Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe kritisch mag je zijn na herstelling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoe kritisch mag je zijn na herstelling?

    Heb kleine aanrijding gehad met nieuwe auto (amper 6mnd oud) tegen betonnen afsluiting, met als gevolg linkerdeur vooraan serieus gedeukt en gekrast. Via omnium verzekering aangegeven en laten herstellen. Vrijdag ben ik hem gaan afhalen. Naar eigen zeggen gingen ze er een nieuwe deur in zetten.

    Alleen heb ik gemerkt dat die herstelling niet 100% naar mijn standaarden is. De ruimte tussen de deuren is ruimer dan voorheen + de "vervangen" deur steekt een beetje uit. Bijkomend is er nog een kras (2cm) in de plastic dorpel, die niet vervangen is.

    Ben ik te kritisch of mag je 100% herstelling verwachten waarbij alles zoals voorheen is? En wie spreek ik best aan? Verzekering of carrosseriebedrijf?
    Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
    Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

  • #2
    Heb eigenlijk nog nooit een carroserie herstelling 100% geweten, ben je nix mee natuurlijk

    Had ooit zilvere auto en das moeilijk kwa kleur, bij benz laten herstellen en kleurverschil was groot, teruggegaan en dan heeftvde buurdealer een suzuki garage het opnieuw gedaan op hun kosten en dan was het nog niet perfect

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Ik zou er zeker mee terug gaan als je kunt aantonen dat ruimte echt ruimer is. Eventueel wat nat maken op een regenachtige dag :p zeggen dat het binnen regent :p

      Comment


      • #4
        Heb vorig jaar met mijne blauwe C5 op dat moment 2,5 jaar oud en 130000km) met achteruit rijden ne betonnen lantaarnpaal gekust. Bumper, stuk flank en achterlicht flink geschaafd. Bij het afhalen van de wagen was daar zelfs met een vergrootglas niet meer te zien dat de auto hersteld was. Stond er ook van te kijken omdat ik dacht da ge er altijd iets van ging zien.

        Dus ne goeie carrosier krijgt dat perfect.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Heb vorig jaar met mijne blauwe C5 op dat moment 2,5 jaar oud en 130000km) met achteruit rijden ne betonnen lantaarnpaal gekust. Bumper, stuk flank en achterlicht flink geschaafd. Bij het afhalen van de wagen was daar zelfs met een vergrootglas niet meer te zien dat de auto hersteld was. Stond er ook van te kijken omdat ik dacht da ge er altijd iets van ging zien.

          Dus ne goeie carrosier krijgt dat perfect.
          Dat is ook mijn gedacht, het kan perfect.
          Z4 M40i

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
            Heb kleine aanrijding gehad met nieuwe auto (amper 6mnd oud) tegen betonnen afsluiting, met als gevolg linkerdeur vooraan serieus gedeukt en gekrast. Via omnium verzekering aangegeven en laten herstellen. Vrijdag ben ik hem gaan afhalen. Naar eigen zeggen gingen ze er een nieuwe deur in zetten.

            Alleen heb ik gemerkt dat die herstelling niet 100% naar mijn standaarden is. De ruimte tussen de deuren is ruimer dan voorheen + de "vervangen" deur steekt een beetje uit. Bijkomend is er nog een kras (2cm) in de plastic dorpel, die niet vervangen is.

            Ben ik te kritisch of mag je 100% herstelling verwachten waarbij alles zoals voorheen is? En wie spreek ik best aan? Verzekering of carrosseriebedrijf?

            Voor een auto van 15 jaar oud zou dit voor sommigen de moeite niet zijn om terug te gaan, voor een auto van 6 maand kan dit niet, voor niemand denk ik.
            Z4 M40i

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Heb vorig jaar met mijne blauwe C5 op dat moment 2,5 jaar oud en 130000km) met achteruit rijden ne betonnen lantaarnpaal gekust. Bumper, stuk flank en achterlicht flink geschaafd. Bij het afhalen van de wagen was daar zelfs met een vergrootglas niet meer te zien dat de auto hersteld was. Stond er ook van te kijken omdat ik dacht da ge er altijd iets van ging zien.

              Dus ne goeie carrosier krijgt dat perfect.
              Moet inderdaad goed gemaakt, anders blijven terug gaan tot het juist is.
              Heb al twee auto's gehad die binnen geweest na ongeval, en beiden zijn perfect hersteld geweest.
              Met de C4 wel terug moeten gaan omdat ze de schade op de kofferklep "niet gezien" hadden.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • #8
                Waarom zou dat niet perfect kunnen zijn?
                De deur lijkt me vooral niet mooi gemonteerd/afgeregeld.
                De dorpel niet vervangen, en toch aanrekenen aan de verzekeraar?

