Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Neurotische dwang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door OlivierS Bekijk Berichten
    Ik ben het hier wel deels mee eens. Snelheidsboetes worden (imo) genoeg bestraft. Te snel is te snel, en dan moet je je boete betalen. Maar asociaal, onverantwoord of onaangepast rijgedrag mogen ze van mij wél strenger bestraffen.
    Ik heb zelf nog nooit een boete gekregen (ik rij ook nog maar 3 jaar) maar ik erger me als ik zie hoe sommigen (al dan niet leeftijdsgenoten) rijden. Ik denk dat veel mensen te onoplettend of nonchalant rijden, en dat is toch ook gevaarlijk :/

Hopelijk komt 't er dan ook ooit van dat de verzekering voor jonge bestuurders naar beneden gaat - ik moet nu meer dan 3x meer betalen dan m'n ouders...
    Idd is minstens even gevaarlijk, in u gat komen plakken, de pas afsnijden, te traag rijden! enz.
    Ik vind dat sneller maar oplettend rijden zelf veiliger is dan te traag en onoplettend, heb al vaak moeten uitwijken voor mensen die van hun vak afwijken, zijn dan ook meestal met andere dingen bezig dan het autorijden zelf.
    Heb ook nooit begrepen waarom jonge bestuurders het meest betalen, ze hebben dan wel het minste ervaring, maar de ene leert sneller dan de andere, laat ze beginnen aan een lage bonus malus en als ze accidenten zetten kunnen ze deze nog altijd optrekken.
    Ik kan mij wel voorstellen wanneer er accidenten gebeuren met zwaar gewonden dat de ziekenhuiskosten wel is hoog kunnen oplopen, wil nog altijd niet zeggen dat jonge bestuurders daar de dupe van moeten zijn, idioten heb je in elke leeftijdscategorie, zelf als je zou denken, nu zouden ze toch hun verstand al moeten gekregen hebben.

Comment

• de statistieken zijn tegen de jongeren: zij scoren daar namelijk het hoogste van allemaal, zeker als man. Overschatting van hun rijkunde is zeer groot met vaak tragische ongevallen als gevolg.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Het is beter dat iedere jongere €500 per jaar extra betaalt. Dan dat alleen jonge brokkemakers € 5000 extra betalen...

Comment

• de premie begint te beteren rond 27 en daarna opnieuw iets boven de 30. Dan zouden de zotte jaren al door moeten zijn.
          Als je krant maandag leest zijn het toch vaak mannen die in de weekends met hun auto's crashen.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Sta al meer dan 10 jaar op -2.
            Ze zouden mij daarvoor beter elk jaar laten delen in de winst.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke
              Waar breekt Kenny zijn wagen af? Hij geeft gewoon zijn persoonlijke mening.
              Aja tis juist, daar dient een forum voor. Ik was het al bijna vergeten.

Verstuurd met de postduif.
              Daar gaat het hem ook niet over. Hij stelt zijn auto voor, en is hier tevreden van...
              Moest het nu staan in dit of dat, en en hij vraagt advies... dan begrijp.ik de uiting van de mening wel...

Het is de bedoeling dat mensen hier nog rustig hun auto kunnen voorstellen, een auto te koop kunnen aanbieden,... zonder dat iedereen zijn ongevraagde mening uit...

Vandaar dit topic...

en het gaat helemaal niet, over het populairste topic te hebben...

Comment

• Ik vind dat ook jammer maar het lijkt inherent te zijn aan online communicatie, vooral bij jongeren (die -en ja dat wordt vaak gezegd- in werkelijkheid allesbehalve assertief zijn). Het is een vorm van compensatie die eigenlijk vooral een zwakte blootgeeft en daarom lees ik er met plezier gewoon overheen.
                Daarenboven gaat het ook vaak om mensen die reageren op een auto die ze zelf nooit of te nimmer zullen bezitten en dan doet het me toch ook vooral glimlachen.

Maar ik begrijp het ook niet, nee. Onlangs zag ik nog een foto posten van nageplaatste Leds in de koplampen waarop gereageerd werd dat het spuuglelijk en marginaal was. Geen idee wat de meerwaarde zou moeten zijn van die feedback of wat anders beoogd kan worden dan de hoop iemand te kwetsen?

