Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Peugeot 207

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Help! Peugeot 207

    Hallo iedereen,

    Ik weet niet zeker of dit het juiste subforum is waar ik mijn vraag mag plaatsen, is dit niet zo alvast mijn excuses.

    Mijn vraag, ik Wou de radio vervangen maar dit is totaal fout gelopen, ik denk dat ik een kortsluiting heb veroorzaakt. mijn auto wou niet meer starten, radio wou niet aan ook sprongen mijn liggen aan. Ik probeer deze uit te zetten maar tevergeefs. Het lijkt er op of ik geen controle niet meer heb over de elektronica van de auto? Hoe kan dit komen?

    Het is een benzine auto, 6Jaar oud, 80k kilometer.

    Als jullie meer info willen hoor ik het graag.
    Alvast ontzettend bedankt voor het mee denken.

    Edit: Ik heb zelf al wat opgezocht en bij sommige lag het aan de zekering, kan dit het geval zijn ?
    Edit: centrale vergrendeling, elektrische ruiten, etc werken ook allemaal niet meer.
    Last edited by ; 04/11/2016, 11:28.

  • #2
    Goed gedaan.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Goed gedaan.
      Dat besef ik nu ook, maar wat kan er nu fout lopen in het vervangen van een autoradio...

      Comment


      • #4
        Waren er losgeknipte draden of heb je enkel connectors moeten insteken?
        Met losse draden kan er al eens kortsluiting gemaakt worden.
        Z4 M40i

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          Waren er losgeknipte draden of heb je enkel connectors moeten insteken?
          Met losse draden kan er al eens kortsluiting gemaakt worden.
          Alvast bedankt voor het antwoord.
          Ik moest de auto radio verbinden met een connector en hier zijn idd 2 kabels losgekomen die lijden naar 2 apparte zekeringen op die zelfde kabel. (ze bleven ergens vast zitten en na een beetje forceren kwamen deze mee los de kabels).
          Zijn deze tegen mekaar gekomen en kan het daar door zijn ik weet het niet?

          Alvast bedankt!

          Edit: centrale vergrendeling, elektrische ruiten, etc werken ook allemaal niet meer.
          Last edited by ; 03/11/2016, 14:44.

          Comment


          • #6
            Dat word een nieuwe ecu.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Dat word een nieuwe ecu.
              En is da veel werk ? Wat zou het ongeveer kosten ? Zou er nog iets kappot zijn ?
              Alvast bedankt voor het mee denken.

              Comment


              • #8
                bsi naar de kloten en ge hebt het dus dik vlaggen

                ge moogt trouwens enkel via een verloopstekker voor het juiste automerk een iso stekker aansluiten op een moderne auto
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door beats. Bekijk Berichten
                  En is da veel werk ? Wat zou het ongeveer kosten ? Zou er nog iets kappot zijn ?
                  Alvast bedankt voor het mee denken.
                  Even veel als wat u wagen waard is.Dus You are f?cked helaas.

                  Comment


                  • #10
                    Klinkt inderdaad als een kapotte BSI. Dit dus:



                    Deze moet na installatie worden geherprogrammeerd (sleutel koppelen etc).
                    Reken op een paar honderd EUR.

                    Comment


                    • #11
                      Op die foto zie ik blauwe draad met zwevende zekering, is dat niet voor elektrische antenne? De rooie met zekering is zeker de + , na of voor kontakt. Dan heb je nog geheugen en de belangrijke massa of - kabel.
                      Waar sluit je dat aan ? En geen iso of din stekker gekocht?
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                      Comment


                      • #12
                        allereerst maak je alles los wat je hebt bijgeplugd, trek diene radio er ook weer uit. steek alles zoals het origineel was en controlleer je zekeringen eens.

                        dat je CV, electrische ruiten enzo niet werkt, zal wel een kapotte zekering zijn van dat ene circuit.
                        lichten die gaan branden kunnen veroorzaakt zijn doordat je ergens 2 kringen aan elkaar gekoppeld hebt
                        bv: bij je radio zit ook een draad voor de verlichting. als jij de auto verlichting aanzet, springt ook de radio verlichting aan.
                        als jij om de één of andere manier die kabel aan constante plus hebt verbonden, dan worden je lichten aangestuurd vanuit die kabel en heeft je schakelaar geen functie meer, die wordt overbrugged aan de radio.
                        ruitenwissers zal je wel per ongeluk de hendel hebben ingeduwd tijdens het rommelen aan de radio.

                        nog geen paniek, maar haal alles eruit wat je hebt gedaan en kijk dan of de auto het nog goed doet. ga dan met je auto naar auto5 of dergelijke al laat die mannen dat installeren. als die je BSI omzeep helpen, kunnen zij het maar vervangen

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          bsi naar de kloten en ge hebt het dus dik vlaggen

                          ge moogt trouwens enkel via een verloopstekker voor het juiste automerk een iso stekker aansluiten op een moderne auto
                          Idd. Snap zelfs niet dat in den hedendaagse tijd nog iemand dat met losse kabels zit te doen, tewijl alle wagens sinds de jaren 90 gewoon complete stekkers bevatten, al dan niet ISO. En voor alle systemen zijn verloopstukken te kopen.

                          Het zal in dit geval jammer genoeg een dure les gaan zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Bedankt allemaal voor de reactie ik denk idd dat het de BSI is die naar de **** is
                            Ik heb alles terug in originele staat aangesloten maar alles bleef het zelfde, ook de ruitenwissers bleven gaan geen controle aan.
                            Mijn elecktrishe sleutel werkt ook niet, wat hierboven is vernoemd.
                            Hopelijk vergis ik mij, en is het idd een zekering maar vrees er voor.
                            Last edited by ; 01/11/2016, 22:45.

                            Comment


                            • #15
                              Van een zekering alleen gaat dat zo niet trippen.

                              Comment


                              • #16
                                als er geen communicatie is tussen de com2000 en de bsi, wel...

                                Comment


                                • #17
                                  Vandaag de auto nog eens gestart nu gebeurde er niks meer :/
                                  Batterij lichtje pinkte, geen lichten, geen ruitenwissers (deze gingen normaal ongecontroleerd aan)...
                                  Motor wou ook nog steeds niet starten.
                                  Ik begin me meer en meer ongerust te maken dat dit bakken geld gaat kosten ?

                                  Denk dat iets constant stroom trekt ook al staat de auto niet in contact ? zekering van de radio die kappot is en die nu constante stroom geeft aan iets anders ? Ik ben maar aan het speculeren.
                                  Last edited by ; 03/11/2016, 14:45.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Opgelost! Het was dus een een plong die kappot was en de communicatie verstoorde tussen de com2000 en de BSI.
                                    Iedereen bedankt voor het mee helpen denken.

                                    Comment


                                    • #19
                                      'pieeeeuuwwww'

                                      Ik hoorde je zucht van opluchting tot hier
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door beats. Bekijk Berichten
                                        Opgelost! Het was dus een een plong die kappot was en de communicatie verstoorde tussen de com2000 en de BSI.
                                        Iedereen bedankt voor het mee helpen denken.
                                        Leuk dat het dat maar was.
                                        Maar ben ik nu de enige die dit vreemd vindt? Een zekering dient als beveiliging tegen te hoge stromen en kortsluiting. Stel nu dat die radio al rijdend kapot was gegaan en kortsluiting had gemaakt.
                                        Dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat het contact uitvalt, de ruitenwissers beginnen gaan en de lichten aanspringen. Is toch niet goed ontworpen?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X