Mededeling

Collapse
No announcement yet.

E46 318D, 2004 - turbo kapot, ugpraden naar beter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • E46 318D, 2004 - turbo kapot, ugpraden naar beter?

    Beste leden,


    bij deze erken ik onmiddellijk mijn meerderen op gebied van BMW-kennis. Daarom kom ik ook hier met mijn vraag!

    Ik heb me, na een tijd rond te rijden met een 320D uit 1999, een 318D uit 2004 aangeschaft. Blanco gekeurd aangekocht, alles netjes in orde, ... Na een trip naar de verzekeringsagent waar alles in orde gebracht werd met het kenteken kon het ding eindelijk de baan op. Na een goede vier uur rond te rijden merkte ik een verlies in vermogen, zeker in hoge toeren.

    Ik had toen ik mijn 320D kocht ook een gelijkaardig incident, maar daar was enkel de slang van de turbo zijn onderdruk los. Opnieuw vastmaken en klaar.

    Nu had ik hetzelfde, dacht ik, dat kapot gegaan was na de tweede dag en staat de wagen in 'limp mode' (excuses voor de term, kon nergens online iets beters vinden) in mijn garage. Morgen naar de mechanieker ermee. Ik had toch al een afspraak voor groot onderhoud gemaakt voor de 13de. Friday the 13th, iemand?

    Wat ik me afvroeg was dat: in het geval de turbo vervangen hoort te worden (en bijhorende injectoren, slangen, dichtingen..) - kan ik deze laten vervangen met een nieuwe, zwaardere turbo? Indien ja, welke opties heb ik met een rekbaar budget van €700?

    Ook merkte ik tijdens de eerste ritten dat, met DSC volledig uitgeschakeld, de wagen echt niet optrekt in 1ste. Misschien lag het gebrek aan kracht in lage toeren (voor het ding er helemaal de brui aan gaf) aan de aftakelende turbo.


    Alvast bedankt voor constructieve ideëen!


    Allerbeste groeten,

    Stijn

  • #2
    Een grotere turbo kan, maar mag niet.
    En ik denk ook dat je dan moet mappen.

    Comment


    • #3
      Opties voor nieuwe grotere turbo en alles er rond voor €700?
      Simpel, niets.

      Comment


      • #4
        De turbo kern laten aanpassen door een hybride exemplaar gaat je een 700euro kosten . Ik zou dat doen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          De turbo kern laten aanpassen door een hybride exemplaar gaat je een 700euro kosten . Ik zou dat doen.
          Met een kapotte turbo?

          Comment


          • #6
            Hoeveel kms heeft die auto? Je hebt precies eentje gekocht met flink wat kosten aan . Met een beperkt budget van 700 euro ga je niet ver geraken vrees ik.
            The shark is BACK! BMW 635csi

            BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017


            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

            Comment


            • #7
              Ik zou eerst de huidige problemen (laten) oplossen en het rijgedrag opnieuw evalueren na de herstellingen + onderhoud.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                Met een kapotte turbo?
                Ja

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Ja
                  Link?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                    Link?


                    Reviseren en passen aan naar Hybride indien gewenst

                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      turbo service belgium moet je zijn . Ze leveren zeer goed werk .

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        Een grotere turbo kan, maar mag niet.
                        En ik denk ook dat je dan moet mappen.
                        Wie kijkt dat na? Zeker bij een hybride...

                        Comment


                        • #13
                          Update: vrijdag zijn eerste groot onderhoud gehad.. Alle filters (zaten van de 1ste tot de laatste bijna volledig verstopt), er zit een lek in de uitlaat, waardoor er loeiheet uitlaat gas ontsnapte en ervoor zorgde dat de plastic afdekkappen die over de motor liggen vervormden (en zo heet werden dat er doodleuk gesmolten plastic op mijn bodemplaat ligt. Vat dit niet fout op: de 'schade' is heel beperkt, en de turbo heeft zijn tijd toch nog niet gehad, blijkbaar..

                          @Packard - momenteel ben ik dit aan het doen.. Stap per stap, dan maak ik geen nadelige beslissingen, zowel voor de auto als voor mezelf.

                          @BEEMER - 178 & oplopend.. Werk aan vind ik niet erg als het de kleinere werkjes zijn (dichtingen, slangen, filters, remblokjes, ...) omdat ik er dan zeker van ben dat ik zoveel mogelijk vervangen heb aan de wagen. Liefst zo snel mogelijk na aankoop, dan sta je niet met je mond vol tanden als de vrienden van de autokeuring moeilijk doen maar weet je ook zeker dat alles min of meer tegelijk slijtage oploopt.

                          Alvast hartelijk dank aan allen die deze topic al beantwoordden! Ook de turbo-kenners!

                          Comment


                          • #14
                            Sorry voor de dubbele post, telefoon wil niet meewerken.

                            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            turbo service belgium moet je zijn . Ze leveren zeer goed werk .
                            Hoe is je persoonlijke ervaring met dat bedrijf, als ik vragen mag?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door StijntDeg Bekijk Berichten
                              Sorry voor de dubbele post, telefoon wil niet meewerken.



                              Hoe is je persoonlijke ervaring met dat bedrijf, als ik vragen mag?

                              Ik ken er een aantal die daar een revisie of upgrade hebben laten doen . Internet zit tegenwoordig vol met revisie turbo's van 3a400euro en ze leveren meestal minder vermogen of vliegen binnen het jaar terug kapot in de meeste gevallen.

                              Comment


                              • #16
                                Afstelling van het VNT is vaak een probleem met revisie turbos.

                                Comment


                                • #17
                                  Alles i.v.m. de turbo staat stil hoor jongens, dat ding loopt nog als een klokje. Na op de brug te staan en alles tot in detail te bekijken hebben we lasnaden ontdekt op plekken waar ze niet helemaal horen te zitten. Opnieuw gelast aan het frame van de wagen en nu merken we een bruin goedje op in de radiator (dat beloofd al, nietwaar?).

                                  In elk geval heel hartelijk bedankt aan de mensen die de tijd namen om hier te antwoorden, heel veel respect voor jullie, mannen, & wish me luck! Hopelijk krijgen we het stuk ongeluk de baan op en kan ik er nog 2 jaartjes van genieten eens hij terug 'goed' staat.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door StijntDeg Bekijk Berichten
                                    Blanco gekeurd aangekocht, alles netjes in orde
                                    Oorspronkelijk geplaatst door StijntDeg Bekijk Berichten
                                    Alle filters (zaten van de 1ste tot de laatste bijna volledig verstopt), er zit een lek in de uitlaat, waardoor er loeiheet uitlaat gas ontsnapte en ervoor zorgde dat de plastic afdekkappen die over de motor liggen vervormden (en zo heet werden dat er doodleuk gesmolten plastic op mijn bodemplaat ligt. Vat dit niet fout op: de 'schade' is heel beperkt, en de turbo heeft zijn tijd toch nog niet gehad, blijkbaar..
                                    Niet als kritiek bedoelt, maar als alle filters verstopt zaten, dan kan het toch zo goed als niet dat er een correcte onderhoudsboek bij zat?
                                    Met wat ik hier allemaal lees hoop ik voor jou dat het goed komt en dat je geen miserie kar gekocht hebt.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X