Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Neurotische dwang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    Snap je punt ergens wel, veel plezier is er op de "normale uren" niet meer te beleven.
    Maar toch, moest ik m'n D5 V70 voor een T6 V70 kunnen inruilen, zou het direct doen.
    Mis het gevoel van een "deftige" naft, al is dat natuurlijk persoonlijk.
    Tuurlijk dat. Ik zou die 320d ook onmiddellijk willen ruilen voor een 340i. Maar persoonlijk vind ik de extra fun die zo'n echt dikke motor kan bieden tegenover m'n huidige auto, gezien de verkeersomstandigheden hier, verwaarloosbaar. Zeker met de extra kosten dat zo'n dikke motor meebrengt is dat zuiver weggegooid geld, vind ik. Ik mag gerust zeggen dat ik een vlotte rijder ben, ik zit hier met die armzalige 184 paardjes constant m'n kas op te vreten omdat ik ze amper ooit kan loslaten. Afgelopen zomer heb ik rondgetoerd in Frankrijk. Moest ik daar wonen, het werd ongetwijfeld een F31 340i of 335d (...ook zonder logo). Daar kan je vermogen nog echt gebruiken. Hetzelfde verhaal met m'n moto, 130 Pk, compleet erover uiteraard. Maar in FR heb ik die paarden echt wel kunnen loslaten. De verkoop van sportievere moto's (vooral de racers) is hier dan ook compleet ingestort. Je moet eens met een racer 30,50 en 70 gaan bollen. Voor mij persoonlijk is de fun van het auto- en motorijden hier haast compleet verdwenen. En ik ga echt niet 's nachts de verlaten banen gaan opzoeken om wat te gaan spelen, ik slaap dan immers liever.

Comment

Klopt. Ik heb zelfs vorige week mijn nieuwe moto gewoon op de 100pk willen laten staan ipv te unlocken na 1000km. Was't echter vergeten te vragen. Die pk's zijn helemaal niet meer los te laten, frustreert alleen maar.

Comment

Je internet-penis lijkt wel wat groter met een 340i dan met een 320d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Neen mij moet je het niet meer uitleggen hoor, je bent gewoon tegen de lamp gelopen en noem het zoals je wilt als je geflitst bent aan 67 waar 50 de toegelaten snelheid was dan was je daar op dat moment verkeerd bezig, of dit nu was omdat je de regels niet wilt volgen of omdat je niet oplettend genoeg was in beide gevallen was je verkeerd bezig (volgens de wetgever).

En dat dit op een onlogisch uur zou zijn volgens jou, blijkbaar is het op dat uur nodig want dan zijn er die de regels (door de wetgever opgelegde regels, die je verklaard hebt te aanvaarden door je rijbewijs af te leggen) niet kunnen volgen...

En of je nu je rijbewijs 1 dag dan wel 100 jaar hebt, of je staat aan BM -2 of BM 20 de regels blijven dezelfde, zolang ze geen differentiatie maken op basis van die gegevens speelt het allemaal geen rol, of je nu brokkenpiloot bent of niet.

Maar leg vooral de schuld bij zij die de regels opstellen, of bij zij die moeten toezien op het naleven van de regels dan voel je je weer wat beter en daar dient dit topic toch voor
          Wanneer iemand 20 jaar ongevalvrij en boetevrij door het verkeer gaat, dan komt de eerste keer hard aan... dat wil wel Zeggen dat je defensief rijdt...

Nu gaan we leven volgens, regel is regel... ik betrap mer er zelf op, dat ik overal mijn snelheidslimieten respecteer. Maar ik,vertraag niet meer voor een bocht, neem overal mijn voorrang, ... want wet is wet... en de wet staat achter mij.

Er is een verschil tussen de wet en de geest van de wet...

en er zal wel een wet zijn, die de personen die de wetten opstel controleert...
          de snelheidsbeperking zijn niet uniform over het ganse land... en het kan beter

dat moet de ordehandhaving ook willen inzien... anders kunnen ze ook naar dit topic komen...
          Last edited by ; 02/11/2016, 13:14.

Comment

ge moogt uw voorrang niet nemen omdat ge aan een kruispunt dubbel voorzichtig moet zijn
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ge moogt uw voorrang niet nemen omdat ge aan een kruispunt dubbel voorzichtig moet zijn
              Weet ik wel, ben defensief...

