Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kettingspanner probleem op mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • kettingspanner probleem op mini

    Er is een gekend probleem met de ketting spanner van de distributieketting van mini's die tussen 2007 en 2011 geproduceerd zijn. Dat is op de 1.6 liter.
    De ketting zou minder opgespannen worden na een tijd, dan loskomen en schade veroorzaken aan de motor.
    Dit probleem zou opgelost zijn voor modelen die na 2011 gemaakt zijn.

    Nu vraag ik mij af of dit probleem ook opgelost is op de john cooper works versies. Ik heb namelijk een mini jcw cabrio uit 2012. Ik heb gehoord dat de motoren van de mini cooper s en de mini jcw de fixen voor de ketting spanner later hebben gekregen dan de standaard mini's.
    Weet er iemand vanaf wanneer deze fix ook op de john cooper works versies zat ? Was dat al in 2012 ?

  • #2
    Mini 1.6 turbo benzine
    Dat is dezelfde motor als Peugeot zijn 1.6 THP

    Peugeot heeft hier ook verschillende versies van met 200 pk of meer

    Kennis van mij heeft een Mini Cooper S, conclusie: altijd kostelijk onderhoud

    Comment


    • #3
      Bmw motoren trouwens....

      Zijn upgrades van uitgekomen alsook dat men het aanhaalmoment van de krukaspoelie heeft verhoogd.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Na wat opzoekwerk heb ik gevonden dat er een N18 motor in zit. De mini's die tussen 2008 en 2012 zijn gemaakt hadden een N14 motor.
        Een lijstje problemen zijn opgelost in de N18. Maar over dat probleem met de kettingspanner vind ik geen duidelijk antwoord.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
          Mini 1.6 turbo benzine
          Dat is dezelfde motor als Peugeot zijn 1.6 THP

          Peugeot heeft hier ook verschillende versies van met 200 pk of meer

          Kennis van mij heeft een Mini Cooper S, conclusie: altijd kostelijk onderhoud
          Bedoel je dat het onderhoud duur is, of dat er altijd nieuwe technische problemen mee zijn ?

          Comment


          • #6
            Zoek eens een motor waar geen enkel probleem mee is. Mijn vorige wagen heb ik 10 jaar probleemloos mee gereden terwijl een maat met dezelfde auto 10000 euro stukken had opgeteld.
            Mijn huidige wagen (2 maanden aangekocht) heeft ook een kettingspanner probleem gehad door slecht onderhoud, gelukkig tijdig bij geweest omdat ik de ketting hoorde ratelen bij een koude motor. Dit wel onder garantie kunnen vervangen.

            Goed onderhoud doet al heel veel, jammer genoeg is dat bij 2de hands moeilijk in te schatten
            Last edited by ; 01/11/2016, 20:53.

            Comment


            • #7
              Anno 2016: distributie ketting: wegblijven,bijna allemaal meer onderhoud aan als aan een riem
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                Anno 2016: distributie ketting: wegblijven,bijna allemaal meer onderhoud aan als aan een riem
                Wel heel algemeen advies...

                Een riem dient vervangen te worden... Een ketting heeft minimale onderhoud nodig... Tenzij het een probleemreeks is...

                Kettingen zijn ook zo ingebouwd, dat bijna heel de motor er uit moet... Is ook 1 van de redenen dat ze voor een ketting kiezen...
                Ongelukkige plaatsing van dit onderdeel...
                Last edited by ; 02/11/2016, 18:15.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
                  Mini blijf daar maar van weg.
                  Is leuk om te horen, zeker omdat de ts er reeds eentje heeft...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door freewheeler Bekijk Berichten
                    Bedoel je dat het onderhoud duur is, of dat er altijd nieuwe technische problemen mee zijn ?
                    Beiden, maar een bestuurder die niets van techniek begrijpt (banden en remslijtage), is weliswaar niet bevorderlijk voor defecten en onderhoud.

                    Als je onderhoudsprijzen van Opel Vectra’s (benzine ’s met automaat tot 140 pk) gewend bent, (voorlopig idem aan Affa Romeo…) dan val je toch telkens van uw stoel als je de prijzen ziet, die men bij een “premium” merk “Mini” hanteert. (vooral herstelling)

                    Alleen van een premium merk verwacht ik niet dat men na enkele jaren een distributieketting, cilinder kopbepakking en regelmatig remschijven dient te vervangen aan "Premium" prijzen uiteraard.

                    Is “Premium” dan alleen van toepassing op design, verkopers en een gouden prijslijst?
                    Alsof het een eer is, om zoveel te kunnen betalen...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                      Is “Premium” dan alleen van toepassing op design, verkopers en een gouden prijslijst?
                      Alsof het een eer is, om zoveel te kunnen betalen...
                      Ja, dat is echt wel de definitie van Premium die door marketing afdelingen wordt gebruikt. Een Iphone is ook premium, vergeleken met een android. Ipad vs tablet etc... Kan best dat de indruk die een premium produkt maakt voor sommigen het extra geld waard zijn.

                      Comment


                      • #12
                        heeft iemand meer info over de problemen met die mini's? mijn vrouw rijd een mini cooper 1.6 uit 2008 met 97000km op de klok. vorig jaar kregen we foutmeldingen van de lambda, deze werd vervangen, echter krijgen we de laatste weken weer die foutmelding van de lambda.

                        ik kreeg van een garage te horen dat de motor waarschijnlijk omzeep is, als de kettingspanner zijn werk niet doet, slijten de geleiders en loopt de motor in de soep.
                        hebben we 1 auto met minder dan 300 000km en is het net die auto die de meeste ellende heeft. naar wat ik op internet vond, is dit een gekend probleem en zijn alle dealers op de hoogte gebracht via een service bulletin.
                        zijn er upgrade parts voor? komt BMW tussen voor dergelijke problemen (ook al is die al meer dan 10jaar nu)? want dit is duidelijk een fabricage fout. ik vond verhalen van minis met minder dan 40 000km die al brokken hadden en quasi al de 2007-2011 autos hebben dat probleem en er wordt aangeraden deze onderdelen te vervangen VOOR de problemen opduiken.

                        toen we deze mini kochten (2015) is die bij een officiele dealer gegaan om alles na te kijken, en werd er NIKS gezegd over dit probleem, de auto had toen 80 000km. nu 4jaar later staat die op 97 000km. op 100 000km gaat die binnen voor groot onderhoud, en remschijven vervangen, zou erg zijn dat die net voor de 100 000km de motor al mag vervangen.
                        BTW, er is NIKS van geratel te horen bij onze mini, ook niet als die koud staat. auto rijd gewoon goed, alleen gaat elke 2weken dat motorlampje eens branden

                        Comment


                        • #13
                          kan ook een andere fout zijn dan lambda. Gewoon eens laten uitlezen. Kan even goed een kat zijn die versleten is (of andere dingen)

                          Comment

                          Working...
                          X