Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Neurotische dwang
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenNeen mij moet je het niet meer uitleggen hoor, je bent gewoon tegen de lamp gelopen en noem het zoals je wilt als je geflitst bent aan 67 waar 50 de toegelaten snelheid was dan was je daar op dat moment verkeerd bezig, of dit nu was omdat je de regels niet wilt volgen of omdat je niet oplettend genoeg was in beide gevallen was je verkeerd bezig (volgens de wetgever).
En dat dit op een onlogisch uur zou zijn volgens jou, blijkbaar is het op dat uur nodig want dan zijn er die de regels (door de wetgever opgelegde regels, die je verklaard hebt te aanvaarden door je rijbewijs af te leggen) niet kunnen volgen...
En of je nu je rijbewijs 1 dag dan wel 100 jaar hebt, of je staat aan BM -2 of BM 20 de regels blijven dezelfde, zolang ze geen differentiatie maken op basis van die gegevens speelt het allemaal geen rol, of je nu brokkenpiloot bent of niet.
Maar leg vooral de schuld bij zij die de regels opstellen, of bij zij die moeten toezien op het naleven van de regels dan voel je je weer wat beter en daar dient dit topic toch voor
Nu gaan we leven volgens, regel is regel... ik betrap mer er zelf op, dat ik overal mijn snelheidslimieten respecteer. Maar ik,vertraag niet meer voor een bocht, neem overal mijn voorrang, ... want wet is wet... en de wet staat achter mij.
Er is een verschil tussen de wet en de geest van de wet...
en er zal wel een wet zijn, die de personen die de wetten opstel controleert...
de snelheidsbeperking zijn niet uniform over het ganse land... en het kan beter
dat moet de ordehandhaving ook willen inzien... anders kunnen ze ook naar dit topic komen...
Comment
-
ge moogt uw voorrang niet nemen omdat ge aan een kruispunt dubbel voorzichtig moet zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenge moogt uw voorrang niet nemen omdat ge aan een kruispunt dubbel voorzichtig moet zijn
Comment
-
en in de wet maken ze onderscheid tussen de absolute snelheid en de relatieve snelheid. De absolute is wat ge max moogt rijden, de relatieve is die wat ge moet rijden volgens de omstandigheden. En da's weeral raden met de natte vinger. Als ge een ongeval daardoor veroorzaakt hebt ge te rap gereden, zolang dat het goed gaat geen probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenMoet ik het nu nog is uitleggen? Vroeger mocht je daar 70, onlangs verlagen ze de limiet naar 50 om dan op het meest onlogische uur van de dag te staan flitsen. Ik reed 67. Geldklopperij! Zeker geen spel dat ik toen aan het spelen was want anders zou ik wsl 120 gereden hebben.
Regels moeten er zijn, is nu ni anders, maar spijtig genoeg maken ze ook misbruik van de situatie om de kas te spijzen.
Wil zeker niet zeggen omdat mijn bonus malus -2 staat dat ik daarom meer zou mogen, wil gewoon zeggen dat ik geen brokkenpiloot ben.
Of bedoel je puur theoretisch, lager dan 0 kan je toch sowieso niet?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenIk heb ook bonus malus -2. Zijn de jokers he :-)
Mijn frustratie is gewoon. Straks zijn de snelheidslimieten overal zodanig laag dat je beter af bent met een elektrische fiets dan met een auto. Eerst 90, dan 70, nu 50 wa gaat het volgend jaar zijn? 30? Voor sommige miss beter want ik zie er vaak genoeg voor mij rijden die dan trager rijden dan de toegelaten snelheid, zelf dan niet binnen de lijnen kunnen rijden. Onlangs nog zo ene voor mij gehad, passeerde auto's op een haar na die van de tegenovergestelde richting kwamen gereden!
Dan zie ik er soms ook da echt knallen op die baan, da vinnek er dan ook weer over.
Ze zouden beter meer visuele controle doen ipv staan flitsen. Want ik vind die traagrijders die binnen hun vak niet kunnen blijven even gevaarlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenZeg is, met wat rij jij dan zoal, Maurice?
Ondertussen hiermee 26.000 km zonder pannes naar alle tevredenheid mee afgelegd; en behalve 2 x een update van het R-link 2 multimediagedoe en 1 onderhoudsbeurt nog niet mee in de garage gestaan.
Ik denk een grote uitzondering te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenZelf levenslang, ook na da dat ik een ongeval zou hebben. Extra voordelen bij mijn verzekering ook.