Comment

en in de wet maken ze onderscheid tussen de absolute snelheid en de relatieve snelheid. De absolute is wat ge max moogt rijden, de relatieve is die wat ge moet rijden volgens de omstandigheden. En da's weeral raden met de natte vinger. Als ge een ongeval daardoor veroorzaakt hebt ge te rap gereden, zolang dat het goed gaat geen probleem.
                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                  Moet ik het nu nog is uitleggen? Vroeger mocht je daar 70, onlangs verlagen ze de limiet naar 50 om dan op het meest onlogische uur van de dag te staan flitsen. Ik reed 67. Geldklopperij! Zeker geen spel dat ik toen aan het spelen was want anders zou ik wsl 120 gereden hebben.

Regels moeten er zijn, is nu ni anders, maar spijtig genoeg maken ze ook misbruik van de situatie om de kas te spijzen.

Wil zeker niet zeggen omdat mijn bonus malus -2 staat dat ik daarom meer zou mogen, wil gewoon zeggen dat ik geen brokkenpiloot ben.
                  Een negatieve bonus malus? Dus de verzekering stort iedere maand een mooi bedrag op jouw rekening?

Of bedoel je puur theoretisch, lager dan 0 kan je toch sowieso niet?

Comment

Ik heb ook bonus malus -2. Zijn de jokers he :-)

Comment

ik heb er al zoveel dat ik een kaartspel kan beginnen
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                        Ik heb ook bonus malus -2. Zijn de jokers he :-)
                        Zelf levenslang, ook na da dat ik een ongeval zou hebben. Extra voordelen bij mijn verzekering ook.

Mijn frustratie is gewoon. Straks zijn de snelheidslimieten overal zodanig laag dat je beter af bent met een elektrische fiets dan met een auto. Eerst 90, dan 70, nu 50 wa gaat het volgend jaar zijn? 30? Voor sommige miss beter want ik zie er vaak genoeg voor mij rijden die dan trager rijden dan de toegelaten snelheid, zelf dan niet binnen de lijnen kunnen rijden. Onlangs nog zo ene voor mij gehad, passeerde auto's op een haar na die van de tegenovergestelde richting kwamen gereden!

Dan zie ik er soms ook da echt knallen op die baan, da vinnek er dan ook weer over.

Ze zouden beter meer visuele controle doen ipv staan flitsen. Want ik vind die traagrijders die binnen hun vak niet kunnen blijven even gevaarlijk.

Comment

Zeg is, met wat rij jij dan zoal, Maurice?
                          Met een Franse onbetrouwbare, ondergemotoriseerde Renault Espace 1.6dCI, uitgerust met een veel te trage(Duitse) automatische versnellingsbak.
                          Ondertussen hiermee 26.000 km zonder pannes naar alle tevredenheid mee afgelegd; en behalve 2 x een update van het R-link 2 multimediagedoe en 1 onderhoudsbeurt nog niet mee in de garage gestaan.
                          Ik denk een grote uitzondering te zijn.

Comment

Zelf levenslang, ook na da dat ik een ongeval zou hebben. Extra voordelen bij mijn verzekering ook.

Mijn frustratie is gewoon. Straks zijn de snelheidslimieten overal zodanig laag dat je beter af bent met een elektrische fiets dan met een auto. Eerst 90, dan 70, nu 50 wa gaat het volgend jaar zijn? 30? Voor sommige miss beter want ik zie er vaak genoeg voor mij rijden die dan trager rijden dan de toegelaten snelheid, zelf dan niet binnen de lijnen kunnen rijden. Onlangs nog zo ene voor mij gehad, passeerde auto's op een haar na die van de tegenovergestelde richting kwamen gereden!

Dan zie ik er soms ook da echt knallen op die baan, da vinnek er dan ook weer over.

Ze zouden beter meer visuele controle doen ipv staan flitsen. Want ik vind die traagrijders die binnen hun vak niet kunnen blijven even gevaarlijk.
                            En dat terwijl de wagens enkel maar meer pk's krijgen. :-)

Verstuurd met de postduif.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              En dat terwijl de wagens enkel maar meer pk's krijgen. :-)

Verstuurd met de postduif.
                              Inderdaad!

