Beste auto-kenners,
Ik heb het volgend probleem met mijn Golf 4 1.9 tdi - ALH (290K)
Slecht starten bij koude motor... Zeker 5 tot 10 seconden. Als ik erna onmiddellijk nog eens probeer dan start die meteen. Ik heb dan maar de gloeibougies vervangen maar zonder resultaat. Batterij ook uitgemeten en is dik in orde. Brandstofleidingen ook OK.
Ik heb al enkele topics gelezen op verschillende forums en ik kwam tot volgende oplossing nl. koeltemperatuursensor loskoppelen en dan proberen. Indien hij dan onmiddellijk start --> startmotor vervangen.
Dit heb ik dus geprobeerd en inderdaad de motor slaat meteen!!! Wat ik ook opgemerkt heb is dat het lampje van de gloeibougies langer blijft branden bij losgekoppelde fiche. Bij aangekoppelde fiche brandt het lampje maar 1 sec. Ik heb dan veel gelezen dat het dan aan de startmotor zou liggen.
Ik begrijp in eerste instantie niet wat de link is tussen een KVS-sensor en een startmotor? Is er wel een link vraag ik me af?
Mijn logische redenering zegt eerder dat er verkeerde singalen worden verstuurd van de sensor naar de gloeibougies? Dus gok ik op een kapotte sensor?
Wat zeker valt uit te sluiten is:
- accu (gemeten en in goede conditie)
- geen lucht in brandstofleidingen-/systeem
- gloeibougies
Ik heb jammer genoeg geen duidelijke verklaringen gelezen in andere forums/topics.
Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen. Vooral de link tussen startmotor en KVS-sensor zorgt voor vraagtekens.
Alvast bedankt!
Ik heb het volgend probleem met mijn Golf 4 1.9 tdi - ALH (290K)
Slecht starten bij koude motor... Zeker 5 tot 10 seconden. Als ik erna onmiddellijk nog eens probeer dan start die meteen. Ik heb dan maar de gloeibougies vervangen maar zonder resultaat. Batterij ook uitgemeten en is dik in orde. Brandstofleidingen ook OK.
Ik heb al enkele topics gelezen op verschillende forums en ik kwam tot volgende oplossing nl. koeltemperatuursensor loskoppelen en dan proberen. Indien hij dan onmiddellijk start --> startmotor vervangen.
Dit heb ik dus geprobeerd en inderdaad de motor slaat meteen!!! Wat ik ook opgemerkt heb is dat het lampje van de gloeibougies langer blijft branden bij losgekoppelde fiche. Bij aangekoppelde fiche brandt het lampje maar 1 sec. Ik heb dan veel gelezen dat het dan aan de startmotor zou liggen.
Ik begrijp in eerste instantie niet wat de link is tussen een KVS-sensor en een startmotor? Is er wel een link vraag ik me af?
Mijn logische redenering zegt eerder dat er verkeerde singalen worden verstuurd van de sensor naar de gloeibougies? Dus gok ik op een kapotte sensor?
Wat zeker valt uit te sluiten is:
- accu (gemeten en in goede conditie)
- geen lucht in brandstofleidingen-/systeem
- gloeibougies
Ik heb jammer genoeg geen duidelijke verklaringen gelezen in andere forums/topics.
Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen. Vooral de link tussen startmotor en KVS-sensor zorgt voor vraagtekens.
Alvast bedankt!
Comment