Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto maakt vreemd geluid tijdens het opwarmen van motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto maakt vreemd geluid tijdens het opwarmen van motor

Hallo,
    Mijn astra J sports tourer maakt een vreemd geluid als de motor begint op te warmen.
    1 X op 90C stopt dit.

In deze link is het geluid hoorbaar van in de auto. Zodra het raam open gaat hoor je het nog feller.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Alvast bedankt

Er ligt een doos knikkers in je auto.

Comment

Ik hoopte op een serieuzer antwoord

Comment

Tja, wat wil je. Er rammelt iets hé. Dacht je echt dat er iemand ging zeggen dat de 3de wielbout van het wiel links vooraan los stond?

Ga er eens onder liggen, controleer de uitlaat. Kijk of er nog water en olie in zit etc.
        Kijk naar de motor terwijl die draait.

Comment

Heb ik met de mijne ook. Al is het bij mij enkel in 2de versnelling, en ook niet altijd bij koude motor. Bij warme motor is het inderdaad weg.

Ik rij er nu al 2jaar mee rond en het wordt niet erger, dus blijf ik er mee rijden.

aangenaam is het wel niet, zeker niet met passagiers, die blikken...

wat de oorzaak juist is weet ik niet, waarschijnlijk slijtage van de versnellingsbak.

Comment

Ik heb verschillende mensen gezien op dit forum met een gelijkaardig filmpje en geluid. Ik hoopte dat zij een antwoord gevonden hadden via de garage ofzo.

Jacothom nog niet naar de garage geweest ermee?

Comment

Ik hoor niets vreemd aan een stationair draaiende motor.

Het lijkt echt te beginnen zodra het wijzertje van de motor temperatuur omhoog begint te gaan.
              En het stopt zodra de auto op temperatuur is.

Vooral in 2de goed hoorbaar buiten de auto met vensters open. Ook merk ik dat het met gas geven voorkomt.

Als ik de koppeling indruk of schakel niet.

Gewoon als ik hoge toeren maken in bv 2de richting derde. Met koude motor.

Comment

gewoon typisch opel kwaaltje

Comment

Kwaaltje dat veel schade met zich mee gaat brengen?

Ik hoop dat iemand hier wat hezelfde probleem gehad heeft met een antwoord komt.

Of iemand wat in een Opel garage werkt miss? Hier op dit forum?

Comment

Ik heb 125.000km met dat probleem gereden. Garage vond niks. Ambetante was ook dat hij het enkel had met koude motor de eerste kilometers. Op den duur gewoon mee leren leven. Het is nooit niet erger geworden.
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Vliegwiel?
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Was het bij jou ook goed hoorbaar buiten de auto ?

Comment

Nee, enkel binnenin. Volgens mij is het iets in het dashboard ofzo.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bartx450 Bekijk Berichten
                            Was het bij jou ook goed hoorbaar buiten de auto ?
                            Bij mij in elk geval wel. Als ik aan de lichten stond, keken de mensen in de auto's naast mij wat of wie er zo aan het rammelen was .
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Opel garage verteld mij dat dit een lager zou zijn in de versnellingsbak die blijft draaien langer dan normaal?
                              Woensdag gaat de auto binnen.
                              Hopelijk word het gemaakt en niet al te duur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bartx450 Bekijk Berichten
                                Woensdag gaat de auto binnen.
                                En, wat was het verdict ?

Comment

Zouden de synchromesh ringen zijn van de versnellingsbak. Of de lagers. Maandag gaat de auto naar de dealer.

Comment

Working...
                                  X