Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lege batterij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lege batterij

Gegroet,
    Mijn auto, Peugeot 3008 diesel, bjr 2011 staat in een onverwarmde garagebox zonder aansluitng van elektriciteit.
    Na stilstand van 6 md (wintermaanden) is de batterij volledig leeg.
    De automatische handrem was geblokeerd omdat er geen stroom was.
    De pechverhelper heeft dan met eigen batterij geactiveerd.
    Hoe kan ik in de toekomst, want ik ben altijd 6 maanden per jaar afwezig, dit probleem verhelpen.
    Kan ik zonder gevaar voor de electrische apparatuur van de wagen ,de batterij demonteren en ze in mijn warm appartement bewaren om ze dan nadien aan te sluiten op de batterijlader?
    Welke oplossing stelt u voor.
    Bedankt voor de info.
    Vriendelijke groet,
    eemilee

Batterij thuis aan een deftige druppellader hangen?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
      Batterij thuis aan een deftige druppellader hangen?
      Dat zou ik doen .

Je hebt ook van die druppelladers op kleine zonnepanelen voor in de wagen die houden u accu op peil maar dan moet de wagen wel buiten staan.

Je kunt u accu ook afkoppelen normaal moet hij dan na 6maanden nog kunnen starten of toch minstens nog oplaadbaar maar stuk zal hij niet zijn.

Comment

In een garage is te weinig daglicht voor zonnelader

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

dat is geen makkelijke

mijn gedacht zou zijn om die op een veel grotere accu aan te sluiten.
          een grote hoop zonnepaneel accu's aankopen en zorgen dat die vol zijn.
          van die panelen dan een druppellader op een timerke ofzo zodat de de auto accu elke maand eens opgeladen wordt?

geen mogelijkheid om een zonnepaneel op het dak van de garage te leggen, of electriciteit aanleggen. want zo een stel extra accu's gaat ook wat kosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
            dat is geen makkelijke

mijn gedacht zou zijn om die op een veel grotere accu aan te sluiten.
            een grote hoop zonnepaneel accu's aankopen en zorgen dat die vol zijn.
            van die panelen dan een druppellader op een timerke ofzo zodat de de auto accu elke maand eens opgeladen wordt?

geen mogelijkheid om een zonnepaneel op het dak van de garage te leggen, of electriciteit aanleggen. want zo een stel extra accu's gaat ook wat kosten
            Nen druppellader dient ervoor om hem constant op vermogen te houden en niet telkens op te laden.

Comment

een deftige druppellader gaat een normale ontlaadcyclus simuleren om de batterij net in topconditie te houden
              www.peugeotforum.be

Comment

Batterij afkoppelen en mee naar huis nemen, normaal (bij een gezonde batterij) houd die dat wel 6 maanden uit als die in de goede omstandigheden opgeslagen staat. En anders aan de lader.
                Onlangs nog een batterij gestoken die al een maand of 10 in de berging stond (nieuw en nooit gebruikt), starte zonder problemen.
                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

ge moet ook oppassen met de auto zelf dat die geen fouten gaat geven bij zo lang zonder stroom te zitten
                  www.peugeotforum.be

Comment

Idd moderne wagens mag je de batterij niet zomaar lang lange tijd af koppelen. Sommige computers in de auto hebben altijd stroom nodig. Wss ook de reden dat ze nu plat was na 6maanden stilstand...

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                    RIP Den borre!

Comment

Maar is daar niemand die per maand er een rit kan mee doen(ca 20 km). Desnoods je buurman die een zondagritje doet.
                      Of heb je wrede buren ?
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

is dat een garagebox op den buiten of in een ondergronds complex? Want op den buiten kunt ge toch een klein gaatje door de muur boren en da zonnepaneelke buiten monteren?

Comment

ge kunt speciale kits kopen op het internet speciaal om 12V batterijen op te laden via de zon. Die zijn meestal wel bedoeld om op campers te zetten, maar dat laat zich dan evengoed gebruiken om de batterij van uw auto mee op te laden.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Of toch mss een extra dikke diesel batt van boot of bulldozer in de koffer zetten . In veel auto's ligt er een constante + voor de caravan achteraan gereed.
                            Evtl de stroom begrenzen ,zo'n dikke batt slurpt veel bij begin laden.
                            Dan heb je een startbooster voor ca 100 en een Optima batt voor in de auto, die kunnen tegen leeg zijn.
                            Of gewoon je pechverhelper of wegenwachter, die plaatsen zelfs het reservewiel bij platte band.
                            Maar normaal verbruikt een auto zeer miniem stroom, toch geen lekstroom ergens ?
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                            X