                Ik zou mijn verzekeraar zeker op de hoogte brengen - ze werken immers ook met kwaliteitsstandaarden.
                Maar het is de hersteller die perfect werk moet leveren.
                De betaling zal ook niet 'ongeveer' zijn, denk ik?
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • #9
                  T is wel godgeklaagd dat er zoveel slordige carrossiers bestaan. Heb eigenlijk ook weinig weet van perfekt werk.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    T is wel godgeklaagd dat er zoveel slordige carrossiers bestaan. Heb eigenlijk ook weinig weet van perfekt werk.
                    Een goede begint zeldzaam te worden, ik heb eindelijk een heel goeie gevonden in mijn streek. Nu is het alleen te hopen dat ik er nooit gebruik van moet maken.

                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      T is wel godgeklaagd dat er zoveel slordige carrossiers bestaan. Heb eigenlijk ook weinig weet van perfekt werk.
                      t is ook altijd zo dat het niks mag kosten.
                      bedrijf X vraagt 2000€ voor een deuk eruit te halen en de boel te herspuiten, de carrosier om de hoek vraagt 500€.
                      en waar gaan ze heen?...
                      en dan klagen dat het ondermaats werk is. al eens de prijs gevraagd van 1liter verf???

                      er is ook nooit tijd om het werk uit te voeren. vroeger werd er een dikke laag gespoten en was de spuiter nog 2dagen bezig de lak te polijsten. nu moet dat allemaal op 1namiddag gespoten worden en auto buiten.
                      je kan het perfect laten doen, maar dan gaat er veel tijd, en veel geld in kruipen.

                      2de probleem: 80-90% van de klanten die bij een carossier komen, willen dat gewoon opgelost zien. dat hoeft niet perfect want de auto is al x jaar oud en gaat binnen x jaar toch vervangen worden. zolang de deuk/kras maar niet zichtbaar is voor de nieuwe koper. t wordt ook nooit hersteld om nog 20jaar mee te gaan. zeker als er gelast moet worden aan dorpels is het altijd: "als het maar een jaar of 2-3 door de keuring geraakt".
                      of ze komen af: "er is iemand tegen mijne bumper gereden, en de verzekering betaald, maar kunt ge die kras in mijn deur niet herstellen voor de prijs? aan de bumper ziet ge toch bijna niks".

                      verzekeringen zijn ook niet gek om daar grote bedragen tegen te gooien, tmoet altijd het goedkoopste opgelost worden. ze gaan uwe auto ook niet in showroomstaat herstellen, maar hersteld naar de leeftijd van de auto. zijn gij maniacaal in het onderhoud, dan zal het carosseriebedrijf altijd minderwaardig werk afleveren.

                      mijn auto moet mechanisch op punt staan, en 'gezond'. het boeit mij echt niks dat er ergens een krasje of deukje in zit. dat zijn littekens die de leeftijd weerspiegelen
                      Last edited by andydv; 31/10/2016, 09:48.

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb de facturen destijds allemaal gezien die naar de verzekeringen gestuurd worden. Ik kan je verzekeren dat ze voor die prijzen perfect werk mogen afleveren hoor.
                        Als ik iets aan mijnen auto heb wil ik dat het perfect gemaakt is. Ik ben daar nogal secuur op... Ook als ik het zelf moet betalen geef ik liever de prijs zodanig dat het goed zou moeten zijn of is. Denk dat ik bij Monserez zou gaan. Heb de carrosserie afdeling gezien en die ziet er daar echt professioneel uit. Als het werk dat ze leveren in verhouding staat...

                        Comment


                        • #13
                          Er zullen prijsverschillen bestaan tussen carrosiers, maar daarom worden die niet aanvaard door de verzekeringsmaatschappij. De verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij gaat niet zomaar 5 x de prijs betalen omdat gij een 'goede' carrosier weet. De expert komt naar daar en die bekijkt de prijs samen met de carrosier. En die dienen dan overeen te komen. Als het bedrag te laag is, kan de carrosier kiezen om het 'niet' te doen, of kiezen voor het 'minder goed' te doen. En een carrosier met eer voor zijn werk, gaat eerder het werk dan weigeren, want slecht werk afleveren is niet goed voor de business.

                          Die carrosiers kunnen enkel met prijzen smijten als er geen verzekeringsmaatschappij bij te pas komt.

                          Comment


                          • #14
                            Ik weet niet hoe het is bij carrosiers, maar als ik een werk mag doen op kosten van de verzekering, dan verdien ik goed mijne boterham.

                            Comment


                            • #15
                              Dit heeft de verzekering blijkbaar met de glimlach betaald:






                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #16
                                Two tone is zo nineties
                                saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                                saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                                saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                                saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                                saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                                renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                                Porsche 993 (1994)

                                Comment


                                • #17
                                  Not even close

                                  Comment


                                  • #18
                                    Makelaar heeft dat nochtans aangeklaagd bij de verzekering. Blijkbaar maakten die daar geen punt van en hebben de garage vlot vergoed...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      De mijne is ook perfect hersteld geweest en ik ben zeer kritisch.
                                      Daar kan je niks aan zien.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #20
                                        Perfectie bestaat nog.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X