Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slagmoersleutel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Slagmoersleutel

    Hallo

    welke slagmoersleutel en Compressor zouden jullie aanschaffen met een budget van 500-550€?

    De bedoeling is de roeste bouten aan mijn E30 los te krijgen.

    Bedankt
    2006 Alfa Romeo 147 JTD http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54429
    1989 BMW 320i E30 http://www.autoforum.be/showthread.p...9-BMW-320i-E30

  • #2
    Dat is al een mooi bedrag voor een paar bouten los te krijgen.
    Vandaag nog met 21% korting

    Compressors Airpress online kopen in de webshop Datona.be ✓ Voor 17:00 besteld = morgen in huis ✓ 65.000 artikelen op voorraad ✓ Altijd gratis bezorgd!
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Als je de moeren en bouten niet los krijgt met een buis op een sleutel, zal het ook niet gaan met een slagmoersleutel.
      Z4 M40i

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
        Als je de moeren en bouten niet los krijgt met een buis op een sleutel, zal het ook niet gaan met een slagmoersleutel.
        +1, slagmoersleutel gaat toch gewoon blokkeren.

        Comment


        • #5
          +2

          Begin maar eens (voor zover ge dat nog niet gedaan hebt) met dat vol WD40 te spuiten, laten intrekken en dan voorzichtig met de buis op de sleutel proberen.

          Kans bestaat wel dat ge ze over gaat trekken.

          Comment


          • #6
            Een slagschroevendraaier heeft bij mij al alles los gekregen wat op een andere manier niet meer ging, zoiets,

            Veloopstukje erop en gewoon de doppen gebruiken uit een dopsleutelset .

            ik heb trouwens deze al vele jaren al menig bout /vijs mee los gemaakt,
            Mercurius Paint is dé verfspecialist. Alle verf of lak die u nodig heeft voor hobby, werk of ander project. Importeur van VHT en Fertan
            Last edited by Ronnes; 21/09/2016, 11:44.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
              Een slagschroevendraaier heeft bij mij al alles los gekregen wat op een andere manier niet meer ging, zoiets,

              Veloopstukje erop en gewoon de doppen gebruiken uit een dopsleutelset gebruiken.
              Goed gereedschhap
              Als je de plaats en de mogelijkheid hebt om op een bout te kloppen met een hamer zal deze ook wel losdraaien met een sleutel.
              Z4 M40i

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Als je de moeren en bouten niet los krijgt met een buis op een sleutel, zal het ook niet gaan met een slagmoersleutel.
                dat ga ik absoluut tegenspreken.
                ik heb een gedeukte escort gehad, bumperbouten compleet vast in het geplooide ijzer. zelf proberen openslijpen en niet eraf krijgen.

                slagmoersleutel erop en de bout kwam zo los. als ge een goeie hebt, werkt dat zeker beter, en al helemaal als je de andere kant moeilijk kan tegenhouden. de korte tikken zorgen ervoor dat de andere kant niet losschiet, en de bout toch eraf komt.
                probeer maar eens de bout van een verroeste veerpoot los te maken. met een sleutel + grote staaf draait die stang van de demper gewoon mee. met een slagmoer krijg je de bout zo los (vorige week nog maar voor gehad)

                voor een 30-50€ heb je al een losse slagmoersleutel zonder enige tools erbij. enkel het apparaat, moet je zelf je eigen doppen erop gebruiken.
                klein compressortje van 50€ is ook meer dan genoeg, je hebt geen hoog debiet nodig, alleen de hoge druk

                ik heb ongeveer zo een koffer liggen. voor de sporadish gebruiker, meer dan goed genoeg.


                ervoor had ik zo eentje, jaren goed gewerkt, af en toe wel eens wat olie in doen onderaan. verkocht voor een 10€ toen ik dat setje van hierboven kocht, altijd spijt gehad van de verkoop.
                Last edited by andydv; 21/09/2016, 12:06.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  Goed gereedschhap
                  Als je de plaats en de mogelijkheid hebt om op een bout te kloppen met een hamer zal deze ook wel losdraaien met een sleutel.

                  Zeker niet altijd spreek uit ervaring

                  Comment


                  • #10
                    Spreek ook uit ervaring (bandencentrale), en NOOIT heb ik een vaste bout los gekregen met een slagmoer, ALTIJD met een buis over een sleutel manueel moeten doen.
                    Goed gerief is beveiligd tegen 'te hard druk uitoefenen' op de bout. En 't is niet dat het cheap gerief was.
                    'T gaat hier over wielbouten hé Andy, niet bumperbouten of bouten van een veerpoot.

