Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.4tsi motorprobleem (benzine in olie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 1.4tsi motorprobleem (benzine in olie)

    Heeft er iemand ook al het probleem gehad bij de 1.4tsi 160pk van volkswagen?
    Dat er benzine in de olie zit , en dan spreken we over zeker een halve liter .
    Opgemerkt door op de olie peilstok tezien dat hij over zijn maximum zit .
    En de benzine geur die de olie heeft .
    Ik had al gedacht dat het kan komen van de hogedruk brandstof pomp die bovenkant op de nokkenaszit .
    Of kunnen het ook de zuigers zijn omdat ik namelijk veel korte afstanden maak.
    Kilometerstand motor: 30000km
    bouwjaar;2009 .
    Last edited by ; 21/11/2016, 18:19.

  • #2
    Korte afstand kan het hem doen... Enige oplossing, vaker olie wisselen als je niet regelmatig wat verder rijdt en de benzine uitdestilleert.

    In uitzonderlijke gevallen is het een injector of (nog zeldzamer) een lek aan de hogedruk pomp.

    Comment


    • #3
      Om de hoeveel km komt er een halve liter bij in de olie?

      Comment


      • #4
        Wanneer is de laatse oliewissel geweest?
        normaal gezien max. 1 jaar geleden?

        Lekkende injector kan je makkelijk zelf zien, bougies loskoppelen en dan injectoren demonteren en motor starten.
        als er eentje nadrupt zie je het.

        Comment


        • #5
          Onderhoud gehad, 4 maand geleden en heeft nu 3000 km gereden. Op +- 1500na het onderhoud had ik olie is gecontroleerd en was toen nog perfect. Dus moet de benzine de laatste 1500 km bij de olie gekomen zijn.

          Comment


          • #6
            Hoe dikwijls wordt die motor echt warm?
            Heb je je verbruik al gecontroleerd? Een lekkende injector zou te zien moeten zijn in hoger verbruik.

            Rij eens een kwartier op de autostrade in de laagste versnelling die dat kan trekken zodat je continu boven de 5000t zit. Nog beter is een kwartiertje planken in Duitsland.

            Comment


            • #7
              1a2maal de maand, rest is dagelijks gebruik 10km op en 10 km af. Oil temperatuur op dashboard geeft dan meestal rond de 75 a 80 graden aan. Hoger verbruik nog niet echt gemerkt, enkel dat die in de koude maanden wel iets meer verbruikt dan in de zomer en dit was al elke winter zo.

              Comment


              • #8
                De 1.4 TSI, 160 pk motor, (turbo + compressor) is zowat de absolute record motor, wat problemen betreft.

                Er staan enkele, honderd duizenden berichten op Nederlandse en Duitse forums, over deze versie alleen

                Met deze versie moet je alvast Ron 98 tanken en nooit korte ritten maken.

                De problemen met deze (versie) motor zijn toch al een 6 tal jaren bekend op diverse forums, + Nederlandse TV programma's

                Comment


                • #9
                  Is idd een k?t motor .
                  Als er op 1500km een halve liter bijkomt zal het wel de injectoren zijn ofwel de pomp die stuk aan het gaan is intern en de injectoren beschadigd heeft .

                  Comment

                  Working...
                  X