Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw trekt niet meer op

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw trekt niet meer op

    Sinds een week trekt mijn auto, Bmw 525d e39 , niet meer op. Ik was aan het rijden en opeens verloor ik het vermogen. Als ik het gaspedaal induw, hoor ik de ventilatie harder blazen. Geen roetuistoot bij volledig indrukken gaspedaal. Zou het aan de luchtmassameter kunnen liggen? Daarvoren had ik geen probleem, is opeens gebeurd. suggesties?

    Alvast bedankt

  • #2
    Sinds een week trekt mijn auto, Bmw 525d e39 , niet meer op. Ik was aan het rijden en opeens verloor ik het vermogen. Als ik het gaspedaal induw, hoor ik de ventilatie harder blazen. Geen roetuistoot bij volledig indrukken gaspedaal. Zou het aan de luchtmassameter kunnen liggen? Daarvoren had ik geen probleem, is opeens gebeurd. suggesties?

    Alvast bedankt

    Comment


    • #3
      Je zult toch meer info moeten geven .Trekt hij bij lagere ? hogere toeren? Noodloop?
      Geurhinder interieur?

      Comment


      • #4
        Al je het gaspedaal licht induwt heeft hij precies de neiging om op te trekken, als je nog meer induwt niet meer. Bij alle toeren. Geen geurhinder, maar het blazen hoor ik duidelijk.

        Comment


        • #5
          Waarschijnlijk intercooler of turbo darm kapot.

          Comment


          • #6
            4 Topics hierover???

            Comment


            • #7
              Waarschijnlijk fout van de smartphone, mag afgesloten worden.

              Comment


              • #8
                Als er geblaas is zou ik éérst iemand wat laten gassen in relanti en ééns gaan voelen aan beide darmen aan intercooler kant of er een scheur is . Wat ook veel voorkomt bij die wagens is dat je inlaatcollector of uitlaatcollector is gescheurd.
                Doe dit maar éérst en daarna zien we wel verder. Alles stap per stap.

                Comment


                • #9
                  Zal ik asap doen, bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte.

                  Comment


                  • #10
                    Is wellicht uit te lezen, 'k denk ook meer aan geen turbodruk meer. En is enkel te meten al rijdend . Bij hogere toeren (stilstaande auto)bouw je geen turbodruk op.En is dan moeilijker te vinden die lek
                    (of hij zit in noodloop).
                    BEWERKT; nw forum werkt heel traag en pagina's zitten verborgen.
                    Last edited by wielscheel; 02/12/2016, 15:53.
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                    Comment


                    • #11
                      Even een update, inderdaad het geblaas is enkel in versnellingen te horen, bij stilstand gas geven geen geblaas. De kabel van lmm losgekoppeld, geen verandering van de toestand. Misschien een belangrijk detail, probleem heeft zich voorgedaan wanneer er veel bladeren op de weg waren (storm van zondag twee weken geleden). En de temp van de wagen was voor een winterdag iets te veel opgelopen, juist tussen de twee streepjes, normaal staat hij op het eerste streepje. Ik heb de wagen een beetje bladvrij gemaakt, maar probleem blijft zich voordoen.

                      Comment


                      • #12
                        Even een update, inderdaad het geblaas is enkel in versnellingen te horen, bij stilstand gas geven geen geblaas. De kabel van lmm losgekoppeld, geen verandering van de toestand. Misschien een belangrijk detail, probleem heeft zich voorgedaan wanneer er veel bladeren op de weg waren (storm van zondag twee weken geleden). En de temp van de wagen was voor een winterdag iets te veel opgelopen, juist tussen de twee streepjes, normaal staat hij op het eerste streepje. Ik heb de wagen een beetje bladvrij gemaakt, maar probleem blijft zich voordoen.

                        Comment


                        • #13
                          Moest ik nu fcapri zijn dan zou ik de achteras van grond zetten(aangedreven wielen). Zo denkt de wagen mss dat hij rijdt. En wordt er wel turbodruk gemaakt waardoor de evtl scheur in tube gaat blazen. (niet te lang want je hebt geen rijwindkoeling meer)
                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                          Comment


                          • #14
                            fcapri die rijdt 200 kilometer zonder koelwater.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                              Moest ik nu fcapri zijn dan zou ik de achteras van grond zetten(aangedreven wielen). Zo denkt de wagen mss dat hij rijdt. En wordt er wel turbodruk gemaakt waardoor de evtl scheur in tube gaat blazen. (niet te lang want je hebt geen rijwindkoeling meer)
                              BS
                              Je achteras van de grond zetten vraagt nog altijd geen vermogen aan de motor. (en het is LEVENSGEVAARLIJK)
                              Turbodruk komt pas als er vermogen gevraagd wordt.

                              Bij korte gasstoten tot maximumtoerental krijg je wel een beetje druk. Dan kan je misschien opmerken als jij voor de auto staat, en iemand zoekt die telkens het gas helemaal induwt (daar gaat je motor echt niet van kapot).


                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                Moest ik nu fcapri zijn dan zou ik de achteras van grond zetten(aangedreven wielen). Zo denkt de wagen mss dat hij rijdt. En wordt er wel turbodruk gemaakt waardoor de evtl scheur in tube gaat blazen. (niet te lang want je hebt geen rijwindkoeling meer)
                                BS
                                Je achteras van de grond zetten vraagt nog altijd geen vermogen aan de motor. (en het is LEVENSGEVAARLIJK)
                                Turbodruk komt pas als er vermogen gevraagd wordt.

                                Bij korte gasstoten tot maximumtoerental krijg je wel een beetje druk. Dan kan je misschien opmerken als jij voor de auto staat, en iemand zoekt die telkens het gas helemaal induwt (daar gaat je motor echt niet van kapot).


                                Comment


                                • #17
                                  No way zal de turbo druk maken als je niet rydt . Zelf al getest met een Mityvacpomp al rijdend in een Audi. En die was van '94.
                                  Ne mens laten sukkelen.
                                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dus komt er op neer dat ik hem moet laten uitlezen, en bij de dealer dan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      't Kan zijn dat de turbo werkt via de map sensor ,meting van de druk in 't spruitstuk of de motorbelasting. Maar dan heb je nog de ABS sensors en de elektronische snelheidsmeter,stand gaspedaal,toerental,asr,enz...
                                      We horen 't mss wel.


                                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                      Comment

                                      Working...
                                      X