Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelvloeistof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• koelvloeistof

Ik rij met een VW Golf 1.2 TSI (2013).
    Vorig jaar heb ik m'n koelvloeistof laten bijvullen.
    Gisteren merkte ik dat het peil alweer onder het minimum zit.

Is dit normaal? Kan dit te wijten zijn aan m'n rijstijl (ik trek graag op en ga hoog in toeren - uiteraard enkel als m'n olietemperatuur op 95 graden zit).

Intussen heb ik al m'n VW garage gecontacteerd; ik mag bij hen langsgaan binnen 2 weken...ze vermoeden dat er ergens een klein lek zit.

In afwachting van m'n bezoek aan de garage zeiden ze dat ik m'n koelvloeistof mag bijvullen met gewoon water.
    Nochtans staat er in m'n VW onderhoudsboekje dat je mag bijvullen enkel als je gedestilleerd water gebruikt.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Je hebt een lekt . Dat is een gesloten circuit .
    Een beetje water kan geen kwaad .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Je hebt een lekt . Dat is een gesloten circuit .
      Een beetje water kan geen kwaad .
      Maar gedestilleerd water is beter. Als je dat hebt staan, gewoon dat gebruiken om bij te vullen tot aan de max. Heb je het niet staan, gewoon flessenwater of evt. kraantjeswater. Is niet ideaal, maar beter dan rondrijden met te weinig koelvloeistof.

Comment

het water uit je droogkast is gedestilleerd, maar verzeker je ervan dat er een goeie filter op staat

Comment

Bijvullen met kraantjeswater is ok.
          dat doen ze ook in garages

van die droogkast moet je afblijven, steekt veel te veel stof in dat water

Comment

Bizar dat de garage niet aanbiedt om even langs te komen om de koelvloeistof bij te vullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Bizar dat de garage niet aanbiedt om even langs te komen om de koelvloeistof bij te vullen.
              't Is te hopen dat de garage de info meegeeft om enkel bij te vullen bij afgekoelde motor.

Comment

Zonet bijgevuld...uiteraard met afgekoelde motor.
                De garage stelde vorig jaar zélf voor om bij te vullen; maar zoals ik zei, na één jaar opnieuw minimumpeil bereikt...blijkbaar is er toch iets meer aan de hand.

Comment

Een beetje zakken op een jaar tijd... waar maak je je zorgen over?

Comment

Ik vind dat er nog veel zotten rond lopen. Vergewis u ervan dat je koelvloeistof met water mengbaar is.
                    Doe je dat niet en het is niet mengbaar met water dan heb je kookpuntverlaging ,en waar is het miniem lek.....
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

het begint altijd met een klein lek.
                      1keer bijvullen na een jaar
                      1keer na 6maand,
                      1keer na 3maand
                      en dan ineens na een week, na een dag na 1uur en na 1km. en dan is je waterpomp kapot.
                      al 2keer voor gehad.

je kan nu nog wel eens bijvullen, maar als de interval korter wordt, denk er dan aan om de boel na te kijken. de vorige keer dat ik een kapotte waterpomp had, heb ik van dinant kunnen afkomen zonder water (200km!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                        de vorige keer dat ik een kapotte waterpomp had, heb ik van dinant kunnen afkomen zonder water (200km!)
                        Zal voor jou en jouw wagenpark toch wel geen probleem geweest zijn denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                          Ik vind dat er nog veel zotten rond lopen. Vergewis u ervan dat je koelvloeistof met water mengbaar is.
                          Doe je dat niet en het is niet mengbaar met water dan heb je kookpuntverlaging ,en waar is het miniem lek.....
                          Koelvloeistof komt af fabriek met ongeveer de helft water in het mengsel... Dus dat is zeker mengbaar!

kookpunt gaat enkele graden lager komen door te verdunnen met water, maar geen probleem voor korte tijd en behouden bestuurder.

Comment

andydv komt zelfs thuis op 3 wielen, zonder koppeling, zonder waterpomp, in den donkere en regen zonder lichten, ruitenwissers of verwarming, en dat met een verbruik van slechts 3,5 liter frituurvet ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              Zal voor jou en jouw wagenpark toch wel geen probleem geweest zijn denk ik.
                              dan ga je afwegen.
                              200km takelen in een weekend of gewoon naar huis rijden en in het ergste geval de motor moeten vervangen. ben gewoon naar huis gereden en die motor leeft nog steeds

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              andydv komt zelfs thuis op 3 wielen, zonder koppeling, zonder waterpomp, in den donkere en regen zonder lichten, ruitenwissers of verwarming, en dat met een verbruik van slechts 3,5 liter frituurvet ;-)
                              zonder koppeling, zonder waterpomp, zonder verwarming... dat nog wel.
                              op 3wielen of zonder lichten/ruitenwissers echt niet. k heb er al zo zien rijden, met 2touwtjes aan de ruitenwissers en zo langs de 2 voorramen naar binnen. totaal onverantwoord. koop dan een busje rainX hé als je toch nog wilt verder rijden.

lang leve een degelijke ouwe bak. die kunnen er tenminste nog tegen om ze wat te mishandelen zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jay.cc Bekijk Berichten
                                Bijvullen met kraantjeswater is ok.
                                dat doen ze ook in garages

van die droogkast moet je afblijven, steekt veel te veel stof in dat water
                                Uit de kraan bij ons in de garage komt regenwater...

Comment

Working...
                                X