Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slecht starten Vito 112cdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Slecht starten Vito 112cdi

    Beste forum leden.

    Na enkele dagen zoeken wend ik mij even tot dit forum om toch een oplossing te vinden.

    Ten eerste het gaat over een Mercedes Vito 112cdi bj2003. Deze heeft moeilijkheden bij het starten maar eens gestart draait hij goed stationair, bolt ook perfect op de weg.

    De aanvoer (tank --> dieselpomp) had lucht in de leiding, na een paar uur stilstaan zelfs leeg. Maar geen plek onder de wagen. Ik hen nu een peer tussen gemonteerd en zo pomp ik de diesel op maar start dan nog steeds heel moeilijk..

    De batterij ook geladen die geeft 12,8v nog.

    Iemand enig idee wat er mis kan zijn en/of ik dit zelf kan vervangen /testen?

    Ik denk zelf toch snel richting injectoren maar dan zou er zwarte rook uitkomen en minder goed stationair draaien lijkt me?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Gloeikaarsen al nagekeken? Brandstoffilter vervangen?

    Comment


    • #3
      lucht in de leiding, is een lek. Meestal gaat het om verduurde rubberen slangetjes dus controleer goed de retourleidingen. ook kan het een o-ring zijn in een of andere koppeling.

      Er hoeft helemaal geen diesel naar buiten te lekken, kan best dat er enkel lucht naar binnen geraakt.

      Comment


      • #4
        Gloeikaarsen nog niet bekeken, maar bij warme motor (na rit 200km 5min stilstaan) start hij nog steeds even slegt.

        Brandstoffilter je bedoelt deze in de tank zelf? Of de brandstoffilter die jaarlijks met onderhoud ook vervangen word? Die waar ik de lucht zag?

        Er zit nu geen lucht meer na plaatsing peertje. Dus het luchtlek kan enkel nog tussen tank en peer zitten denk ik? Ik denk de brandstofpomp in de tank zelf mss?

        Bedankt voor de snelle reacties!

        Comment


        • #5
          Injectoren?

          Comment


          • #6
            Gisteren inderdaad de injectoren bekeken, en 1 lekte.. netjes alles opgekuisd, verwijderd.. en daar was hij de kapotte dichtings ring.

            vandaag nieuwe halen en ik denk zondag monteren. ik laat julie nog weten als dit het probleem oplost. ik hoop althans van wel!

            Comment


            • #7
              Normaal raakt dat opgelost . Slecht starten bij een benz is meestal injectoren.
              Wel een rot klus als je pech hebt

              Comment


              • #8
                <Voor die rekboujes M7 ben ik speciaal een momentsleuteltje gaan kopen . Ze zijn vernieuwd maar ge moet verder op graden trekken.
                En gewoon met een luchtpistool naast die nylonleidingconnectors blazen. Ziet ge telkens nevel (airless) dan fitten ze. Zelfs de radial jet pomp heb ik laten reviseren.
                Maar die batt moet ge tegenwoordig testen met shunt weerstand. Voltage is van vroeger en is onbetrouwbaar. Te weinig toeren doet de starter dan(de tegenwoordige starters zijn tegenwoordig snelstarters en doen het daarom met weiniger voltage ook).
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment

                Working...
                X