Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Katalysator maakt lawaai bij koude start.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Katalysator maakt lawaai bij koude start.

Heb met mijn S4 de laatste dagen een hoop herrie de eerste minuut bij het opstarten op koude motor. En tijdens rijden onder de 3000 toeren hoor je het boven de V6 uitkomen. Ik heb haar eens bij de garage binnengebracht maar daar merkte ze niets op. Alles zat vast was hun opmerking maar het getril is enkel op een koude motor en in lage toerental te horen.

Iemand zei al dat ik een stuk tussen beide kats moet lassen maar denk niet dat het volledig weg gaat zijn.

Is er iemand met tips of ideeën?

Heb het vanmorgen gefilmd, andere theorieën mogen ook. Wil het toch opgelost zien.

https://youtu.be/RU2Hw4OxjRc

Edit. Heb net een diagnose gekregen. Uitlaat zou van de motor loshangen, daarom zou die koud zoveel lawaai maken. Morgen dus terug richting garage.
    Last edited by ; 28/08/2016, 19:27.

Comment

Typisch geluid van een lekke uitlaat. Als hij koud is heb je extra voorinspuiting of vervroeging = extra lawaai.
      Klop nooit met yzeren hamer of hard kloppen op die cat om te zien of hij los zit ,dan gaat hij zeker stuk.
      Die garage wil ik kennen die zeggen dat alles ok is?
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
        Typisch geluid van een lekke uitlaat. Als hij koud is heb je extra voorinspuiting of vervroeging = extra lawaai.
        Klop nooit met yzeren hamer of hard kloppen op die cat om te zien of hij los zit ,dan gaat hij zeker stuk.
        Die garage wil ik kennen die zeggen dat alles ok is?
        Tja ik ben bij de garage geweest en gezegd dat er iets niet klopte maar toen maakte die dat geluid niet omdat ie warm stond. Ik zei ook dat je wel merkt dat er iets scheelt als je ermee rijdt. Maar ze hebben de auto enkel op de brug gezet en laten bollen.

Comment

Working...
        X