Mededeling

Collapse
No announcement yet.

doorslippen poli distributieriem door kapotte multiriem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • doorslippen poli distributieriem door kapotte multiriem

    is het mogelijk dat de gedeeltelijk kapotte multieriem bij een draaiende motor zoveel schade aanricht, zodanig dat de klavet op de polie van de distributieriem loskomt en die polie doorslipt met als resultaat een motor die volledig naar de vaantjes is? Het gaat hier om een renault trafic diesel 74kw van 2006.

  • #2
    Dit zou me verwonderen moest dit daardoor komen dat de klavet doordraait .
    Audi heeft dit probleem gehad ( klavet en polie ) met sommige 1900 td motoren ,dit kwam ook zomaar los.
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      Van de jaren 90 dan want ik kan mij da ni herinneren

      Comment


      • #4
        Mij verwonderde dat ook. Aan de distributieriem was zelf niks te zien . Maar eerst dit: Ik was in panne gevallen op 100m van mijn deur ( geen servo meer en bij starten regelmatig stilvallen) Ik ben dan nog al rijdend thuisgeraakt. Eens thuis het zaakje nader bekeken en vastgesteld dat de multiriem er in stukken nog aanhing. Ik heb die vervangen en geprobeerd om te starten. Dit lukte niet en het dashbord gaf constant aan dat er een elektrische storing was. De auto daarna naar mijn garagist (niet van renault) gesleept.
        Na 2 dagen laat die weten dat mijn auto voor de schroothandel is. Met de diagnose motor kapot, krijg ik een rekening van 175€ gepresenteerd voor 1 dag 1/2 zoekwerk. Volgens mij is er geen uur nodig om, bij het starten, dit vast te stellen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
          Van de jaren 90 dan want ik kan mij da ni herinneren
          Camaro bedoelt de 1.9 td, niet 1.9 tdi.

          1.9 td is van de jaren 90 en heeft idd problemen gehad met die polie ( motorcode AAZ ).

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Daxmyman Bekijk Berichten
            is het mogelijk dat de gedeeltelijk kapotte multieriem bij een draaiende motor zoveel schade aanricht, zodanig dat de klavet op de polie van de distributieriem loskomt en die polie doorslipt met als resultaat een motor die volledig naar de vaantjes is? Het gaat hier om een renault trafic diesel 74kw van 2006.
            multiriem stukken tussen de distributieriem en krukas pulley geraakt, en hierdoor de timing versprongen. 175 euro omdat men eerst de distributie weer op tijd heeft gezet en dan gekeken heeft of de boel nog startte, vermoed ik...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
              Camaro bedoelt de 1.9 td, niet 1.9 tdi.

              1.9 td is van de jaren 90 en heeft idd problemen gehad met die polie ( motorcode AAZ ).
              Da dachtek ook al maar vergelijking maken tussen jaren 90 en 2006 is ni echt correct

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                Da dachtek ook al maar vergelijking maken tussen jaren 90 en 2006 is ni echt correct
                Was alleen maar om te illustreren dat het ook zomaar kan dat de polie los komt.
                Z4 M40i

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxmyman Bekijk Berichten
                  Mij verwonderde dat ook. Aan de distributieriem was zelf niks te zien . Maar eerst dit: Ik was in panne gevallen op 100m van mijn deur ( geen servo meer en bij starten regelmatig stilvallen) Ik ben dan nog al rijdend thuisgeraakt. Eens thuis het zaakje nader bekeken en vastgesteld dat de multiriem er in stukken nog aanhing. Ik heb die vervangen en geprobeerd om te starten. Dit lukte niet en het dashbord gaf constant aan dat er een elektrische storing was. De auto daarna naar mijn garagist (niet van renault) gesleept.
                  Na 2 dagen laat die weten dat mijn auto voor de schroothandel is. Met de diagnose motor kapot, krijg ik een rekening van 175€ gepresenteerd voor 1 dag 1/2 zoekwerk. Volgens mij is er geen uur nodig om, bij het starten, dit vast te stellen.
                  Als het volgens u dan toch vast te stellen is bij het starten wat het echte probleem is, dan vraag ik mij af waarom je de wagen naar uw garage brengt.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                    Als het volgens u dan toch vast te stellen is bij het starten wat het echte probleem is, dan vraag ik mij af waarom je de wagen naar uw garage brengt.
                    Vind ik ook, en dan klagen dat het 175 euro kost.
                    Is een goedkope garage 12 u werk 1 1/2 dag werk en maar 175 euro kosten.
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #11
                      U waterpomp draait natuurlijk ook niet als de riem eraf is.

                      Comment


                      • #12
                        Dat zou je toch direct moeten zien aan de meter?

                        Comment


                        • #13
                          als uw water niet circuleert blijft het misschien koud waar de sensor zit, maar loopt de motor wel heet ?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            Dat zou je toch direct moeten zien aan de meter?
                            Ja hallo die gaat richting rood . Na een paar min eerder.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Ja hallo die gaat richting rood . Na een paar min eerder.
                              Hallo!

                              Verstuurd met de postduif.

                              Comment


                              • #16
                                Ok je hebt gelijk ik had de "volgens mij' uitspraak niet moeten doen want volgens mij kon het lawaai dat vrijkomt alles zijn omdat ik er geen verstand van heb. sorry daarvoor. Ik heb de wagen daarna bij een andere garagist binnengestoken die me hetzelfde kon melden na amper een half uur, zonder kosten. Vandaar mijn uitspraak.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  U waterpomp draait natuurlijk ook niet als de riem eraf is.
                                  Er zijn waterpompen die aangedreven worden door de multieriem en er zijn er die aangedreven worden door de distributieriem.
                                  Z4 M40i

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxmyman Bekijk Berichten
                                    Ok je hebt gelijk ik had de "volgens mij' uitspraak niet moeten doen want volgens mij kon het lawaai dat vrijkomt alles zijn omdat ik er geen verstand van heb. sorry daarvoor. Ik heb de wagen daarna bij een andere garagist binnengestoken die me hetzelfde kon melden na amper een half uur, zonder kosten. Vandaar mijn uitspraak.
                                    Het werk was al verricht door de eerste garage, nl de distributie weer op tijd zetten. Daarna is er inderdaad niks meer aan.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X