Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Insignia 1.6 T 170pk Start/stop probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Insignia 1.6 T 170pk Start/stop probleem

Heb mijn Insignia 1.6 Turbo 170pk nu 2 weken. De eerste week werkte het start/stop systeem zonder problemen (behalve natuurlijk wanneer de airco extrahard moest werken), maar de laatste 4 dagen heeft het nog geen enkele keer gewerkt. De airco staat niet abnormaal hoog, mijn rijstijl is niet veranderd.
    Ik weet dat een start/stop aan de lichten van veel factoren afhangt, maar waarom werkt het nu plots niet meer (oftewel, waarom treedt het de laatste dagen niet meer in werking ?)? Ik kan niets vinden in de instellingen van de wagen dat dit zou kunnen beïnvloeden. En ja, het knopje ‘Eco’ met het groene lichtje is wel degelijk ingeschakeld…
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Had jij geen showroom-model gekocht ?
    Misschien heeft de batterij nog te weinig poer om dat startstop te doen werken.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Had jij geen showroom-model gekocht ?
      Misschien heeft de batterij nog te weinig poer om dat startstop te doen werken.
      Waarom heeft het dan de eerste week wel gewerkt ?

Comment

omdat het een Opel is .

Veel korte afstanden gedaan de laatste tijd ? Telkens met airco full pull ? Batterij kan dan niet voldoende opladen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Veel korte afstanden gedaan de laatste tijd ? Telkens met airco full pull ? Batterij kan dan niet voldoende opladen.
          Elke dag dezelfde rit naar het werk, boodschappen in het weekend, net zoals vorige week, geen verschil...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
            Elke dag dezelfde rit naar het werk, boodschappen in het weekend, net zoals vorige week, geen verschil...
            Dus geen lange ritten? Als ik met de mijne enkel korte ritte doen werkt de start/stop ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Dus geen lange ritten? Als ik met de mijne enkel korte ritte doen werkt de start/stop ook niet.
              Als je een rit van 30 km kort noemt....
              Met m'n Astra (1.7CDTI Ecoflex) ook dezelfde ritten gedaan, start/stop werkte quasi altijd, warm of koud, droog of nat.

Comment

Een SSA die niet werkt, kan je enkel maar blij van worden.

Comment

Misschien is het gewoon te warm buiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Een SSA die niet werkt, kan je enkel maar blij van worden.
                    Dat moet je mij eens uitleggen... Ik vind de rust aan een verkeerslicht zalig! Knoep, motor uit.

Het gevoel dat je geen brandstof staat te verspillen is zalig!
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Vanavond bij het naar huis rijden deed hij het wel weer...

Comment

Als je een rit van 30 km kort noemt....
                        Met m'n Astra (1.7CDTI Ecoflex) ook dezelfde ritten gedaan, start/stop werkte quasi altijd, warm of koud, droog of nat.
                        Op een rit van 30km moet dat gewoon werken, ja.
                        Hopelijk geen start voor verder onheil, zo kort na aankoop...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                          Op een rit van 30km moet dat gewoon werken, ja.
                          Hopelijk geen start voor verder onheil, zo kort na aankoop...
                          Vanavond bij het naar huis rijden deed hij het wel weer...
                          Zal dus gisteren misschien 'te warm' geweest zijn...

Comment

Bijna elke auto gebruikt het start stop systeem van Bosch.
                            Alleen de capaciteit en type EFB/ECM of een AGM accu verschilt per type auto/motor. (dit is dan ook het duurste onderdeel van het systeem)

Eerste vereiste is dat uw batterij heel goed opgeladen is.

Dit kan je op 2 manieren doen, lage afstanden rijden en/ of u laten uitbollen aan bv een rood licht, of afrit autostrade, enz..

Als je u laat uitbollen, moet de alternator, (in het systeem van Bosch) maximum elektriciteit opwekken voor uw batterij (bovendien remt uw auto ook “iets” extra af)

Als je dit altijd toepast zal je merken dat uw start-stop systeem, bijna altijd werkt (ook tijdens korten ritten, winter en zomer), tenzij je vergeten bent, de aan/uit knop terug in te schakelen…

Als mijn airco opstaat, (Giulietta) zal het systeem de motor, pas na 1 à 2 minuten stilstand, automatisch terug starten (+30°C)

Comment

Zal dus gisteren misschien 'te warm' geweest zijn...
                              In mijn wagen heeft het altijd al gewerkt, ongeacht temperatuur en al vanaf een korte rit.

Is inderdaad wat quovadis zegt, de materialen die Opel gebruikt zullen niet de beste zijn om de prijs te drukken. Merkt de gemiddelde consument natuurlijk weinig van.

Comment

Working...
                              X