is het mogelijk dat de gedeeltelijk kapotte multieriem bij een draaiende motor zoveel schade aanricht, zodanig dat de klavet op de polie van de distributieriem loskomt en die polie doorslipt met als resultaat een motor die volledig naar de vaantjes is? Het gaat hier om een renault trafic diesel 74kw van 2006.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
doorslippen poli distributieriem door kapotte multiriem
Collapse
X
-
-
Mij verwonderde dat ook. Aan de distributieriem was zelf niks te zien . Maar eerst dit: Ik was in panne gevallen op 100m van mijn deur ( geen servo meer en bij starten regelmatig stilvallen) Ik ben dan nog al rijdend thuisgeraakt. Eens thuis het zaakje nader bekeken en vastgesteld dat de multiriem er in stukken nog aanhing. Ik heb die vervangen en geprobeerd om te starten. Dit lukte niet en het dashbord gaf constant aan dat er een elektrische storing was. De auto daarna naar mijn garagist (niet van renault) gesleept.
Na 2 dagen laat die weten dat mijn auto voor de schroothandel is. Met de diagnose motor kapot, krijg ik een rekening van 175€ gepresenteerd voor 1 dag 1/2 zoekwerk. Volgens mij is er geen uur nodig om, bij het starten, dit vast te stellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk BerichtenVan de jaren 90 dan want ik kan mij da ni herinneren
1.9 td is van de jaren 90 en heeft idd problemen gehad met die polie ( motorcode AAZ ).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxmyman Bekijk Berichtenis het mogelijk dat de gedeeltelijk kapotte multieriem bij een draaiende motor zoveel schade aanricht, zodanig dat de klavet op de polie van de distributieriem loskomt en die polie doorslipt met als resultaat een motor die volledig naar de vaantjes is? Het gaat hier om een renault trafic diesel 74kw van 2006.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenCamaro bedoelt de 1.9 td, niet 1.9 tdi.
1.9 td is van de jaren 90 en heeft idd problemen gehad met die polie ( motorcode AAZ ).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk BerichtenDa dachtek ook al maar vergelijking maken tussen jaren 90 en 2006 is ni echt correctZ4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxmyman Bekijk BerichtenMij verwonderde dat ook. Aan de distributieriem was zelf niks te zien . Maar eerst dit: Ik was in panne gevallen op 100m van mijn deur ( geen servo meer en bij starten regelmatig stilvallen) Ik ben dan nog al rijdend thuisgeraakt. Eens thuis het zaakje nader bekeken en vastgesteld dat de multiriem er in stukken nog aanhing. Ik heb die vervangen en geprobeerd om te starten. Dit lukte niet en het dashbord gaf constant aan dat er een elektrische storing was. De auto daarna naar mijn garagist (niet van renault) gesleept.
Na 2 dagen laat die weten dat mijn auto voor de schroothandel is. Met de diagnose motor kapot, krijg ik een rekening van 175€ gepresenteerd voor 1 dag 1/2 zoekwerk. Volgens mij is er geen uur nodig om, bij het starten, dit vast te stellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenAls het volgens u dan toch vast te stellen is bij het starten wat het echte probleem is, dan vraag ik mij af waarom je de wagen naar uw garage brengt.
Is een goedkope garage 12 u werk 1 1/2 dag werk en maar 175 euro kosten.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenDat zou je toch direct moeten zien aan de meter?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenJa hallo die gaat richting rood . Na een paar min eerder.
Verstuurd met de postduif.
Comment
-
Ok je hebt gelijk ik had de "volgens mij' uitspraak niet moeten doen want volgens mij kon het lawaai dat vrijkomt alles zijn omdat ik er geen verstand van heb. sorry daarvoor. Ik heb de wagen daarna bij een andere garagist binnengestoken die me hetzelfde kon melden na amper een half uur, zonder kosten. Vandaar mijn uitspraak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenU waterpomp draait natuurlijk ook niet als de riem eraf is.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxmyman Bekijk BerichtenOk je hebt gelijk ik had de "volgens mij' uitspraak niet moeten doen want volgens mij kon het lawaai dat vrijkomt alles zijn omdat ik er geen verstand van heb. sorry daarvoor. Ik heb de wagen daarna bij een andere garagist binnengestoken die me hetzelfde kon melden na amper een half uur, zonder kosten. Vandaar mijn uitspraak.
Comment
Comment