Een hele boterham , een goed jaar geleden hoorde ik in mijn auto (mitsu grandis met duitse krachtbron ) een vreemd getik , na wat zoeken bleek het ivm te staan met de temp. regeling , koeling /verwarming, na een tijdje was het getik weg maar kreeg ik of geen verwarming meer of geen koeling , het was of snikheet of ijskoud.
Online schema's gevonden en dashbord half gedemonteerd , een stuk plastik plaat weggezaagd en ziedaar , een motortje nl : DENSO pp-gf20+m20 dat via hendeltjes en stangetjes twee luchtkleppen bediend alsook een klep die heet koelwater naar de kachel doorlaat (of afsluit).
Ik kan regelen van koud naar warm maar andersom gaat het niet meer , het motortje wil wel maar krijgt de kleppen niet teruggedraaid (open zal ik maar zeggen) , als ik het motortje demonteer en bedien draait het wel degelijk terug , niet met de hand tegen te houden.
Ligt het nu aan de luchtkleppen zelf of de warm water klep (expansion valve) of toch het servo motortje ?
Wie heeft dit ook ooit meegemaakt ?
ben hier wel al uuuuuuuuuuuuren mee bezig , denk als ik dit in een garage laat uitzoeken dat het honderden euro's zou kosten
Online schema's gevonden en dashbord half gedemonteerd , een stuk plastik plaat weggezaagd en ziedaar , een motortje nl : DENSO pp-gf20+m20 dat via hendeltjes en stangetjes twee luchtkleppen bediend alsook een klep die heet koelwater naar de kachel doorlaat (of afsluit).
Ik kan regelen van koud naar warm maar andersom gaat het niet meer , het motortje wil wel maar krijgt de kleppen niet teruggedraaid (open zal ik maar zeggen) , als ik het motortje demonteer en bedien draait het wel degelijk terug , niet met de hand tegen te houden.
Ligt het nu aan de luchtkleppen zelf of de warm water klep (expansion valve) of toch het servo motortje ?
Wie heeft dit ook ooit meegemaakt ?
ben hier wel al uuuuuuuuuuuuren mee bezig , denk als ik dit in een garage laat uitzoeken dat het honderden euro's zou kosten
Comment