Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra batterij (accu)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Voor amper 100 heb je een zeer moderne autoradio ,cd, usb . Quick search voor radiostations in een vreemd gebied . Je kunt er zelfs je sat reciever aansluiten voor audio . Speelt kwaliteitsmuziek ,neemt weinig plaats in beslag.
    Wie neemt nu zijn salon mee op reis ? Een grote HD tv zou ik nog begrijpen.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierS Bekijk Berichten

Hij bedoelt een druppellader op de omvormer, en een batterij op de druppellader. De muziekinstallatie dan op die batterij aansluiten.
      Dat moet lukken maar ik denk dat het een omweg is voor iets simpels.
      Ofwel kan IK niet lezen, ofwel JIJ.

Ik lees dat hij een omvormer heeft om 220V ter beschikking te hebben in zijn auto. (Die hij wil aansluiten op een extra batterij waarop hij een druppellader wil aansluiten)
      Een huis-muziekinstallatie daarop aansluiten is dus een beetje idioot en gaat omwille van eerder opgesomde obstakels niet werken zoals het hoort.
      Er zijn genoeg (betaalbare) versterkers/autoradios te vinden.

Comment

Ik zou een versterker van 1000 watt max (zo'n 450 watt rms) stereo aansluiten die dan 4 luidsprekers +tweeters aanstuurd + een versterker (monoblok) van +- 1800 watt max en zo'n 900 watt rms willen aansluiten. mijn ervaring hiermee is als je alles goed aanluit je het perfect werkend kan krijgen zonder problemen van piepjes of andere storingen maar je fouten krijgt in je computer ivm de spanningsvallen... hiervoor zou ik dan een 2e accu willen aansluiten.

Comment

Ook omdat ik in mijn auto slaap op festivals etc en ik niet wil dat mijn batterij in het motorcompartiment word leeggetrokken...

Comment

Zo'n grote condensator voor de versterker kan wel helpen.
            In principe is het mogelijk om met die omvormer en druppellader te werken. Maar die druppellader zou ook wel eens last kunnen hebben van de spanningsvallen van je versterker. Moeilijk om dat op voorhand te zeggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Denboon Bekijk Berichten
              Ik zou een versterker van 1000 watt max (zo'n 450 watt rms) stereo aansluiten die dan 4 luidsprekers +tweeters aanstuurd + een versterker (monoblok) van +- 1800 watt max en zo'n 900 watt rms willen aansluiten. mijn ervaring hiermee is als je alles goed aanluit je het perfect werkend kan krijgen zonder problemen van piepjes of andere storingen maar je fouten krijgt in je computer ivm de spanningsvallen... hiervoor zou ik dan een 2e accu willen aansluiten.
              En dat allemaal op een omvormertje van 300 W ?
              Straf. Ik denk dat ik mijn cursussen elektronica maar beter wegkieper en de nieuwe natuurwetten die ondertussen blijkbaar zijn ontdekt ga instuderen.

Comment

veel teveel verlies krijg je dan. van 12V naar 230V heb je al een hoop verliezen. van 230V ga je met je accu druppellader weer naar 12V, alweer een pak verlies.
                stel dat alles ana 80% rendement draait.
                je je trekt 600W uit je accu van 12V,
                80% rendement wil zeggen dat je op 230v nog ongeveer 480W over houd. deze ga je omvormen naar 12V weer aan 80% rendement. dan schiet er nog 384watt over om de accu te laden... ik zou die 2 omzettingen niet doen en gewoon de accus met elkaar verbinden

Comment

Working...
                X