Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi 100: rolgeluid/resonantie test

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi 100: rolgeluid/resonantie test

Beste Audi 100 liefhebbers/bezitters,

Is er iemand die me met deze vraag kan verder helpen:
    Ik zou graag een testrit (als passagier) maken op het stuk E40 tussen Tienen en Luik (of een gedeelte ervan) waar de weg erg veel rolgeluid produceert. Teveel voor mij aangezien de gehoorschade die ik heb opgelopen.
    Ik ben daarom in eerste instatie op zoek om een testrit (om het geluids-/resonantieniveau te kunnen ervaren) te kunnen maken met een Audi 100 van '90-'94, liefst een Avant (aangezien ik wel eens wat kofferruimte nodig heb) en zoiezo een benzine (omwille van lager motorgeluid én dat ik op LPG moet kunnen rijden)
    Ik vermoed dat een V6 (of V8 ) ook stiller zal zijn dan een "in-lijn" of maakt dat net zoveel verschil? Al vermoed ik dat dat (kleinere) verschil in motorgeluid niet zoveel zal uitmaken, aangezien het bij de meeste (benzine)wagens wel meevalt én het vooral om het rolgeluid (of de resonantie die doortrilt in de wagen) gaat.

Indien je dit ziet zitten, stuur maar een pb...

voor meer uitleg, zie:

Groetjes en alvast bedankt, Tom

Vanaf maart kan ik je verder helpen, mijn 100 staat in het oost blok momenteel.
    Voor zover ik me herriner reed die op dat stuk vrij stil.

Je kan ook alitjd voor een A8 D2 gaan die gaat ook stil zijn, maar zal meer kosten in onderhoud etc. Een 100 is nog vrij simpel.
    2.3 of 2.6 V6 zou ik aanraden voor de 100.
    Polo 6n 1.4

Comment

Working...
    X