Mijn frustratie is gewoon. Straks zijn de snelheidslimieten overal zodanig laag dat je beter af bent met een elektrische fiets dan met een auto. Eerst 90, dan 70, nu 50 wa gaat het volgend jaar zijn? 30? Voor sommige miss beter want ik zie er vaak genoeg voor mij rijden die dan trager rijden dan de toegelaten snelheid, zelf dan niet binnen de lijnen kunnen rijden. Onlangs nog zo ene voor mij gehad, passeerde auto's op een haar na die van de tegenovergestelde richting kwamen gereden!
Dan zie ik er soms ook da echt knallen op die baan, da vinnek er dan ook weer over.
Ze zouden beter meer visuele controle doen ipv staan flitsen. Want ik vind die traagrijders die binnen hun vak niet kunnen blijven even gevaarlijk.
Verstuurd met de postduif.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenEn dat terwijl de wagens enkel maar meer pk's krijgen. :-)
Verstuurd met de postduif.
Comment
-
Kwestie van dit topic toch nog een zinvolle invulling te geven: vanaf welke datum daalt je bonus malus? Er staat altijd "1 schadevrij jaar", maar vanaf welke datum rekenen ze?
Stel dat ik mijn rijbewijs heb gehaald op 01/01/2008, dan daalt mijn BM op 01/01/2009 met 1 punt. Ongeacht of ik daarvoor hoofdbestuurder was, of ik bij verzekeringen Jean-Louiske was ipv Ethias?
Comment
-
Neurotische dwang
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenKwestie van dit topic toch nog een zinvolle invulling te geven: vanaf welke datum daalt je bonus malus? Er staat altijd "1 schadevrij jaar", maar vanaf welke datum rekenen ze?
Stel dat ik mijn rijbewijs heb gehaald op 01/01/2008, dan daalt mijn BM op 01/01/2009 met 1 punt. Ongewacht of ik daarvoor hoofdbestuurder was, of ik bij verzekeringen Jean-Louiske was ipv Ethias?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenKwestie van dit topic toch nog een zinvolle invulling te geven: vanaf welke datum daalt je bonus malus? Er staat altijd "1 schadevrij jaar", maar vanaf welke datum rekenen ze?
Stel dat ik mijn rijbewijs heb gehaald op 01/01/2008, dan daalt mijn BM op 01/01/2009 met 1 punt. Ongeacht of ik daarvoor hoofdbestuurder was, of ik bij verzekeringen Jean-Louiske was ipv Ethias?Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenZelf levenslang, ook na da dat ik een ongeval zou hebben. Extra voordelen bij mijn verzekering ook.
Mijn frustratie is gewoon. Straks zijn de snelheidslimieten overal zodanig laag dat je beter af bent met een elektrische fiets dan met een auto. Eerst 90, dan 70, nu 50 wa gaat het volgend jaar zijn? 30? Voor sommige miss beter want ik zie er vaak genoeg voor mij rijden die dan trager rijden dan de toegelaten snelheid, zelf dan niet binnen de lijnen kunnen rijden. Onlangs nog zo ene voor mij gehad, passeerde auto's op een haar na die van de tegenovergestelde richting kwamen gereden!
Dan zie ik er soms ook da echt knallen op die baan, da vinnek er dan ook weer over.
Ze zouden beter meer visuele controle doen ipv staan flitsen. Want ik vind die traagrijders die binnen hun vak niet kunnen blijven even gevaarlijk.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenMet de jaarlijkse vervaldag van je verzekering daalt dit, stel dat je eerst 20 jaar zou rijden op de verzekering van een ander dan is het nog mogelijk dat je niet zou starten op 0. Soms als je ingeschreven staat als tweede bestuurder op de verzekering tellen die jaren wel mee om uw BM te laten zakken. Maar meestal start je als nieuwe verzekeringsnemer op BM 10, dan zak je elke jaarlijkse vervaldag 1 stap... tot je op 0 staat (of -2), heb je een ongeval in fout dan stijg je 5 stappen (behalve indien je een joker hebt of levenslange -2 of zo iets).
Heb ook al eens gehoord dat sommige verzekeringsmaatschappijen die jaren als medebestuurder gewoon naast zich neerleggen en er dus geen rekening mee houden, waardoor je dus de volle pot mag betalen aangezien je op BM 11 start
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenZe zouden beter meer visuele controle doen ipv staan flitsen. Want ik vind die traagrijders die binnen hun vak niet kunnen blijven even gevaarlijk.
Ik heb zelf nog nooit een boete gekregen (ik rij ook nog maar 3 jaar) maar ik erger me als ik zie hoe sommigen (al dan niet leeftijdsgenoten) rijden. Ik denk dat veel mensen te onoplettend of nonchalant rijden, en dat is toch ook gevaarlijk :/
Hopelijk komt 't er dan ook ooit van dat de verzekering voor jonge bestuurders naar beneden gaat - ik moet nu meer dan 3x meer betalen dan m'n ouders...
Comment
Comment