                    Comment


                    • #11
                      "de roeste bouten" staat in begin topic. niet specifiek de wielen dus.
                      de wielbouten maak ik ook altijd los met een goeie sleutel en lange buis. de rest kan immers niet meedraaien daar zolang het wiel op de grond zit.

                      ik veronderstel toch als je 500€ budget voorziet, dat het niet enkel voor de wielen is? ik heb mijn wielen nog nooit vervangen voor een slagmoersleutel. ze ermee vastdraaien is zowieso uit den boze, tenzij je graag schroefdraad vervangt. zelf op de dodge waar ik 8bouten per wiel had, deed ik alles met de hand, en die bouten zaten vast vast
                      Last edited by andydv; 21/09/2016, 12:11.

                      Comment


                      • #12
                        Soms zit de boel zo vast, dat het met geen toeren los te krijgen is.

                        Ooit eens een schroef gehad die zo vast zat, dat ik er met een enorme boulonneuse (zo een die ze gebruiken in een transportbedrijf) heb op zitten werken: het enige wat gebeurde was dat ik de dop kapot schoot (en 't was geen brol dop). Klak, kapot.

                        Was met niks op te lossen. Moeten uitboren.

                        Ook al heeft een sleutel standen, het is meer van het alles of niks principe. Ge kunt met de kracht maar weinig doen, kwa gevoel. Met uw handen kunt ge dat veel subtieler doen.

                        Maar soms zit de boel zo vast dat niks gaat. Sleutel krom, dop over, schoef kapot. Uitboren dan.
                        Last edited by ; 21/09/2016, 12:16.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                          "de roeste bouten" staat in begin topic. niet specifiek de wielen dus.
                          de wielbouten maak ik ook altijd los met een goeie sleutel en lange buis. de rest kan immers niet meedraaien daar zolang het wiel op de grond zit.
                          Inderdaad, mijn fout Andy, dacht dat het om wielen ging.

                          Comment


                          • #14
                            voor dat budget zou ik eerder voor een electrische gaan. Compressor voor dat geld geeft te weinig volume en de goedkope slagmoersleutels doen meer slecht dan goed.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #15
                              Ik zou ze gewoon heet stoken .

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Ik zou ze gewoon heet stoken .

                                Ook mijn gedacht, moeren die niet los te krijgen zijn gewoon wat verwarmen met zo'n heteluchtblazer (als de omgeving dat natuurlijk toelaat ).
                                Gaat makkelijk tot 600 °C zo'n ding.
                                De moeren kan je daarna gewoon zonder probleem losdraaien.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Spreek ook uit ervaring (bandencentrale), en NOOIT heb ik een vaste bout los gekregen met een slagmoer, ALTIJD met een buis over een sleutel manueel moeten doen.
                                  Goed gerief is beveiligd tegen 'te hard druk uitoefenen' op de bout. En 't is niet dat het cheap gerief was.
                                  'T gaat hier over wielbouten hé Andy, niet bumperbouten of bouten van een veerpoot.
                                  Mijn ervaring is ook met wielbouten het is met een buis of het is niets.
                                  Z4 M40i

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik dacht al dat men over 2 soorten gereedschap bezig was, een slagschroevendraaier en slagmoersleutel. Ik heb nochthans een gewoon uitziende boulonneuse ,maar wat er binnen in zit is toch wat sterker .Tot 90 kgf trekt die los,aandrijfassen,vaste wiellagermoeren even lachen en los;
                                    Als ik thuis ben uit Lloret geef ik het merk wel even.
                                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bedankt voor alle reactie's.
                                      De bedoeling is om de draagarm bouten, ... los te krijgen om de volledige ophanging aan te pakken met een buis over de sleutel is niet echt een optie als je in kleine ruimtes werkt, wd40 heb ik al geprobeerd en een vuurtje stoken aan de rubbers ...

                                      Wielbouten krijg je altijd wel los met wat bruut geweld en wat gewicht :p.

                                      Ik heb mijn oog op het volgende laten vallen
                                      Last edited by Zwensie; 25/09/2016, 21:31.
                                      2006 Alfa Romeo 147 JTD http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54429
                                      1989 BMW 320i E30 http://www.autoforum.be/showthread.p...9-BMW-320i-E30

                                      Comment


                                      • #20
                                        1220nm koppel... nou, als de moer dan maar heel blijft
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X