Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijplaatsen dieseltank

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bijplaatsen dieseltank

    Ik'zou vraag een dieseltank bijplaatsen in een hyundai tucson 2015, om langere dagen te maken. Ik denk aan een 60 liter lpg tank te leggen in de plaats van het reservewiel, apart te vullen en aan te sluiten aan de retourleiding van de gewone tank die iets lager ligt. Weet iemand die dit kan installeren ?

  • #2
    Een dag duurt 24u (vandaag 25u) ... die kan je niet langer maken door een LPG-tank in je reservewielkuip te leggen en die dan te vullen met mazout ... dream on, boy.

    Comment


    • #3
      ik zou dan niet met een LPG tank beginnen. die tank is ontwikkeld voor gas,is veel te lomp en zwaar om als benzinetank te gebruiken.
      zoek gewoon een alu racetank die in de reservewielbak past, als je dan toch persé een extra tank wil.

      bekijk dan ook eens de wetgevng omtrend tanken die in het interieur zitten. bij LPG zit er rond de vulleiding ook zo een geribbelde buis, bij eventueel lek wordt het gas dan afgevoerd naar buiten. bij mazout wordt dit moeilijker, dit kruipt overal door en ik vermoed dat vloeistof gevulde tanks niet in het interieur mogen zitten

      heb je echt zo een kleine tank dan of zo een kleine autonomie? de meeste autos halen toch 1000km met 1tank, dat is 10uur nonstop rijden. daar moet toch eens een moment zijn dat je eens stopt en daar kan je ook tanken dan.

      ik deed vroeger 3000-3500km/week. ik tankte elke 2dagen de auto vol (60liter) en daar haalde ik met gemak 1300-1400km mee

      Comment


      • #4
        je weet dat ze ook universele benzine/dieseltanken maken voor in de racerij ?

        Comment


        • #5
          Zoals Andy hierboven zegt: wat is er mis met af en toe eens te tanken?
          Of wil je persé 'thuis tanken' ?
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • #6
            of om zijne rooie erin te kappen ....

            Comment


            • #7
              Een goed verstaander
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #8
                Ik doe regelmatig dagen van 500 km. Kan maar 700 km met een tank. Tank inderdaad thuis en neen, niet met rode mazout, wordt niet aanvaardt door mijn werkgever. Wil wel iets die regelmentair is

                Comment


                • #9
                  Da's het probleem met al die kleine reservoirkes die ze tegenwoordig in auto's leggen. 62L voor een toch al redelijk grote terreinwagen is weinig. Vroeger zat daar min. een 80L tank in.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Da's het probleem met al die kleine reservoirkes die ze tegenwoordig in auto's leggen. 62L voor een toch al redelijk grote terreinwagen is weinig. Vroeger zat daar min. een 80L tank in.
                    Over welke wagens en welke jaren praat je dan? Tuscon is altijd maar 60 liter geweest dacht ik...
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Over welke wagens en welke jaren praat je dan? Tuscon is altijd maar 60 liter geweest dacht ik...
                      Mijn Audi 100 nafte heeft een 80L tank maar die is leeg op 5a600km.

                      Doet mij aan deze denken, die vond dat zijn auto te veel zoop en hij 1of2 keer per dag moest tanken. Steekt er dan een diesel in
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Ik versta gdvp altijd dat getank werkt op de zenuwen, ipv van een reservewiel dat toch bijna nooit gebruikt word , waarom steken ze af fabriek geen reservoirs van 100 a 150 liter?
                        Desnoods als optie? Het is niet dat je ondertussen nooit stopt of een pomp tegenkomt, het is gewoon eeen vorm van luxe vind ik.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                          Ik versta gdvp altijd dat getank werkt op de zenuwen, ipv van een reservewiel dat toch bijna nooit gebruikt word , waarom steken ze af fabriek geen reservoirs van 100 a 150 liter?
                          Desnoods als optie? Het is niet dat je ondertussen nooit stopt of een pomp tegenkomt, het is gewoon eeen vorm van luxe vind ik.
                          Extra gewicht en dat is slecht voor co2. Jan modaal wil dat niet ...
                          Onze auto's halen gemakkelijk 1000 km met een tank, dat is toch iets waar wij rekening mee houden bij het kiezen. Dat zo een Hyundai SUV daar niet voor gemaakt is had de topicopener kunnen weten. Onze xc60 heeft 70 liter tank.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #14
                            Yep, die kleine tank is vooral besparen op,gewicht voor de co2.
                            Sommige merken bieden als optie een grotere aan. Dacht BMW.

                            Ik heb ook een hekel aan tanken en bij de C5 deed ik bijna 1100km met een tank van 71 liter. Nu in de DS5 kleiner tank, hoger verbruik en geraak iets aan de 800km. Echt kut als ge +1000km gewoon zijt.

                            Vroeger hadden mijn auto's (ford escorts) een tank van 45 liter en deed er amper 600km mee. Naftjes meestal rond de 450km leeg destijds.

                            Comment


                            • #15
                              Mercedes biedt een grotere tank als optie aan.
                              Het is idd een kwestie van gewicht: tank moet minstens X% gevuld zijn bij de test.
                              Een grotere tank kan er meer in, dus x% is meer liter brandstof dan x% van een kleine tank.

                              De Volvo kon bijna 70 liter bunkeren, de BMW waar ik nu mee rij heeft een kleinere tank.
                              Ondanks dat de Volvo vlotjes een liter meer zoop, geraakte ik er toch bijna 1200 km ver mee.
                              Met de 3GT ga ik net aan 1000 km geraken, denk ik.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                              Comment


                              • #16
                                Wordt de CO2 ( op papier ) aangepast als je bij Benz kiest voor een grotere tank?

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                  Wordt de CO2 ( op papier ) aangepast als je bij Benz kiest voor een grotere tank?

                                  Bij mijn weten niet. En als het om gewicht gaat waarom dan een reservewiel erin? Dat is pas nodeloos gewicht vind ik.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Neen, ik heb een mercedes (nu te koop trouwens) met 80 liter tank, en CO2 blijft gelijk.
                                    Ik kan er 1300 autostrade km mee doen

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                      Neen, ik heb een mercedes (nu te koop trouwens) met 80 liter tank, en CO2 blijft gelijk.
                                      Ik kan er 1300 autostrade km mee doen

                                      Dus waarom doen ze dat dus niet?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wel zien dat de wagen achteraan niet teveel zakt door het extra gewicht zoals bij lpg wagens ofwel van voor lager zetten.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X