Mededeling

Collapse
No announcement yet.

benzine/lpg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • benzine/lpg

    Hoi iedereen

    Ik heb een vraagje.

    Ik ben de eigenaar van een chrysler crossfire 3,2 v6
    op lpg installatie van prins.

    De motor start op benzine maar dan draait hij op 5 cilinders en is bijna een legertank die staat te draaien.

    Als de motor dan warm is dan slaat hij over op lpg en draait hij zoals een hele nieuwe motor bijna.
    Motor heeft nog maar 156,000 km en is mercedes slk motor
    Eigenlijk is alles van mercedes ik vraag me af waarom er een embleem van chrysler opstaat dan.

    Weet er iemand die dit weet wat er kan schelen
    alle hulp welkom .

    ik heb de wagen 2 weken geleden gekocht in Nederland maar de verkoper was zo slim de wagen warm te laten draaien, toen ik aan kwam draaide hij al op lpg.
    alle hulp welkom aub

    groetjes rudi
    Last edited by ; 29/08/2016, 02:07.

  • #2
    Tenzij je garantie hebt of de verkoper bereid is de auto terug te nemen wordt dit eentje voor een diagnosetechnieker.

    Comment


    • #3
      Inspuitkopke verstopt?
      autofans.be

      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

      Comment


      • #4
        Als de motor dan warm is en je schakelt over op benzine is het dan ook zo dat die op 5 cilinders draait.
        Hoe weet je dat die op 5 cilinders draait?
        Z4 M40i

        Comment


        • #5
          Als de motor warm is schakelt hij automatisch over op lpg maar je kan niet terug overschakelen naar benzine dit gaat allemaal automatisch.
          Hoe ik weet dat hij op 5 cilinders draait is de hele wagen schud door mekaar als je gas geeft ronkelt die heel erg en zonder gas te geven dreigt hij stil te vallen.
          Vrijdag heb ik naar de mercedes garage gebeld en die zei dat 1 cilinder kapot was ,maar toen ik hem vertelde dat hij op lpg wel perfect loopt zei hij die motor is mercedes slk motor en die mogen niet op lpg.
          Nou ik kan je zeggen ik heb 11 jaar een slk op lpg gereden en reed gelijk een klokje.
          Tot zover dus de mercedes garage.
          volgens mij zijn de injectors verstopt of vuil in de benzine filter of de benzine pomp wat niet meer werkt,maar droogstaan door lpg rijden kan volgens mij niet omdat hij op benzine start.
          Mischien handig zoals packard zegt mijn icarsoft pro eens aan de wagen hangen maar dan ben ik bijna zeker dat ik een misfire error code krijg en dan ben je nog nieveel verder.

          Comment


          • #6
            Als een Hollander uw bij een deal gene kloot heeft afgetrokken dan is hij het vergeten. Deze heeft het dus niet vergeten.

            Ik zou toch eens ff die verkoper contacteren.

            Comment


            • #7
              lpg heeft vaker verse bougies ook nodig, behalve een kapotte gasinjector kan het ook daaraan liggen

              het embleem van chrysler wou zeggen dat je de 3.2v6 kreeg voor de prijs bij mercedes een 200 kompressor

              Comment


              • #8
                JaDavid dat hoor ik vaker maar ik ga die man niet lastig vallen want dan zegt hij toch dat wist ik niet dus is het aan mij om beter op te letten volgende keer

                Comment


                • #9
                  bougies zijn allemaal vervangen alsook de kabels en de gasinjector is getest daar ligt het niet aan bobo
                  het ligt echt aan opstarten met benzine eens hij op lpg overschakelt rijd hij zoals een bom

                  Comment


                  • #10
                    had identiek hetzelfde met mijn GE280 uit Nederland, paar versie bougies en venturi ring vastgezet en liep weer als nieuw zowel op LPG en benzine.

