Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto batterij : betekent kortere laadtijd een slechtere (oudere) batterij ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto batterij : betekent kortere laadtijd een slechtere (oudere) batterij ?

Ik stel vast dat mijn batterij steeds sneller opgeladen is als ik ze zelf oplaadt ...
    betekent dat dat ze aan het "achteruit gaan" is ??
    dank op voorhand voor ele reactie

Het is logisch dat een batterij met verminderde capaciteit sneller opgeladen is.
    De spanning zal dan ook sneller dalen wanneer je deze ontlaadt met eenzelfde 'snelheid'.

Vergelijk het met twee emmers water, beide even hoog maar de ene smaller dan de andere.
    Bij toevoeging van water (Ah) zal bij de smalle het niveau vh water sneller stijgen.
    De hoogte vh water kan je vergelijken met de spanning (V).

Evenwel zal in de praktijk, bij verminderde capaciteit, ook de max. spanning lager liggen.
    Met spanningsmeting heb je dus een indicatie van verminderde capaciteit, maar beter is om een motorstart te simuleren en dan de spanningsdaling op te meten. Dit is betrouwbaarder.
    Of een zuurgraadmeting.
    Last edited by taiko; 25/11/2016, 13:14.

Comment

Ok.
      Hartelijk dank.
      Ik weet nu dat ik moet oppassen
      groeten

Comment

Er zijn twee mogelijkheden: ofwel vervang je je batterij als je in panne valt, ofwel vervang je ze preventief en sta je hopelijk niet in panne.

Comment

Check eerst toch maar eerst of de alternator voldoende stroom geeft(riem slipt,krukaspoliedemper slipt,enz). Dus volt kan goed zijn maar te weinig ampère.
          Dan heb je nog teveel verbruik van evtl elektrohydraulisch stuur,enz.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
          X