Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes e270 cdi w210 rijd tot 3000 toeren en schakelt niet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes e270 cdi w210 rijd tot 3000 toeren en schakelt niet!

    Hallo , dit is mijn eerste keer dat ik zelf iets plaats maar mischien met jullie hulp kan ik mijn probleem sneller oplossen

    Ik heb sinds een maand mercedes e270 cdi w210 facelift automatische transsmissie gekocht van het bouwjaar 1999 met 283000km.
    Bij de eerste dagen reed de wagen perfect en vertoonde geen problemen Maar dan na wat gas te geven reed de wagen niet hoger dan 3000 toeren en schakelde ook niet maar na het stilzetten en terug aanzetten was het probleem opgelost het is precies dat het enkel gebeurt als je de gas helemaal in geeft. kort daarna branden de lampes abs , bas regelmatig en deden de remmen raar en hield van zelf ook gas in maar dan terug na het uizetten en aan zetten was het ook opgelost. sins paar dagen geleden kreeg ik weer die probleem met niet sneller dan 3000 toeren en schakelde de wagen ook niet als ik de versnelling pook van p naar d deed gaf dan een hogere tik dan normaal en de triptronic werkte dan ook niet en na het aan en uitzetten was de probleem niet opgelost dus het bleef tot 3000 toeren max rijden en schakelde dus niet dus heb ik de wagen laten uitlezen bij de motor kwam de foutcode luchtmassameter en egr en bij de automaat uit te lezen kwam er 3 foutcodes ..

    14 -vergelijking van snelheidssenors 2 met snelheidssensor 3 ; buitensproig
    110 -vergelijking van de waarden van de snelheidssenoren 2 en 3 ; sporadisch buitensporig
    136 -can cummunicatie met regelmodule centrale gateway is sporadisch gestoord

    ik wou eerst jullie mening horen voor dat ik onnodige kosten zou doen! wie zou me kunnen helpen?

  • #2
    Hier kan jemaar een ding op zeggen.
    Je hebt een auto met verborgen gebreken gekocht. Terug naar de verkoper en je centen terug eisen.
    Hier zijn sensoren en kabels kapot en op een slechte manier hersteld.

    Comment


    • #3
      Uitgelezen met een universele computer, of met een STAR?

      Comment


      • #4
        lijkt me dat de koppelingen in de automaat doorslippen. en dan nog het CAN probleem.

        Comment


        • #5
          Vroeger had je nog een lange peilstok op je automaat. Nu is dat met een verzegelde stop ,speciale olie en procedure om te vullen. Een oudere automaat verliest toch 'n beetje olie, in de garage is dat meteen revisie, een opkoper zal wat bijvullen. Dus is het peil correct van je automaat?
          Abs ringen kan je nazien op barsten ,loszitten,vuil of hebben de abs ringen even veel tanden rondom. Draadbreuk,esp,abs en andere storingen evtl, maar dat is al meteen uitlezen.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

          Comment


          • #6
            zelfde probleem als de mijne.
            allereerst gaat je motor volgens mij in noodloop, had ik ook. auto schakelde heel sloom en wou ook niet terugschakelen. bij mij waren de swirl flaps aan de inlaat kapot waardoor ik teveel turbodruk verloor. nadat dit opgelost was, had ik soms af en toe het probleem dat de bak niet meer schakelde, ook het manueel terug of op schakelen doet het niet.
            daar zou volgens het mercedes forum mijn schakelcomputer kapot zijn (dat ding dat aan de pook hangt). die pook hangt blijkbaar niet mechanisch aan de bak verbonden.
            ik kan wel perfect naar achteruit of N gaan. maar in D blijft die op D. ik kan niet meer naar 1 2 3 of 4 gaan door de + of - te gebruiken.

            revisie bak kost 4000€ bij de garage. wij blijven ermee rijden tot de bak er compleet mee kapt en dan de sloop op. de auto is geen revisie meer waard.
            ik heb alles al laten doen, bakspoeling, nieuwe filters, nieuwe olie... de oude olie was wel POTZWART, de garage had het nog nooit zo zwart gezien. gebrekkig onderhoud van de vorige eigenaar dus.
            wij rijden er ondertussen al 12 000km mee en het verergerd niet

            Comment

            Working...
            X