Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Irritant getik uit kofferbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Irritant getik uit kofferbak

    Hello,

    sinds een paar maanden komt er op sommige momenten een irritant getik uit de kofferbak. Het gebeurt altijd wanneer er bij lage snelheid (2e en 3e versnelling) bewegingen worden gemaakt. Als ik over een putje rijd in de weg hoor ik niets en op de snelweg helemaal niets. Laatst heeft mijn BMW 116d zijn groot onderhoud gehad en ik heb er toen naar laten kijken. Ze hebben toen 1 of ander gedaan aan het slot mechanisme. Het getik is verminderd maar niet weg. Ik word er cuckoo van om er telkens op te letten . Zou het kunnen dat dit aan het slotmechanisme van de kofferbak ligt dat eventueel vervangen moet worden? Ik heb 2 jaar garantie op mijn premium en aangezien ik vrees dit niet zelf opgelost te krijgen, ik toch weer eens lang de dealer moet passeren. Ik had op een ander forum gelezen van iemand die hetzelfde probleem had met zijn Nissan Qashqai en blijkbaar tijdens het nemen van de bocht komt kennelijk te veel spanning op het slot te staan. Ik ben benieuwd of op dit forum nog mensen zijn die hiermee te maken hebben gehad en hoe jullie dit opgelost hebben gekregen.

    Arnaud

  • #2
    Laat die mens toch uit uw koffer!
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

    Comment


    • #3
      En als dat niet werkt:

      Of op uw kofferdeksel, of op uw kofferomranding staan een paar rubber doppen. Die kan je in- of uitdraaien. Draai ze wat verder uit zodat er constant wat spanning komt op te staan. In 99% van de gevallen is dat het probleem.

      Ik heb het zelf eens hersteld bij de VW Vento van mijn schoonbroer. Zwaar gerammel van de koffer sinds nieuw en daarvoor 4 (vier!) keer binnen geweest zonder resultaat. Die mens was wanhopig op de duur. Toen ik keek heeft dat 2 minuutjes geduurd om dat op te lossen. De dag erna viel de zijruit aan bestuurderskant in zijn deur...
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
        Toen ik keek heeft dat 2 minuutjes geduurd om dat op te lossen. De dag erna viel de zijruit aan bestuurderskant in zijn deur...
        Toch te hard aangedraaid dan? De spanning moet ergens wegkijkende, he....

        Comment


        • #5
          Thanks alvast maar ik zie helaas geen rubberen doppen op kofferdeksel of -omranding die ik kan aan- of uitdraaien en als ik een paneel moet losmaken om eraan te geraken dan pas ik even en ga nog wel eens bij de dealer langs. Ben wel tot een nieuwe vaststelling gekomen nl. wanneer de wagen voor vertrek enkele uren buiten heeft gestaan bij een warme temperatuur (+22°) dan is het getik des te vaker en des te intenser om nog meer cuckoo van te worden

          Comment


          • #6
            Doppen staan links en rechts van de achterklep. Bij het ene model op de klep, bij andere op de auto. Zijn ongeveer een centimeter of drie hoog, en even breed. Onderaan zijn er inkepingen, als een soort schroefdraad in.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

            Comment


            • #7
              Zijn duidelijk zichtbaar, en je hoeft er niks voor te demonteren
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Zijn duidelijk zichtbaar, en je hoeft er niks voor te demonteren
                merci! ik heb ze gevonden maar wist niet dat ik deze kon in-en en uitdraaien Hoe ver mag ik deze uitdraaien om te beginnen? 1/4, 1/2, 1/1?

                Comment


                • #9
                  Niet te veel alvast.
                  Ze mogen maar net de klep raken, anders zit er misschien te veel spanning op.
                  Beste is om iets op de regeldop te smeren en te kijken wanneer ze raken. (Door te zoeken naar een afdruk op de klep.)

                  Comment

                  Working...
                  X