Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Open Insignia MY2015 mistlichten achter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Open Insignia MY2015 mistlichten achter

Wat me altijd gestoord heeft, bij mijn vorige Astra’s en nu ook bij mijn Insignia, is dat er achteraan maar één mistlicht brandt. Nu is dat wel het geval bij de meeste merken, maar af en toe zie je toch auto’s waar ze allebei branden (eerdere Audi A6 bijvoorbeeld, terwijl ik al A4’s gezien heb waar er ook maar één brandt).
    Daar erger ik mij mateloos aan, ook al door het feit omdat ik regelmatig in de UK zit en ik soms al bij mist heb gereden.

Nu is mij vraag : als ik een tweede mistlicht wil plaatsen achteraan (rechtsachter dan), is dit dan gewoon een kwestie van een lampje te laten plaatsen, of wordt het lastiger en moet de bedrading ook nog geplaatst worden (in het laatste geval laat ik het dan maar beter zo en bijt ik wel langer op mijn tanden)…
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

probeer eens he, met oude bakken was het zo het geval, met recente kan het mss een foutmelding geven

persoonlijk vind ik dubbele onnodig en verwarring met de stoplichten kan groter zijn, en bij regen heb je in de druppels op je voorruit als achterligger nog meer ergernis

ben in mijne zaag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ben in mijne zaag
      Lol
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Moet ge kabels voor trekken is niet voorzien voor er 2 te hebben.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oef, gelukkig. Er zijn al veel te veel mistlampen op de baan.
          Mistlichtgebruik is vaak omgekeerd evenredig met het verkeers-IQ van de bestuurder.
          Bij het kleinste regenvlaagje gaan die MISTlampen aan...
          En als er dan echt dikke mist is (twee keer op een jaar, dan rijdt men zonder lichten)
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Mistlichtgebruik is vaak omgekeerd evenredig met het verkeers-IQ van de bestuurder.
            En als er dan echt dikke mist is (twee keer op een jaar, dan rijdt men zonder lichten)
            Ik heb het wel over de mistlichten achteraan, hè.
            En als je regelmatig naar de UK gaat, kan het wel gevaarlijk zijn als je enkel maar links een achtermistlicht hebt, terwijl het in de UK rechts moet zijn. Vandaar dat het handig zou zijn mochten ze allebei kunnen branden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
              Me too
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                En als je regelmatig naar de UK gaat, kan het wel gevaarlijk zijn als je enkel maar links een achtermistlicht hebt, terwijl het in de UK rechts moet zijn. Vandaar dat het handig zou zijn mochten ze allebei kunnen branden...
                Maakt niks uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Maakt niks uit.
                  Denk van wel. Is hetzelfde als hier in België rijden met enkel het rechter mistachterlicht...

Comment

Is dat zo'n Insigna met achteraan enkel 21 watt lampen. Voor standlichten zet die ecu achteraan er 2 lampen in serie. Ook bij defecte lampje kiest die ecu een ander lampje.
                    Evtl er wat canbus bij voor die ecu die achteraan links zit. Ik denk dat je dat softwarematig moet benaderen.
                    Maar heb je al gaan zien of je daar geen lampje kunt plaatsen?
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                      Is dat zo'n Insigna met achteraan enkel 21 watt lampen. Voor standlichten zet die ecu achteraan er 2 lampen in serie. Ook bij defecte lampje kiest die ecu een ander lampje.
                      Evtl er wat canbus bij voor die ecu die achteraan links zit. Ik denk dat je dat softwarematig moet benaderen.
                      Maar heb je al gaan zien of je daar geen lampje kunt plaatsen?
                      Ik ga daar niet zelf zitten in rommelen, ken ik niks van. Maar 't zou me logisch lijken dat je gewoon een lampje moet inpluggen.
                      Nog geen tijd gehad om langs de garage te gaan, vandaar dat ik de vraag hier al stelde...

Comment

kan goed zijn als je je lichten op engels beeld vooraan zet, je misterachterlicht mee wisselt

naar veiligheid speelt dat toch geen rol kaneda, alleen naar symetrie, en symetrie is per defenitie saai

Comment

kan goed zijn als je je lichten op engels beeld vooraan zet, je misterachterlicht mee wisselt

naar veiligheid speelt dat toch geen rol kaneda, alleen naar symetrie, en symetrie is per defenitie saai
                          Eens proberen met lichten op links rijden in te stellen.
                          En ik vind het ergerlijk dat er maar één mistachterlicht brandt, altijd zo gevonden. En ik vraag me écht af waarom dat zo is.

Comment

vind je het zelf niet superergerlijk als iemand zijn mistlichten voert en nog erger als het er 2 zijn, tenzij bij heel zware mist, en heb je zelf nog nooit heel even in de war geweest dat het stoplichten waren ?

lang geleden waren het alleen de jappen die dubbel uitgevoerd waren, weet jij ook nog goed...en toen kwam de symetrie-dwang van onze europeanen

Comment

WAT ????

Comment

Eens gekeken naar aanleiding van deze treat bij onze nieuwe wagen en er branden er 2 achteraan, was verrast is trouwens de nieuwe tucson Staat wel mooi eigenlijk al heb ik er nooit over nagedacht.
                                Last edited by Ronnes; 17/11/2016, 06:35. Reden: Schrijffout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                  Zo is het. Deze week was er ook een beetje mist, maar als je de voorligger zelfs zonder mistlichten nog op 200m of meer kan zien, laat die dingen dan gewoon UIT. zelfs onverlichte voertuigen zag je vanop 150m staan, en het schemerde dan zelfs nog.

Comment

Gisteren geprobeerd, mistachterlicht wisselt niet mee... Ofwel zit er geen lampje in, en is het gewoon een kwestie van er één te plaatsen, ofwel zit er sowieso geen bedrading en ben ik eraan voor de moeite...

Comment

Working...
                                    X