Specifiek m.b.t. de post hierboven denk ik wel wat PeterC een discussie wou doen oplaaien en dat KennyC heel algemeen reageerde. (Heel specifiek werd de auto niet voorgesteld ook.)
                Last edited by Gere; 03/11/2016, 01:29.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Haha, kreeg spontaan een glimlach bij het lezen van het eerste stukje. Zit erg veel waarheid in...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Sta al meer dan 10 jaar op -2.
                    Ze zouden mij daarvoor beter elk jaar laten delen in de winst.
                    Dat lijkt me nu eens een goed idee.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Dus omdat je iets niet mooi vind of traag reageer je beter niet?
                      Op het forum mag het alleen maar rozengeur en maneschijn zijn?

Als ik iets niet mooi vind of ik ben niet akkoord,dan zeg ik dat.
                      Zowel hier als IRL.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        Dus omdat je iets niet mooi vind of traag reageer je beter niet?
                        Op het forum mag het alleen maar rozengeur en maneschijn zijn?

Als ik iets niet mooi vind of ik ben niet akkoord,dan zeg ik dat.
                        Zowel hier als IRL.

Neen, het punt ontgaat je. Niemand zit te wachten op je mening. En soms zwijg je beter.
                        Het is niet omdat je de persoon niet ziet, dat alles mag.

tenzij ze expliciet je mening vragen...

Het is een beetje hetzelfde als op een publieke plaats rondrijden, en dat iedereen je attent maakt op je lelijke, trage auto... en dat je hem niet zou gekocht hebben. Om die en die rede...

Eens een negatieve spiraal ingezet op een forum... ik beken, en geef het toe. wie negativisme zaait, zal negatisvisme oogsten... het zijn toch altijd dezelfde... die halsstarrig een mening verdedigen in welk topic dan ook.

inclusief mezelf... vandaar dit topic! Het was ofwel vertrekken ofwel blijven en het beste er van maken... of toch een poging doen.

Nb: Dus jij spreekt in het openbaar iedereen aan, en maakt opmerkingen over zijn aankopen... zijn partner, zijn, geaardheid,...
                        Al veel slaag gekregen zeker ?
                        Last edited by ; 03/11/2016, 09:25.

Comment

• Dirk, 't is maar een forum hé. Ik vind dat veel moet kunnen op fora, zolang de privacy van iemand maar niet in 't gedrang komt. Niemand verplicht je om deel te nemen aan discussies of je wagen voor te stellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Dirk, 't is maar een forum hé. Ik vind dat veel moet kunnen op fora, zolang de privacy van iemand maar niet in 't gedrang komt. Niemand verplicht je om deel te nemen aan discussies of je wagen voor te stellen.
                            Een forum is een sociaal gebeuren, en na x tijd krijgen we een natuurlijke selectie...
                            ik heb liever een open forum waar iedereen welkom is... en zich ook goed voelt...met een minimale vorm van beleefdheid en sociaal aanvaard gedrag...

En uw antwoord, is zo typisch je moet hier niets. Privacy in het gedrang komen, dan is het een teken dat je mensen het bloed onder de nagels uit haalt... en dan kan ik begrijpen dat je privacy een probleem is...

Want sommige hun gedrag hier, zou in het echte leven een bloedneus tot gevolg hebben.

iedereen komt ooit zijn meerdere tegen....
                            Last edited by ; 03/11/2016, 09:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Het is een sociaal gebeuren, en na x tijd krijgen we een natuurlijke selectie...
                              ik heb liever een open forum waar iedereen welkom is... en zich ook goed voelt...met een minimale vorm van beleefdheid en sociaal aanvaard gedrag...
                              Dat is de ideale wereld. Die bestaat irl niet, en die bestaat virtueel niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Dat is de ideale wereld. Die bestaat irl niet, en die bestaat virtueel niet.
                                Klopt, maar overheidsdiensten brengen vrede. Of hebben toch die taak...
                                Echte leiders vormen eendracht, geen tweemacht...
                                hebben samen een doel, en geen dubbele agenda...
                                verbeter de wereld, en begin met jezelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Neen, het punt ontgaat je. Niemand zit te wachten op je mening. En soms zwijg je beter.
                                  Het is niet omdat je de persoon niet ziet, dat alles mag.

tenzij ze expliciet je mening vragen...
                                  Ik denk dat de werking van een forum jou ontgaat...

