Ik hoop dat ik mijn probleem op de juiste plaats in het forum plaats: ik heb vandaag mijn auto binnen gedaan voor een onderhoud voor hij naar de keuring moet en wordt opgebeld dat er grote kosten aan zijn. Er zou een olielek zijn aan een dichting of aan de oliepomp zelf maar wat precies kunnen ze pas zeggen als ze hem verder open leggen. Op aanraden van mijn vader (want ik ben zelf volledig leek) heb ik gevraagd of het mogelijk is om hem klaar te maken voor de keuring zonder dat olielek te maken zodat we iets langer kunnen nadenken of we die kosten willen doen (1500 euro, wagen is van eind 2010). Volgens garage niet aan te raden want "olie lekt op distributieriem, en tijdens roettest bij keuring grote kans dat deze dan springt en veel grotere schade nog dan nu". Soit, als volledige leek, kan k garage geloven en best dit toch laten maken nu al of kan ik er zo mee naar keuring en dan achteraf rustig beslissen? (Zelf nooit iets gemerkt van lek trouwens! Geen olie op oprit, geen lampje van te laag oliepeil..)
Alle info/tips zijn welkom!
Alle info/tips zijn welkom!
Comment