Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grasmaaier trekt niet goed

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Grasmaaier trekt niet goed

Hallo allemaal,
    Ik weet niet of ik dit topic hier mag plaatsen, hopelijk toch jullie hulp.
    Ik heb een benzinemaaier met zelftreksysteem.
    Sinds geruime tijd is die zelftrekking niet zo goed, de ene keer doet hij het goed, evel later dan weer niet.
    Wanneer ik de achterwielen optil dan draait de as. Leg ik hem terug op de grond, dan geraakt deze moelijk vooruit.
    Het deze van dichterbij bekeken,aandrijfsysteem gebeurt met een riem.
    Zou het kunnen zijn dat de riem aan vervanging toe is? Of moet de pollie vervangen worden? Of misschien enkel de trekkabel bijregelen? Machine is een 3 tal jaar oud. Merk queengarden (komt van Makro).
    Alvast bedankt bij voorbaat.
    //yo

Ik zou inderdaad even de kabel wat meer aanspannen (het is goed mogelijk dat deze wat uitrekt na verloop van tijd). Dan weet je vanzelf of de oorzaak een slippende riem is.

Comment

@chaosGP: weet jij soms hoe die aandrijving werkt? Ik heb gezien dat er op de achteras een "blokje" zit, een soort transfertbox , met aan de bovenkant de pollie. Hoe werkt dat? Want wanneer ik de V-riem demonteer dan draait dat pollietje heel vlot, zonder dar de achteras draait.

Comment

Ik had begin dit jaar net hetzelfde voor. Ik heb gewoon kabel wat bijgespannen, met de stelmoer en werkt terug prima.

Comment

k heb een benzinemaaier met zelftreksysteem.
          Sinds geruime tijd is die zelftrekking niet zo goed, de ene keer doet hij het goed, evel later dan weer niet.

Zo denigrerend hoeft het nu ook weer niet. Best eens naar de garage gaan met uw Dacia.
          Last edited by ; 18/08/2016, 15:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
            Zo denigrerend hoeft het nu ook weer niet. Best eens naar de garage gaan met uw Dacia.
            Op uw 5 jaar oude 2dehandse bmw zit alvast geen garantie meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yofatim Bekijk Berichten
              @chaosGP: weet jij soms hoe die aandrijving werkt? Ik heb gezien dat er op de achteras een "blokje" zit, een soort transfertbox , met aan de bovenkant de pollie. Hoe werkt dat? Want wanneer ik de V-riem demonteer dan draait dat pollietje heel vlot, zonder dar de achteras draait.
              hoogst waarschijnlijk ,ben bijna zeker dat de kabel moet strakker gezet worden
              als je aan de hendel trekt om vooruit te rijden zal de as wel draaien als je aan riemschijf draait
              ik ga er wel van uit dat het geen spanrol op de riem is om de machine te laten rijden
              riem kan ook nog slippen
              in het slechtste geval is de aandrijving stuk
              Last edited by camaro 68 rs; 18/08/2016, 18:43.
              Z4 M40i

Comment

pas nieuw hier zie ik
                nu wachten we nog op de voorstelling van uw wagen
                Z4 M40i

Comment

Willy Roelandt in Massemen is verdeler / hersteller van Queen Garden.

Comment

O jee, we zijn hier weer hulpzaam...

Heeft het geholpen om de stelmoer bij te draaien?

@yofatim
                    Het zou helpen als je een foto'tje van je aandrijving zou posten. Dan kunnen we beter inschatten waar we mee te maken hebben, en blijven we de fun-posters voor, die dan zeggen dat ge maar ene met cardanaandrijving had moeten kopen..

Het is waarschijnlijk maar een kleintje..

p.s.: er moet spanning op het 'blokje'/transferbox zitten. Anders draait het idd wel, maar drijft het niks aan (tenzij je de as in de lucht laat draaien).
                    Last edited by ; 18/08/2016, 22:54.

Comment

Na het lezen van de topictitel was mijn eerste reactie : tunen dat ding

Comment

Oorzaak al gevonden?
                        Z4 M40i

Comment

Mijn Stiga heeft juist t zelfde, mijn poulie was doorgesleten, ik naar de Stiga dealer: stuk wordt niet meer gemaakt
                          Ik ga zelf een poulie in metaal maken denk ik.
                          Meestal helpt t wel van de kabel aan te spannen.
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Is een grasmaaier zonder m pakket ?

Comment

AMG kit
                              Vandaag trouwens een andere poulie gevonden op t autokerkhof, hij trekt terug vanzelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                AMG kit
                                Vandaag trouwens een andere poulie gevonden op t autokerkhof, hij trekt terug vanzelf
                                Ne poulie ut ne oto dan ? of was't op grasmaaierkerkhof ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                  Ne poulie ut ne oto dan ? of was't op grasmaaierkerkhof ?
                                  Van een Honda grasmachine

Comment

Klop eens een nageltje aan uw muur en hang dit tooltje eraan
                                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                                    X