Comment

• Als een vriend bijvoorbeeld een nieuwe horloge gekocht heeft en deze aan je laat zien dan zeg je toch ook niet dat je ze lelijk vindt? Wie doet dat nu?
                                    Dat draagt niets bij. Als je niet reageert laat je toch ook duidelijk zien wat je ervan vindt?
                                    Wat heb je eraan om iemand een slecht gevoel te geven?

Heeft niets te maken met de werking van een forum. Op Mercedesforum is zoiets moeilijk voor te stellen bijvoorbeeld.
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• bij ons op het peugeotforum hanteren we nochtans deze regels ivm beleefdheid. Je kan iemands auto strontlelijk vinden, maar als je dat wil vermelden doe het dan tenminste op een deftige manier en met argumenten. Een regel die heel goed gehandhaafd wordt. Posters zullen bij ons hun woorden wikken en wegen eer ze iets op het forum zetten. Dat draagt al veel bij tot de heel goede sfeer van ons forum.
                                      Ik vind het een raar gegeven dat je iemand die je van haar nog pluim kent gewoon in de grond wil boren omdat je zelf even een slechte dag hebt. Net zoals dirk zegt: doe je dat in het echt dan komt het niet goed.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Snap Dirk en Gere wel, maar ook Jakkel.
                                        Op Volvoforum bv zegt iedereen ook z'n mening, maar wel op een respectvolle manier.
                                        Ge kunt zeggen wat ge wilt over hollanders, maar respect hebben ze wel. Ook de belgen daar gedragen zich een pak beter.
                                        Ze zullen ook ongezouten hun mening zeggen, maar zonder dat kwetsend te doen, en ook te argumenteren.
                                        Hier durven ze al eens vaak zeggen "Dat trekt op niets, da's rotzooi, dat hoort niet bij merk x...". Goed ja, wat heeft de TS daaraan?!
                                        Je moet en mag je mening zeggen over iets, maar doe het gewoon niet om botweg iets af te breken om daarna niet meer van je te laten horen in een topic.
                                        'T is hier al veel aan bod gekomen, maar ge hebt hier soms van die typische "belgische zure HLN comments sfeer" hangen.
                                        En voor iemand m'n woorden verdraait, heb dat ook al gedaan, en probeer daar op te letten.
                                        En langs de ene kant kunnen mods dat wat de kop indrukken, maar die moeten ook heel hard oppassen dat er dan geen censuur verweten wordt.
                                        Op Volvoforum wordt dat echter correct toegepast, vanaf er iemand begint te verwijten krijgt die mooi een opmerking en wordt dat opgekuist. Zo loopt dat niet uit de hand.
                                        Is dat censuur? In een vorm wel ja, maar dat komt de sfeer ten goede en de rotte appels druipen dan vanzelf af.

Dit bijvoorbeeld;

Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                        Jij bent ne grote achterlijke aap , als je zo over andermans miserie praat , en dit op een autoforum , belachelijke bleter, misschien vind je hier wel je ding ,www.hoekrijgikverstand.be
                                        spitsmuis?? SPITSLUL JA IN MIJN OGEN
                                        Als je als mod daar dan dit gaat op antwoorden;

Trek het u niet aan Willy, die jongen doe niet anders als mensen de kast op jagen.
                                        Tja...
                                        Wis gewoon spitsmuis z'n antwoord omdat het totaal niet gepast is en klaar.
                                        Mods zullen dit nu misschien als een aanval zien naar hen toe, maar 't is gewoon een voorbeeld. En maak me misschien niet populair, maar hé, 't is een forum en daar moeten we openbaar kunnen discussiëren

Comment

• Ik schaaf mijn idee bij, negatief mag als het goed geargumenteerd is... en als ze advies vragen.
                                          schrijf hier nooit, wat je in het echt ook niet zou zeggen... en daar verschillen we nu eenmaal in...

als je iemand ziet, ken je hem in principe ook beter... lichaamstaal ea.

de mods, rekenen op het zelfsturend gedrag van het forum... maar sturen zelf niet bij...

sommigen zien hun eigen negatief gedrag niet... en staan er ook niet open voor. En daar moeten de moderatoren wel ingrijpen.

iedereen reageert anders op negatief gedrag. De ene gaat lopen,de andere gaat letterlijk in de aanval, de andere ondermijnt deze persoon, groepsvorming,... vandaar dit topic... het kan niet de bedoeling zijn dat dit een forum is met alleen maar alpha persoontjes...
                                          Last edited by ; 03/11/2016, 12:28.

Comment

Working...
                                          X