Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje oldtimer waterpomp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraagje oldtimer waterpomp

Motor wordt te warm als ie stationair draait.
    Waterpomp met op as de ventilator schroef bevestigd.
    Bij laag toerental draait de schroef maar de as niet of bijna niet,bij opvoeren toerental draait de as wel.
    Is dit normaal bij een oldtimer of zou de pomp kapot zijn ?

Over welke oldtimer gaat het juist? En welk jaar?
    Als het een viscofan is zal de viscokoppeling waarschijnlijk kapot zijn.

Comment

Ja dat denk ik ook viscokoppeling stuk
      Wat ook nog kan is de radiator verstopt , heb het ooit eens gehad met mijn Jetta liep altijd warm , in de zomer thermosstaat eruit gedaan niks gekort op een dag de radiator eruit gedaan naar een self carwash gegaan en met de hoge drukreiniger uitgestoomd en langs buiten ook je kan niet geloven wat daar uit kwam het net was langs buiten verstopt nooit meer last gehad
      Marc

Comment

Oldtimer is een Chevrolet master five window coupe van het jaar 1933.
        Wat is een viscokoppeling?
        Kan een nieuwe waterpomp bestellen in amerika met moderne technolie(zonder vet) met uitzicht van originele.

Comment

Zou ik meteen doen . Maar je hebt ook een kap rondom de schroef, dat geeft ook veel winst. De aangezogen lucht moet dan door de radiator ipv er neven af of rondom.
          Of wil je 't orgineel houden ,een elektroschroef vooraan tegen de radiator hangen ,de sensor hang je ernaast en let op de draairichting.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Kleinere poelie waterpomp plaatsen zou ook kunnen, doet dan meer toeren. Die oude bakskes hun motoren draaien geen 5000 toeren denk.
            Hoe berekenen van diameter van poelie weet ik niet meer.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
            X