                    Comment


                    • #11
                      Gohhh rammie wat is een venturi ring

                      Comment


                      • #12
                        had verkeerd gelezen, op gas draait hij wel goed

                        ik had het toch ook al voor bij een mercedes op gas dat hij langsomeer slechter liep op benzine, was ook een benzinestarter...nooit echt geweten waaraan het lag maar ik was zeker niet de enige bij wie het voorkwam

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door rudiikke Bekijk Berichten
                          Gohhh rammie wat is een venturi ring
                          oudere verdamper installatie met een gasring in je luchttoevoer

                          Comment


                          • #14
                            forceer hem eens omop benzine te bliven lopen, en maak dan 1 per 1 de benzineinjectoren los en terug vast. Meestal zal de motor stilvallen omdat er weer 1 cilinder minder mee doet, maar wanneer je aan een niet-werkende cilinder komt zal er niets, of weinig veranderen. Wanneer je deze cilinders hebt geidentificeerd, verwissel dan de goede injectoren met de slecht van plaats en kijk of de fout mee verhuist. Zo ja, dan is het een injector fout, zo nee, zit het in de bedrading of sturing. Dan zal je moeten gaan meten.

                            Comment


                            • #15
                              normaal zou die op benzine moeten blijven als die denkt dat de LPG op is.
                              dus koppel misschien eens de kabel van de lpg tanksensor af zodat hij niet weet dat er nog gas is. dan blijft die op benzine en zou je kunnen gaan zoeken.


                              ik zou die koud starten en dan ff cilinder per cilinder de bougiekabel lostrekken. bij elke kabel zou de motor nog slechter moeten gaan draaien. als je er eentje hebt waar geen verandering bij komt met of zonde bougiekabel, dan heb je de dader.
                              aangezien die op LPG wel loopt, vermoed ik daar een kapotte injector.

                              Comment


                              • #16
                                Als hij effectief maar op 5 cilinders draait, dan zal je dat na de start makkelijk merken aan de temperatuur van de uitlaatcollector.
                                Ff voelen aan alle uitlaten en je hebt die direct gevonden.
                                Of met infrarood thermometertje
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                  normaal zou die op benzine moeten blijven als die denkt dat de LPG op is.
                                  dus koppel misschien eens de kabel van de lpg tanksensor af zodat hij niet weet dat er nog gas is. dan blijft die op benzine en zou je kunnen gaan zoeken.


                                  ik zou die koud starten en dan ff cilinder per cilinder de bougiekabel lostrekken. bij elke kabel zou de motor nog slechter moeten gaan draaien. als je er eentje hebt waar geen verandering bij komt met of zonde bougiekabel, dan heb je de dader.
                                  aangezien die op LPG wel loopt, vermoed ik daar een kapotte injector.
                                  alleen is dat niet zo gezond voor de spoelen... als het COP is en je kan de spoel afkoppelen kan je zo wel de cilinder identificeren waar het probleem zit, maar weet je nog niet welke component...

                                  Comment


                                  • #18
                                    ik ga de korte pijn eens toepassen en proberen al de injectors te vervangen dus dan is alles vervangen de bougies de kabels en de injectors

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door rudiikke Bekijk Berichten
                                      Als de motor warm is schakelt hij automatisch over op lpg maar je kan niet terug overschakelen naar benzine dit gaat allemaal automatisch.
                                      Hoe ik weet dat hij op 5 cilinders draait is de hele wagen schud door mekaar als je gas geeft ronkelt die heel erg en zonder gas te geven dreigt hij stil te vallen.
                                      Vrijdag heb ik naar de mercedes garage gebeld en die zei dat 1 cilinder kapot was ,maar toen ik hem vertelde dat hij op lpg wel perfect loopt zei hij die motor is mercedes slk motor en die mogen niet op lpg.
                                      Nou ik kan je zeggen ik heb 11 jaar een slk op lpg gereden en reed gelijk een klokje.
                                      Tot zover dus de mercedes garage.
                                      volgens mij zijn de injectors verstopt of vuil in de benzine filter of de benzine pomp wat niet meer werkt,maar droogstaan door lpg rijden kan volgens mij niet omdat hij op benzine start.
                                      Mischien handig zoals packard zegt mijn icarsoft pro eens aan de wagen hangen maar dan ben ik bijna zeker dat ik een misfire error code krijg en dan ben je nog nieveel verder.
                                      Waar je op afleest hoeveel LPG er nog in de tank zit , is daar geen knopje om over te schakelen van benzine naar LPG en omgekeerd?
                                      Z4 M40i

                                      Comment


                                      • #20
                                        nee camaro daar staat geen schakelaar

                                        Comment

                                        Working...
                                        X