Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krachtdoppen - Wielen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Krachtdoppen - Wielen

Hallo,

welke zijn de meest courante maten van wielbouten?
    zou je voor een wagenpark toekomen met 17 , 19 en 21

of beter ook de 15 en 22 erbij nemen?

Oorzaak is dat we vanaf nu in het atelier de zomer/winterwissel moeten doen.

Die 15 hebt ge voor niks nodig.

Ge hebt eerder een 20 of 22 nodig. Soms bij sommige Ford modellen, zitten er van die alu (of wat is het) kapjes vastgemaakt op de bout. En soms kunnen die wat spel krijgen (en is het precies of die uitgezet zijn) en raakt ge er niet over met de 19. En dan is een 20 handig.

Comment

Ik zou toch ook maar een momentsleutel aanschaffen. Voor die paar keer wellicht een occas.
      Bij te vast staan bouten/moeren is het niet handig onderweg. En dan heb je die wielen met Torx etc,alu velg of antidiefstalboutjes.(zweet maar een beetje)
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

de bijkomende doppen is voor de alu velgen van de sjieke heren. Zo met een jasje errond.
        voor de rest van de voertuigen hebben genoeg we krachtdoppen en momentsleutels.

En als het moet kan een linkse tap of een moorddop ook hulp bieden

We zijn wel wat zwaarders gewoon dan zo flut bmw's of andere dure duitsers, dus daarom dat ik geen idee heb van auto's. Dat boeit me niet.

Comment

je kent dan toch het verschil tussen een Lamborghini en een Bugatti?

Beter is om gewoon de hele auto te vervangen. De Rolls voor de winter, en de McLaren voor de zomer. Geen krachtdoppen nodig, alleen sleutelkes.

Of staat er Scania van voor op de grille, en ziet de neus er wat plattekes uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jay.cc Bekijk Berichten

We zijn wel wat zwaarders gewoon dan zo flut bmw's of andere dure duitsers, dus daarom dat ik geen idee heb van auto's. Dat boeit me niet.
            Best van werk veranderen...

Comment

Haha

het zijn voornamelijk volvo's en ze hebben een mooie ronde neus

verder heeft de vorige bandenman een mooie bugatti 37,
              maar sinds die met de vrouw van de baas lopen is zien we hem hier niet meer

En de nieuwe bandenman doet dus geen personenwagens...

Bijgevolg mag het atelier zich daar dan maar mee bezig houden, dus moeten die mannen dan toch materiaal hebben zekers.

vandaag nog een bandenmonteermachiene en balanceerder besteld.
              nu nog een kleine brug en de winter mag beginnen

Comment

Haha

verder heeft de vorige bandenman een mooie bugatti 37,
                maar sinds die met de vrouw van de baas lopen is zien we hem hier niet meer

En de nieuwe bandenman doet dus geen personenwagens...

Bijgevolg mag het atelier zich daar dan maar mee bezig houden, dus moeten die mannen dan toch materiaal hebben zekers.

vandaag nog een bandenmonteermachiene en balanceerder besteld.
                nu nog een kleine brug en de winter mag beginnen
                Die vorige bandenboer is dus ook rap tevreden, een stokoude oto, en een occasie wijf .
                PS, je kan toch veel beter banden op velg kopen, dan heb je al die prutsmachines niet nodig

Comment

Alle originele volvo wielbouten en moeren zijn 19. Oudere modellen 20 of 21.

Comment

met dop 17 , 19 en 21 komt ge ver, lijkt mij voldoende.

Comment

Aanhaalkoppel van de Volvo XC met alu velgen is min 14 kgf dacht ik ,raadpleeg de data toch maar.
                      Maat z'n pa heeft z'n wiel is er toen afgevallen(IT-man met kruisssleutel).
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                        Aanhaalkoppel van de Volvo XC met alu velgen is min 14 kgf dacht ik ,raadpleeg de data toch maar.
                        Maat z'n pa heeft z'n wiel is er toen afgevallen(IT-man met kruisssleutel).
                        De vuistregel bij Volvo is bouten 140 nm, moeren 110-120 nm.

Comment

Working...
                        X