Beste leden,
bij deze erken ik onmiddellijk mijn meerderen op gebied van BMW-kennis. Daarom kom ik ook hier met mijn vraag!
Ik heb me, na een tijd rond te rijden met een 320D uit 1999, een 318D uit 2004 aangeschaft. Blanco gekeurd aangekocht, alles netjes in orde, ... Na een trip naar de verzekeringsagent waar alles in orde gebracht werd met het kenteken kon het ding eindelijk de baan op. Na een goede vier uur rond te rijden merkte ik een verlies in vermogen, zeker in hoge toeren.
Ik had toen ik mijn 320D kocht ook een gelijkaardig incident, maar daar was enkel de slang van de turbo zijn onderdruk los. Opnieuw vastmaken en klaar.
Nu had ik hetzelfde, dacht ik, dat kapot gegaan was na de tweede dag en staat de wagen in 'limp mode' (excuses voor de term, kon nergens online iets beters vinden) in mijn garage. Morgen naar de mechanieker ermee. Ik had toch al een afspraak voor groot onderhoud gemaakt voor de 13de. Friday the 13th, iemand?
Wat ik me afvroeg was dat: in het geval de turbo vervangen hoort te worden (en bijhorende injectoren, slangen, dichtingen..) - kan ik deze laten vervangen met een nieuwe, zwaardere turbo? Indien ja, welke opties heb ik met een rekbaar budget van €700?
Ook merkte ik tijdens de eerste ritten dat, met DSC volledig uitgeschakeld, de wagen echt niet optrekt in 1ste. Misschien lag het gebrek aan kracht in lage toeren (voor het ding er helemaal de brui aan gaf) aan de aftakelende turbo.
Alvast bedankt voor constructieve ideëen!
Allerbeste groeten,
Stijn
bij deze erken ik onmiddellijk mijn meerderen op gebied van BMW-kennis. Daarom kom ik ook hier met mijn vraag!
Ik heb me, na een tijd rond te rijden met een 320D uit 1999, een 318D uit 2004 aangeschaft. Blanco gekeurd aangekocht, alles netjes in orde, ... Na een trip naar de verzekeringsagent waar alles in orde gebracht werd met het kenteken kon het ding eindelijk de baan op. Na een goede vier uur rond te rijden merkte ik een verlies in vermogen, zeker in hoge toeren.
Ik had toen ik mijn 320D kocht ook een gelijkaardig incident, maar daar was enkel de slang van de turbo zijn onderdruk los. Opnieuw vastmaken en klaar.
Nu had ik hetzelfde, dacht ik, dat kapot gegaan was na de tweede dag en staat de wagen in 'limp mode' (excuses voor de term, kon nergens online iets beters vinden) in mijn garage. Morgen naar de mechanieker ermee. Ik had toch al een afspraak voor groot onderhoud gemaakt voor de 13de. Friday the 13th, iemand?

Wat ik me afvroeg was dat: in het geval de turbo vervangen hoort te worden (en bijhorende injectoren, slangen, dichtingen..) - kan ik deze laten vervangen met een nieuwe, zwaardere turbo? Indien ja, welke opties heb ik met een rekbaar budget van €700?
Ook merkte ik tijdens de eerste ritten dat, met DSC volledig uitgeschakeld, de wagen echt niet optrekt in 1ste. Misschien lag het gebrek aan kracht in lage toeren (voor het ding er helemaal de brui aan gaf) aan de aftakelende turbo.
Alvast bedankt voor constructieve ideëen!
Allerbeste groeten,
Stijn
Comment