Comment

Kwestie van dit topic toch nog een zinvolle invulling te geven: vanaf welke datum daalt je bonus malus? Er staat altijd "1 schadevrij jaar", maar vanaf welke datum rekenen ze?

Stel dat ik mijn rijbewijs heb gehaald op 01/01/2008, dan daalt mijn BM op 01/01/2009 met 1 punt. Ongeacht of ik daarvoor hoofdbestuurder was, of ik bij verzekeringen Jean-Louiske was ipv Ethias?
                                Last edited by ; 02/11/2016, 15:00.

Comment

Neurotische dwang

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                                  Kwestie van dit topic toch nog een zinvolle invulling te geven: vanaf welke datum daalt je bonus malus? Er staat altijd "1 schadevrij jaar", maar vanaf welke datum rekenen ze?

Stel dat ik mijn rijbewijs heb gehaald op 01/01/2008, dan daalt mijn BM op 01/01/2009 met 1 punt. Ongewacht of ik daarvoor hoofdbestuurder was, of ik bij verzekeringen Jean-Louiske was ipv Ethias?
                                  Ik denk vanaf dage u eerste verzekering hebt. Aleja vanaf de verzekering voor een bepaalde wagen ingaat. Bij mij zakte de bonus malus elke jaar als ik mijn verzekering moest betalen. Sta sinds september op -2, mijne Mazda had ik in Juni en kon al meteen van bonus malus -2 genieten. Geen idee hoe da kwam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

Stel dat ik mijn rijbewijs heb gehaald op 01/01/2008, dan daalt mijn BM op 01/01/2009 met 1 punt. Ongeacht of ik daarvoor hoofdbestuurder was, of ik bij verzekeringen Jean-Louiske was ipv Ethias?
                                    Met de jaarlijkse vervaldag van je verzekering daalt dit, stel dat je eerst 20 jaar zou rijden op de verzekering van een ander dan is het nog mogelijk dat je niet zou starten op 0. Soms als je ingeschreven staat als tweede bestuurder op de verzekering tellen die jaren wel mee om uw BM te laten zakken. Maar meestal start je als nieuwe verzekeringsnemer op BM 10, dan zak je elke jaarlijkse vervaldag 1 stap... tot je op 0 staat (of -2), heb je een ongeval in fout dan stijg je 5 stappen (behalve indien je een joker hebt of levenslange -2 of zo iets).
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Visuele controle beter herinner je je nog dit je hebt daar ook gereageerd...
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                        Met de jaarlijkse vervaldag van je verzekering daalt dit, stel dat je eerst 20 jaar zou rijden op de verzekering van een ander dan is het nog mogelijk dat je niet zou starten op 0. Soms als je ingeschreven staat als tweede bestuurder op de verzekering tellen die jaren wel mee om uw BM te laten zakken. Maar meestal start je als nieuwe verzekeringsnemer op BM 10, dan zak je elke jaarlijkse vervaldag 1 stap... tot je op 0 staat (of -2), heb je een ongeval in fout dan stijg je 5 stappen (behalve indien je een joker hebt of levenslange -2 of zo iets).
                                        Ik heb 7.5 jaar als medebestuurder op de verzekering van mijn vader gestaan. Sinds enkele maanden een eigen wagen (en dus verzekering) als hoofdbestuurder en zit nu op BM 4 (bijna 8 jaar rijbewijs).

Heb ook al eens gehoord dat sommige verzekeringsmaatschappijen die jaren als medebestuurder gewoon naast zich neerleggen en er dus geen rekening mee houden, waardoor je dus de volle pot mag betalen aangezien je op BM 11 start

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Ik ben het hier wel deels mee eens. Snelheidsboetes worden (imo) genoeg bestraft. Te snel is te snel, en dan moet je je boete betalen. Maar asociaal, onverantwoord of onaangepast rijgedrag mogen ze van mij wél strenger bestraffen.
                                          Ik heb zelf nog nooit een boete gekregen (ik rij ook nog maar 3 jaar) maar ik erger me als ik zie hoe sommigen (al dan niet leeftijdsgenoten) rijden. Ik denk dat veel mensen te onoplettend of nonchalant rijden, en dat is toch ook gevaarlijk :/

Hopelijk komt 't er dan ook ooit van dat de verzekering voor jonge bestuurders naar beneden gaat - ik moet nu meer dan 3x meer betalen dan m'n ouders...

Comment

Working...
                                          X