Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot tepee partner olielek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot tepee partner olielek

    Ik hoop dat ik mijn probleem op de juiste plaats in het forum plaats: ik heb vandaag mijn auto binnen gedaan voor een onderhoud voor hij naar de keuring moet en wordt opgebeld dat er grote kosten aan zijn. Er zou een olielek zijn aan een dichting of aan de oliepomp zelf maar wat precies kunnen ze pas zeggen als ze hem verder open leggen. Op aanraden van mijn vader (want ik ben zelf volledig leek) heb ik gevraagd of het mogelijk is om hem klaar te maken voor de keuring zonder dat olielek te maken zodat we iets langer kunnen nadenken of we die kosten willen doen (1500 euro, wagen is van eind 2010). Volgens garage niet aan te raden want "olie lekt op distributieriem, en tijdens roettest bij keuring grote kans dat deze dan springt en veel grotere schade nog dan nu". Soit, als volledige leek, kan k garage geloven en best dit toch laten maken nu al of kan ik er zo mee naar keuring en dan achteraf rustig beslissen? (Zelf nooit iets gemerkt van lek trouwens! Geen olie op oprit, geen lampje van te laag oliepeil..)

    Alle info/tips zijn welkom!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Sofiake Bekijk Berichten
    Ik hoop dat ik mijn probleem op de juiste plaats in het forum plaats: ik heb vandaag mijn auto binnen gedaan voor een onderhoud voor hij naar de keuring moet en wordt opgebeld dat er grote kosten aan zijn. Er zou een olielek zijn aan een dichting of aan de oliepomp zelf maar wat precies kunnen ze pas zeggen als ze hem verder open leggen. Op aanraden van mijn vader (want ik ben zelf volledig leek) heb ik gevraagd of het mogelijk is om hem klaar te maken voor de keuring zonder dat olielek te maken zodat we iets langer kunnen nadenken of we die kosten willen doen (1500 euro, wagen is van eind 2010). Volgens garage niet aan te raden want "olie lekt op distributieriem, en tijdens roettest bij keuring grote kans dat deze dan springt en veel grotere schade nog dan nu". Soit, als volledige leek, kan k garage geloven en best dit toch laten maken nu al of kan ik er zo mee naar keuring en dan achteraf rustig beslissen? (Zelf nooit iets gemerkt van lek trouwens! Geen olie op oprit, geen lampje van te laag oliepeil..)

    Alle info/tips zijn welkom!
    Dus ze weten nog niet wat het is, maar ze weten wel al dat het €1500 gaat kosten?!
    Dat van dat springen tijdens de roettest is trouwens ook dikke zever.

    'K zou toch eens naar een andere garage een 2e opinie gaan vragen. En trouwens zelf eens zien waar je exact de olie ziet lekken.

    Comment


    • #3
      Garage die ééns goed wilt verdienen aan u .Zoveel mag dat niet kosten zoek een andere garage.

      Comment


      • #4
        Als je grote schade hebt op de keuring door de roettest is het jouw probleem niet meer, maar die van de keuring

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
          Als je grote schade hebt op de keuring door de roettest is het jouw probleem niet meer, maar die van de keuring
          mits je kan aantonen dat de auto correct onderhouden en in goede staat verkeerde. Dat kan nu niet...

          Comment


          • #6
            Olie op je D riem vreet hem op stilaan . Is natuurlijk gevaarlijker hoe langer je dat uitstelt.
            Oliepomp kan een pakking hebben zijde distributieriem,maar je hebt daar ook oliekeerringen.
            Men moet wat wegbouwen om het te checken en plaatst dan evtl nwe D riem.
            Iets stom kan het ook zijn zoals olie filter die loszit of leiding oliekoeler,turbo,enz.
            Is dat zo'n motor ; https://www.onderdelenlijn.nl/auto-o...eelid/4307693/
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

            Comment

            Working...
            X