Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Versnellingspook blijft niet in vijfde bij induwen koppelingspedaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik kon niets in neutraal zetten.'t Is te zeggen de pook stond in neutraal maar hij reageerde net alsof hij in versnelling stond.
    Op het moment dat bij blokkeerde onderweg stond hij in 2x4.
    Ik heb toen direct naar de garage gebeld en de baas zei dat ik hem in en uit 4x4 moest zetten om te zien of dat iets uithaalde.
    Hielp niets maar maakte het nog erger.Terug pook in 2x4,bleef hij nu ook in 4x4 staan en RFW bleef aan.

    Ik ben volledig afhankelijk van een garage wegens beperkte kennis hierover en meer nog wegens gebrek aan een brug.
    Garage kan me 'kloten' als ze willen.Ik ben er niet bij dus wie weet wat ze allemaal wel of niet doen.

    Als ik plaats zou hebben om een brug te plaatsen,had ik er al lang één aangeschaft.

    Comment


    • #22
      oei klinkt niet bijster goed...
      Tussenbak/tussenboite met de korte pook heeft niks met de versnellingsbak te zien. Zijn 2 aparte stukken mechaniek, wel gaat de uitgaande as van de versnellingsbak naar de "ingang" van de tussenbak en zo naar de cardanas => achterwielen/voorwielen
      De versnellinsgbak krijgt een klein deel van de krachten te verwerken, de grootste gaat via de transferbak, dus ik vrees dat er een montagefout is gebeurt of schakelpook versnellingsbak beetje verplooid alhoewel dat een massief stuk metaal is.

      Wat wel af en toe voorvalt is het feit dat de transferbak "vast" zit als je van 2H => 4H zo over N naar 4L schakelt. Dit door te weinig gebruik, kan een klein asje beetje stroef schuiven. Met een schroevendraaier en een sleuteltje van 10 klik je dit zo op zijn plaats.
      Dit is bij u niet het geval zeker?

      Dat de lampjes 4x4 en RFW blijven branden, zijn vermoedelijk de contacten die blijven hangen als je de pook kunt bewegen van de transferbak. RFW werkt via vacuum

      Comment


      • #23
        Ik rijd zeer zelden in 4L.De laatste keer was eind juli.Het schakelen ging toen vlot.
        Er is onderaan ook niks tegen de boite gekomen of er tussen geraakt dat iets dergelijks als geplooide schakelvork/stang of afgebroken tandwielen kan veroorzaakt hebben.

        2 jaar geleden is de boite al wel eens open geweest om één of andere rubber te vervangen.Er kwam toen een geur van verbrande rubber uit en hij ging niet meer in versnelling.
        Dat is ook nog een ander verhaal van slordigheid.Daags na afhaling auto maakte ik aan een tankstation langs de autostrade even een tussenstop.
        Ik had mijn aanhangwagen met lading bij.Toen merkte ik op dat heel de auto achter,onderaan en de aanhanger met lading onder de olie hingen.
        Olie druipte uit de boite.Ik ben toen rechtstreeks doorgereden naar de garage.Conclusie;de boite was niet goed dicht gevezen.

        Comment


        • #24
          Lijkt me eerder zeer slordig werkend garagepersoneel...
          Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop?

          Comment


          • #25
            Zal ik doen.
            Even vermelden dat ik mijn rechtsbijstand ook al heb geïnformeerd.

            Comment


            • #26
              Ik ben hem vandaag gaan ophalen.
              Er was enkel een mechanicien aanwezig.Diegene die er de vorige keer aan gewerkt had.
              Er zat een as niet correct en hij heeft een veer aangespannen.
              Bij mijn opmerking of hij dat de vorige keer niet fatsoenlijk had nagekeken,zei hij dat hij daar niet aan was geweest.
              Hij had 'zogezegd' wel een testrit gemaakt toen maar niet naar vijfde geschakeld.
              Hoe het nu zit met de factuur weet ik niet aangezien de baas er niet was.Ik heb die trouwens ook nog steeds niet ontvangen.

              Wat nu ook opvalt is dat de koppeling ook niet zo snel meer 'pakt'.Na de vorige herstelling vertrok de auto al als je het pedaal nog maar een halve cm liet opkomen.
              Hetgeen niet zo hoort te zijn.

              Ik ben benieuwd hoelang we er nu mee kunnen verder rijden.

              Comment


              • #27
                Hopelijk nu in orde..

                Comment


                • #28
                  Het schakelen is toch niet meer zoals voorheen.'k Voel toch redelijk wat weerstand aan de pook.
                  Dat gaat stroever en die 5de versnelling...tja...
                  Hij gaat er wel in ... na flink duwen.

                  Comment


                  • #29
                    Dat is een goeie, er zit een as verkeerd en hij is daar niet aan geweest de vorige keer, dan zou die as al altijd verkeerd gezeten hebben?

                    Of was het een andere "technieker" die er de vorige keer aan gewerkt heeft?
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                      Wat nu ook opvalt is dat de koppeling ook niet zo snel meer 'pakt'.Na de vorige herstelling vertrok de auto al als je het pedaal nog maar een halve cm liet opkomen.
                      Hetgeen niet zo hoort te zijn.
                      Daarzie, dat zou wel iets kunnen betekenen. Met de koppeling moet ge twee zaken op orde hebben: koppeling moet kompleet zijn bij pedaal los en ontkoppeling moet kompleet zijn bij pedaal in.
                      De test voor komplete ontkoppeling is op vlakke ondergrond in eerste ontkoppeling induwen en dan redlinen en zien of de auto beweegt. Bij voorkeur bij warme motor denk ik dan. Dat redlinen verbaasde mij maar schijnt erbij te horen.
                      30 jaar Mr Yuge!

                      Comment


                      • #31
                        Hoe schakelt de achteruit? Die zit nl op dezelfde schakelvork als de 5e. (Weliswaar met de nodige ringen er tussen hé)

                        Comment


                        • #32
                          Misschien ook interessant om de garage eens te vermelden.

                          Comment


                          • #33
                            Het was dezelfde technieker die er aan gewerkt had.
                            De achteruit gaat inderdaad ook niet vlot.Net als de 5de zit ik precies ergens tegenaan voor ik er in kan.Achteruit moet ik soms wel een aantal keer proberen voor het lukt.

                            Comment


                            • #34
                              Technieker is knoeier..
                              Beste de boite er terug onderuit en bij gespecialiseerde firma de 5e en achteruit deftig laten monteren. Spel zit duidelijk foutief in elkaar.

                              Comment

                              Working...
                              X