur?

Zijn er andere halogenen geplaatst afgelopen jaar, en zitten die wel goed? Of beginnen de huidige te verslijten, dan kan het lichtbeeld ook verslechteren.

Is het niet gewoon een probleem van de hoogte afstelling?

Comment

Hoogte enzo wel goed.
          Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

Comment

Met een gewoon stuk karton ervoor zou je al kunnen zien dat het lichtbeeld niet scherp is . Vergelijk L met R even.
            Water in de lamp of stof erin of doffe spiegel of slecht lampje kunnen al blur maken.
            Ik ken er genoeg die elk jaar klagen als ze naar de keuring moeten, de officiëel mannekes.
            Maar verleden jaar verwittigd en er niks aan gedaan is nu afkeur.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Nee! Ik ga zelf naar de keuring en vraag er op los....moest ik dat niet gedaan hebben ging ik niet weten dat het beeld niet ok was. (staat niet op het papier trouwens dus als je met die kaart naar de garage gaat gaan die zeggen hoogte ok ga maar terug)

Het zijn glazen koplampen dus dof worden die niet echt.
              En toevallig beide niet ok geloof ik geen bal van eentje kan mankeren maar toevallig alle 2, ik ga gewoon naar een ander station morgen en kijken of die hetzelfde resultaat meten.
              Polo 6n 1.4

Comment

zet dan uw lichten al aan in het naar ginder rijden. In combinatie met de zon (hopelijk dan toch) gaat eventueel vocht in de lamp tegen dat ge bij de keuring zijt al verdampt zijn.
                www.peugeotforum.be

Comment

Nee! Ik ga zelf naar de keuring en vraag er op los....moest ik dat niet gedaan hebben ging ik niet weten dat het beeld niet ok was. (staat niet op het papier trouwens dus als je met die kaart naar de garage gaat gaan die zeggen hoogte ok ga maar terug)

Het zijn glazen koplampen dus dof worden die niet echt.
                  En toevallig beide niet ok geloof ik geen bal van eentje kan mankeren maar toevallig alle 2, ik ga gewoon naar een ander station morgen en kijken of die hetzelfde resultaat meten.

herkeur moet altijd in het zelfde station gebeuren
                  Z4 M40i

Comment

Welk type lamp is dit??
                    Een "oude" H4 lamp heeft een lepeltje onder de gloeidraad, kan vervormd zijn door de hitte(ouderdom) en zo een verkeerd beeld geven.
                    Z4 M40i

Comment

Bij een melding die je niet begrijpt op een keuringsverslag moet je meteen uitleg vragen aan de stationoverste. Dan weet je wat te doen...

Comment

ik ga gewoon naar een ander station morgen en kijken of die hetzelfde resultaat meten.
                        En ? Hoe is het verlopen ?

Comment

-eerst andere lampen gestoken, geen verschil.
                          -nog op een 3de apparaat getest en ook slecht. (Voor de keurig zelf geen tijd)

-straks of woensdag eens die linker wisselen die ik nog heb.

En donderdag ssangyong garage want geen zin in zever als er nieuwe inzitten dat het nog niet goed is...moeten zij het maar oplossen.
                          (€400 voor een setje, eens benieuwd wat zij gaan rekenen)
                          Polo 6n 1.4

Comment

Rechts zit er al een andere koplamp in die is OK. (€100 2dehands bandieten) maar goed niet veel te vinden en het was een garage dus 2j garantie.
                            Morgen de linkse die was gratis bij mijn musso wrak, hopelijk nog ok.
                            Polo 6n 1.4

Comment

2 jaar garantie op een tweedehands koplamp ? ... dat is mooi.

Comment

Vorige week een groene kaart gekregen.
                                Mijn eigen lamp gemonteerd en stond zo goed als direct OK.
                                Wel moeilijk te regelen.
                                Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                X