Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf 4 1,9TDI > probleem dynamo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Golf 4 1,9TDI > probleem dynamo?

Sinds dit weekend startproblemen met de Golf, aanvankelijk dacht ik dat de accu zijn tijd had gehad, maar bij nader inzien is er meer aan de hand. Ik heb de accu opgeladen met een lader en dan startte hij wel, maar na een ritje van 20 min begonnen de stroomverbruikers (o.a. radio) uit te vallen, m.a.w. ik vermoed dat de accu niet meer oplaadt. Wanneer ik na die korte rit terug wilde starten, lukte het ook al niet meer. Is de dynamo (of alternator) stuk of kan het ook iets anders zijn? Het vreemde is dat er op het dashboard geen lampje gaat branden om aan te geven dat er een probleem is met de dynamo...

Is het lampje van de alternator niet kapot? Ik heb net hetzelfde gehad met mijn Astra Cabrio. Uiteindelijk bleek het lampje op het dashboard defect te zijn waardoor ik niet merkte dat de alternator was overleden. Zet de wagen op contact en dan zou het batterij logo tevoorschijn moeten komen.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Inderdaad, met het contact ingeschakeld licht het batterijlogo controlelampje niet op. Dus, misschien alternator én lampje kapot?

Comment

Lampje zowiezo defect en de alternator waarschijnlijk ook.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Ik vrees dat het dat zal zijn, thx! Misschien ook al meteen de vraag stellen: waar zou ik dit snel en goedkoop dit kunnen laten herstellen (in de omgeving Lier-Antwerpen). De auto gaat verkocht worden, maar ik wil hem wel rijdend verkopen.

Comment

Spring eens binnen bij Philibert, denk dat die morgen open is.

Comment

Ik heb mijn alternator besteld op misterauto en had voor 60€een splinternieuwe van Bolk. Ding doet het na 15.000km nog altijd perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Spring eens binnen bij Philibert, denk dat die morgen open is.
                contactgegevens/adres?

Comment

Heb je geen internet of lukt het je niet om dit te toen ?
                  Last edited by Packard; 13/11/2016, 20:55.

Comment

In Lier dus, kan niet beter thx !!

Comment

You're welcome.

Comment

Working...
                      X